Reklamy stopniowo trafiają do użytkowników Windowsa 11, pojawią się w menu Start

Microsoft rozpoczął dystrybucję nowej aktualizacji do systemu Windows 11, która nie spodoba się użytkownikom. Wyświetla bowiem reklamy aplikacji, dostępnych w Microsoft Store.

futurebeat.pl

Marek Pluta

Reklamy stopniowo trafiają do użytkowników Windowsa 11, pojawią się w menu Start, źródło grafiki: Unsplash | Windows.
Reklamy stopniowo trafiają do użytkowników Windowsa 11, pojawią się w menu Start Źródło: Unsplash | Windows.

Jak informowaliśmy kilka dni temu, przez ostatnie dni Microsoft prowadził testy nowego sposobu promowania aplikacji w menu Start systemu Windows 11. Testy zostały zakończone, więc amerykańska firma rozpoczęła już dystrybucję nowej aktualizacji o numerze KB5036980, która zaczyna wyświetlać reklamy oprogramowania, dostępnego w Microsoft Store.

Windows 11 zaczyna wyświetlać reklamy aplikacji

„W sekcji Polecane w menu Start, zostaną wyświetlone niektóre aplikacje ze sklepu Microsoft Store, pochodzące od niewielkiej grupy wybranych programistów” - wyjaśnia Microsoft na swojej stronie. Reklamy mają pomóc użytkownikom Windowsa 11 w odkrywaniu nowego oprogramowania, ale przyniosą również korzyści programistom, których firma próbuje zachęcić do współpracy i tworzenia większej liczby aplikacji do omawianego systemu operacyjnego.

Źródło: Microsoft - Reklamy stopniowo trafiają do użytkowników Windowsa 11, pojawią się w menu Start - wiadomość - 2024-04-25
Źródło: Microsoft

Na szczęście gigant z Redmond nie zmusza użytkowników swojego systemu do oglądania prezentowanych rekomendacji. Jeśli ktoś nie chce ich widzieć, może bez żadnego problemu wyłączyć reklamy w ustawieniach „okienek”. Wystarczy przejść do zakładki Ustawienia - Personalizacja - Start, a następnie odznaczyć opcję „Wyświetlaj rekomendacje dotyczące wskazówek, promocji aplikacji i nie tylko”.

Choć aktualizacja KB5036980 jest na razie opcjonalna, to w najbliższych tygodniach Microsoft udostępni ją na wszystkich komputerach z systemem Windows 11.

Pewnym zaskoczeniem może być fakt, że Microsoft zdecydował się wdrożyć reklamy po zaledwie dwóch tygodniach testów, co jest zbyt krótkim okresem, by zebrać od użytkowników systemu wystarczającą ilość opinii na ten temat. Nie można wykluczyć, że producent spodziewał się, iż wiele z nich, ze zrozumiałych względów, może być negatywnych, dlatego tak szybko wprowadził kontrowersyjny pomysł w życie.

Podobało się?

0

Marek Pluta

Autor: Marek Pluta

Od lat związany z serwisami internetowymi zajmującymi się tematyką gier oraz nowoczesnych technologii. Przez wiele lat współpracował m.in. z portalami Onet i Wirtualna Polska, a także innymi serwisami oraz czasopismami, gdzie zajmował się m.in. pisaniem newsów i recenzowaniem popularnych gier, jak również testowaniem najnowszych akcesoriów komputerowych. Wolne chwile lubi spędzać na rowerze, zaś podczas złej pogody rozrywkę zapewnia mu dobra książka z gatunku sci-fi. Do jego ulubionych gatunków należą strzelanki oraz produkcje MMO.

Głośnik bluetooth, który pod kilkoma względami bije na głowę JBL, jest teraz w godnej uwagi promocji

Następny
Głośnik bluetooth, który pod kilkoma względami bije na głowę JBL, jest teraz w godnej uwagi promocji

Darmowe nowości zmierzają do Total War: Warhammer 3. Creative Assembly wyraża uznanie dla moderów

Poprzedni
Darmowe nowości zmierzają do Total War: Warhammer 3. Creative Assembly wyraża uznanie dla moderów

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl