Problemy Cyberpunka 2077 miały bezpośredni wpływ na sukces dodatku Widmo wolności

Negatywny odbiór Cyberpunka 2077 na premierę przyczynił się do zmian w sposobie działania studia CD Projekt Red. Dzięki temu dodatek Widmo wolności uniknął problemów podstawki.

Marcin Bukowski

Problemy Cyberpunka 2077 miały bezpośredni wpływ na sukces dodatku Widmo wolności, źródło grafiki: CD Projekt Red.
Problemy Cyberpunka 2077 miały bezpośredni wpływ na sukces dodatku Widmo wolności Źródło: CD Projekt Red.

To, że premiera Cyberpunka 2077 przebiegła, delikatnie mówiąc, problematycznie, wiemy raczej wszyscy i ciężko będzie o tym zapomnieć. Na szczęście zdaniem głównego projektanta zadań – Pawła Sasko – wynikło z tego też coś dobrego, bowiem negatywny odbiór znacząco pomógł przy opracowywaniu dodatku Widmo wolności.

Serwis TheGamer przeprowadził rozmowę z deweloperem, podczas której omawiane były trudności związane z pracą w branży gier. W pewnym momencie Sasko stwierdził, że gdyby nie sytuacja „podstawki”, która zmusiła studio do zmian, to rozszerzenie nie osiągnęłoby takiego sukcesu.

Widmo wolności działało znacznie lepiej w dniu premiery, ponieważ całkowicie zmieniliśmy sposób produkcji, co nie byłoby możliwe, gdyby początkowy odbiór gry nie był tak negatywny. To zmieniło mnie i nas jako studio.

Cyberpunk 2077 na premierę był technologicznym potworkiem, a w szczególności niesławne wersje na konsole. Stan gry był wówczas tak zły, że Sony zdecydowało się tymczasowo wycofać ją z PS Store. Wydany niecałe 3 lata później dodatek Widmo wolności na szczęście radził sobie dobrze już od pierwszego dnia. Co prawda nie było idealnie, a bugi nadal występowały, jednak różnica była znacząca.

Pozostaje mieć nadzieję, że wyciągnięte wnioski przełożą się także na przyszłe produkcje studia, a nadchodzące Wiedźmin 4 oraz sequel Cyberpunka 2077 działać będą przynajmniej tak samo dobrze jak Widmo wolności, albo nawet jeszcze lepiej.

Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 10 grudnia 2020

Informacje o Grze
8.2

GRYOnline

7.6

Gracze

8.6

Steam

7.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Marcin Bukowski

Autor: Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

Baldur's Gate 3 odciśnie swoje piętno na nowych zasadach Dungeons & Dragons

Następny
Baldur's Gate 3 odciśnie swoje piętno na nowych zasadach Dungeons & Dragons

Gliniarz z Beverly Hills: Axel F wleciał na Netflixa „z wdziękiem i bez cringe’u”. Recenzje na Rotten Tomatoes mówią, że tak powinny wyglądać letnie blockbustery

Poprzedni
Gliniarz z Beverly Hills: Axel F wleciał na Netflixa „z wdziękiem i bez cringe’u”. Recenzje na Rotten Tomatoes mówią, że tak powinny wyglądać letnie blockbustery

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl