Zespół City State Entertainment zapowiedział kooperacyjną grę akcji Ragnarok: Colossus. Wywołało to wzburzenie części fanów, gdyż pomimo siedmiu lat prac, studio nadal nie ukończyło projektu Camelot Unchained.

Studio City State Entertainment zapowiedziało swój kolejny projekt. Okazał się nim Ragnarok: Colossus, czyli kooperacyjna gra akcji z elementami strategii tower defense. Projekt zmierza na PC i ma zadebiutować pod koniec tego roku.
W Ragnarok: Colossus grupa graczy zmierzy się z hordami wrogów kontrolowanych przez sztuczną inteligencję. Rozgrywka skoncentruje się na starciach w zwarciu, zarówno z wykorzystaniem broni białej, jak i licznych zdolności specjalnych. Na mapach porozmieszczane zostaną także różnorodne wieże strażnicze, które wspomogą nas w bitwach.
Ujawnienie Ragnarok: Colossus wywołało niezadowolenie wielu fanów City State Entertainment, gdyż studio nadal nie ukończyło prac nad Camelot Unchained, czyli MMORPG mającym być duchowym spadkobiercą kultowego Dark Age of Camelot. Zespół w 2013 roku zgromadził w serwisie Kickstarter ponad 2,2 mln dolarów na ten projekt, a do tej pory udostępniono jedynie wczesne wersje testowe. Do tego wiadomo, że nowa gra dewelopera zadebiutuje jako pierwsza.
Graczy spróbował uspokoić szef firmy, Mark Jacobs. W wywiadzie z serwisem MassivelyOP stwierdził, że produkcja Ragnarok: Colossus finansowana jest przez inwestora, co pozwoliło zwiększyć zatrudnienie w studiu. Do tego podczas tworzenia tej produkcji poczyniono liczne ulepszenia technologiczne w autorskim silniku, na czym skorzysta również Camelot Unchained. Dzięki temu to MMORPG ma działać lepiej, a prace nad nim mają przebiegać szybciej.
Ponadto wszyscy, którzy wsparli Camelot Unchained podczas zbiórki, otrzymają Ragnarok: Colossus za darmo, a dodatkowo w tej grze dostaną w prezencie zestaw przedmiotów. Twórcy zdają sobie jednak sprawę, że to nie wystarczy, aby przekonać wszystkich fanów, dlatego cały czas oferują również możliwość zwrotu wpłaconych środków.
Więcej:Nowy, polski RPG idzie pod prąd dzisiejszym trendom. The Vernyhorn rzuca wyzwanie gigantom gatunku
4

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.