„Przypominają mi cechy z klasycznego Fallouta.” W The Outer Worlds 2 będziecie mogli grać z chorymi kolanami lub prawdziwą kleptomanią
Lubicie absurd i realizm w grach komputerowych? The Outer Worlds 2 wprowadzi mechanikę, która będzie dla was idealna.
Brakuje wam gatunku science-fiction oraz podróży po obcych galaktykach w tegorocznym katalogu gier? Mamy nadzieję, że to się wkrótce zmieni, ponieważ już w październiku czeka nas premiera The Outer World 2. Najmłodsze dziecko Obsidian Entertainment było głównym bohaterem wczorajszego Xbox Games Showcase, podczas którego twórcy zaprezentowali swoją grę w akcji – niektóre mechaniki zdążyły zauroczyć przyszłych graczy już teraz.
Prawie jak w starych Falloutach
Elementem, który zachwycił internetową społeczność jest wprowadzenie nietypowych perków z pewnymi konsekwencjami dla postaci, niekiedy całkiem zabawnymi. Obsidian zaprezentował podczas pokazu dwie z nich: możliwość szybszego poruszania się przy kucaniu i kleptomanię, która pozwala drożej sprzedawać skradzione przedmioty.
Wszystko ma oczywiście swoją cenę, dlatego pierwszy z przytoczonych perków przepłacimy strzelającymi kolanami przy wyprostowywaniu się, co może zaalarmować strażników, pomiędzy którymi się przekradamy. Drugi natomiast jest ciekawym odwzorowaniem prawdziwej kleptopmanii, ponieważ kradzież będzie poza naszą kontrolą. Czasami wystarczy spojrzenie na dany przedmiot lub osobę, by nasza postać sama dokonała kradzieży. To zaś oczywiście może oznaczać kosztowną wpadkę.
Powodem, dla którego gracze wypowiadają się o perkach w superlatywach jest pojawienie się podobnej mechaniki w starszych Falloutach. Cechy, które mogliśmy zauważyć chociażby w New Vegas czy pierwszych częściach od Black Isle modyfikowały wybrane aspekty rozgrywki, przynosząc zarówno korzyści, jak i negatywne skutki, często w zabawny sposób.
Porównań do post-apokaliptycznej serii nie dało się zatem uniknąć. Wielu komentujących poczuło się przy okazji reprezentowanych, nawiązując do prawdziwych przeżyć z chorymi kolanami, a także możliwości role-playowania.
Interpretowanie perków tego typu to jedna z rzeczy, które przyciągnęły mnie do stołowych RPG-ów. Zawsze fajnie jest widzieć takie elementy w innych mediach.
„Twoje kolana będą głośno trzaskać za każdym razem, kiedy wstaniesz, informując wszystkich o twojej obecności”.
Czuję się zauważony. Jako osoba, która musi regularnie usypiać niemowlaka i pilnować, by spał, nigdy nie myślałem, że skradanie się będzie tak ważne w codziennym życiu. Znam położenie każdej luźnej deski, ale niech szlag trafi te cholerne kolana!
Każda rozrywka ma swoją cenę…
…pytanie jednak brzmi, kiedy staje się ona zbyt wysoka? Na Reddicie nie zabrakło komentarzy krytykujących cenę The Outer World 2. Grę wyceniono na 80 dolarów, co przekłada się na 349 złotych – mówimy tu zatem o produkcji z górnej półki. Nie podoba się to społeczności graczy, która za taki obrót spraw obwinia Game Passa oraz Nintendo.
Kosztuje 80 dolarów, ponieważ chcą zmusić ludzi do kupienia Game Passa. Wycenianie gier na sztucznie wysokie koszta sprawia, że subskrypcja wydaje się lepszą opcją.
Przypominamy, że jeszcze kilka miesięcy wcześniej Nintendo rzeczywiście znalazło się w ogniu krytyki po ogłoszeniu cen swoich nowości. Część osób już wtedy obawiała się możliwego podniesienia kosztów za najnowsze tytuły – jak widac, w tych słowach kryło się ziarno prawdy.
- Różności