Pojawiły się pierwsze recenzje Elexa 2. Wynika z nich, że tytuł wzbudza mieszane uczucia. Przekłada się to na umiarkowanie wysoką średnią ocen.
Jutro swoją premierę będzie mieć Elex 2 (na PC, PS5, XSX/S, PS4 i XOne). W związku z tym w Internecie pojawiły się pierwsze recenzje najnowszego tytułu od studia Piranha Bytes. Wynika z nich, że poszczególne elementy produkcji są odbierane kompletnie inaczej, w zależności od osoby wyrażającej opinię. Na ten moment w serwisie Metacritic średnia ocen wersji na PC wynosi 64% (wynik na podstawie 11 recenzji).
Główną zaletą, która pojawia się w większości recenzji, jest świetnie skonstruowany świat. Zachęca on do eksploracji i odkrywania kolejnych sekretów. Nie jest w żaden sposób ograniczony, a każdy jego zakamarek jest dostępny od początku zabawy.
W czasie zwiedzania planety Magalan można również natrafić na szereg różnorodnych zadań do wykonania. W większości przypadków potrafią one zaangażować, zdarzają się jednak wyjątki.
Dodatkowo świat zamieszkiwany jest przez różne frakcje, do których można dołączyć. Każda z nich oferuje własne misje do wykonania oraz uczy odmiennych umiejętności. Wybranie jednej z grup zamknie nam drogę do innych. Sprawia to, że każde podejście do tytułu będzie w pewien sposób unikalne.
Mieszane uczucia wzbudza natomiast oprawa graficzna. Recenzenci niemal jednogłośnie stwierdzili, że jest ona po prostu przestarzała. Dla części oceniających była to wada, a dla innych niekoniecznie.
Najwięcej negatywnych opinii wzbudził wygląd postaci. Daleko im do ideału. Recenzenci zwracają uwagę na to, że bohaterowie wyglądają nienaturalnie, a ich animacje są ubogie. Dodatkowo w części sekwencji wybrakowanie modeli jest dodatkowo podkreślane przez oświetlenie.
Elex 2 może się poszczycić tym, że w większości recenzji podkreślono, iż podczas przygody nie wystąpiły żadne poważne błędy techniczne.
Jedynie w tekstach dotyczących wersji na PS5 pojawiły się skargi na problemy z płynnością. Grając w Elexa 2 na tej platformie, recenzenci doświadczali czasem spadków liczby wyświetlanych klatek na sekundę. Sytuacje te miały miejsce podczas walk z większymi grupami przeciwników.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
27

Autor: Agnieszka Adamus
Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry.