„Przypominają mi cechy z klasycznego Fallouta.” W The Outer Worlds 2 będziecie mogli grać z chorymi kolanami lub prawdziwą kleptomanią

Lubicie absurd i realizm w grach komputerowych? The Outer Worlds 2 wprowadzi mechanikę, która będzie dla was idealna.

cooldown.pl

Aleksandra Sokół

„Przypominają mi cechy z klasycznego Fallouta.” W The Outer Worlds 2 będziecie mogli grać z chorymi kolanami lub prawdziwą kleptomanią, źródło grafiki: Obsidian Entertainment.
„Przypominają mi cechy z klasycznego Fallouta.” W The Outer Worlds 2 będziecie mogli grać z chorymi kolanami lub prawdziwą kleptomanią Źródło: Obsidian Entertainment.

Brakuje wam gatunku science-fiction oraz podróży po obcych galaktykach w tegorocznym katalogu gier? Mamy nadzieję, że to się wkrótce zmieni, ponieważ już w październiku czeka nas premiera The Outer World 2. Najmłodsze dziecko Obsidian Entertainment było głównym bohaterem wczorajszego Xbox Games Showcase, podczas którego twórcy zaprezentowali swoją grę w akcji – niektóre mechaniki zdążyły zauroczyć przyszłych graczy już teraz.

Prawie jak w starych Falloutach

Elementem, który zachwycił internetową społeczność jest wprowadzenie nietypowych perków z pewnymi konsekwencjami dla postaci, niekiedy całkiem zabawnymi. Obsidian zaprezentował podczas pokazu dwie z nich: możliwość szybszego poruszania się przy kucaniu i kleptomanię, która pozwala drożej sprzedawać skradzione przedmioty.

Wszystko ma oczywiście swoją cenę, dlatego pierwszy z przytoczonych perków przepłacimy strzelającymi kolanami przy wyprostowywaniu się, co może zaalarmować strażników, pomiędzy którymi się przekradamy. Drugi natomiast jest ciekawym odwzorowaniem prawdziwej kleptopmanii, ponieważ kradzież będzie poza naszą kontrolą. Czasami wystarczy spojrzenie na dany przedmiot lub osobę, by nasza postać sama dokonała kradzieży. To zaś oczywiście może oznaczać kosztowną wpadkę.

Powodem, dla którego gracze wypowiadają się o perkach w superlatywach jest pojawienie się podobnej mechaniki w starszych Falloutach. Cechy, które mogliśmy zauważyć chociażby w New Vegas czy pierwszych częściach od Black Isle modyfikowały wybrane aspekty rozgrywki, przynosząc zarówno korzyści, jak i negatywne skutki, często w zabawny sposób.

Porównań do post-apokaliptycznej serii nie dało się zatem uniknąć. Wielu komentujących poczuło się przy okazji reprezentowanych, nawiązując do prawdziwych przeżyć z chorymi kolanami, a także możliwości role-playowania.

Przypomina mi cechy z klasycznego Fallouta. Uwielbiałem je.

- DaVietDoomer114

Interpretowanie perków tego typu to jedna z rzeczy, które przyciągnęły mnie do stołowych RPG-ów. Zawsze fajnie jest widzieć takie elementy w innych mediach.

- NerdStarkBR

„Twoje kolana będą głośno trzaskać za każdym razem, kiedy wstaniesz, informując wszystkich o twojej obecności”.

Czuję się zauważony. Jako osoba, która musi regularnie usypiać niemowlaka i pilnować, by spał, nigdy nie myślałem, że skradanie się będzie tak ważne w codziennym życiu. Znam położenie każdej luźnej deski, ale niech szlag trafi te cholerne kolana!

- scottyLogJobs

Każda rozrywka ma swoją cenę…

…pytanie jednak brzmi, kiedy staje się ona zbyt wysoka? Na Reddicie nie zabrakło komentarzy krytykujących cenę The Outer World 2. Grę wyceniono na 80 dolarów, co przekłada się na 349 złotych – mówimy tu zatem o produkcji z górnej półki. Nie podoba się to społeczności graczy, która za taki obrót spraw obwinia Game Passa oraz Nintendo.

Będziemy to teraz słyszeć przy każdej nowej grze. Dzięki, Nintendo.

- Shmidershmax

Kosztuje 80 dolarów, ponieważ chcą zmusić ludzi do kupienia Game Passa. Wycenianie gier na sztucznie wysokie koszta sprawia, że subskrypcja wydaje się lepszą opcją.

- Top_Rule2579

Przypominamy, że jeszcze kilka miesięcy wcześniej Nintendo rzeczywiście znalazło się w ogniu krytyki po ogłoszeniu cen swoich nowości. Część osób już wtedy obawiała się możliwego podniesienia kosztów za najnowsze tytuły – jak widac, w tych słowach kryło się ziarno prawdy.

  • Różności
Podobało się?

1

Aleksandra Sokół

Autor: Aleksandra Sokół

Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl