Prince of Persia powraca jako gra VR
Po wielu latach przerwy seria Prince of Persia doczeka się nowego tytułu. Ubisoft zapowiedział grę Prince of Persia: The Dagger of Time, która tworzona jest z myślą o salonach VR. Podczas kooperacyjnej zabawy gracze będą musieli rozwiązać szereg zagadek, wykorzystując do tego magiczne moce manipulacji czasem.
Michał Kułakowski
Na początku stycznia informowaliśmy o przeciekach mówiących o nowej grze z serii Prince of Persia, zatytułowanej Dark Babylon, która miałaby ukazać się w 2021 roku. Tajemniczy tytuł pozostaje na razie w sferze spekulacji, ale pomruki o wskrzeszeniu niegdyś popularnego cyklu mogą być prawdziwe. Ubisoft zapowiedział bowiem właśnie grę Prince of Persia: The Dagger of Time, która może być pierwszym krokiem na tej drodze. Produkcja niemieckiego oddziału firmy z Düsseldorfu nie jest tworzona jednak z myślą o klientach indywidualnych, ale o profesjonalnych salonach VR. Tytuł to wirtualny escape room, zbudowany z myślą o kooperacyjnej zabawie dwóch, trzech lub czterech graczy korzystających z gogli rzeczywistości wirtualnej.
Akcja Prince of Persia: The Dagger of Time rozgrywa się w uniwersum znanym z Trylogii Piasków Czasu (Piaski Czasu, Dusza Wojownika, Dwa Trony). Gracze zostają wezwani przed oblicze Kaileeny, królowej czasu. Prosi ona śmiałków o rozwiązanie szeregu łamigłówek i zagadek, stojących na drodze do klepsydrowej komnaty, której mocy muszą użyć, by powstrzymać knowania groźnego maga. Jeden z uczestników gry otrzymuje także magiczny sztylet, znany świetnie fanom cyklu, umożliwiający w dowolnym momencie przewijanie i zatrzymywanie czasu. Mechanika ta, a także współpraca w zespole, będą kluczem do osiągnięcia zwycięstwa. Podczas przygody gracze będą mogli swobodnie poruszać się, a nawet wspinać, eksplorując wielopoziomową Twierdzę Czasu.
Gdzie zagramy w Prince of Persia: The Dagger of Time? Niestety według oficjalnej strony produkcji, najbliższe salony VR, które zaoferują możliwość zabawy z tytułem, znajdują się za granicą naszego kraju, w Czechach (Praga, Ostrawa), Niemczech (Lipsk, Berlin) oraz na Ukrainie (Lwów).
Na koniec warto dodać, że studio Ubisoft Düsseldorf opublikowało już wcześniej dwie inne gry typu escape room, stworzone z myślą o rzeczywistości wirtualnej. Były one oparte na marce Assassin’s Creed. W Escape The Lost Pyramid staraliśmy się wydostać z grobowca, wcielając się w archeologów eksplorujących starożytne egipskie ruiny na półwyspie Synaj w 1928 roku. W Beyond Medusa’s Gate gracze mają godzinę na ucieczkę z ogromnej jaskini, ukrytej na jednej z wysp na Morzu Egejskim, w której zakotwiczony został statek legendarnych Argonautów.
Komentarze czytelników
theNINJA Junior
Wdg mnie brzmi mega zachęcająco i może być to niesamowita rozgrywka. Jednakże w Polsce nie mamy takich salonów, pokroju The Void. We Wrocławiu jest jeden salon, w którym w VR można się nawzajem dotknąć, jednak gra, która proponują jest do dupy. Także jeśli uda się ograć u zachodnich sąsiadów to będzie sztos.
Herr Pietrus Legend

Hydro pewnie skacze ze szczęścia.. a nie, teraz doczytałem że VR to dopiero wierzchołek góry lodowej LOL
raziel88ck Legend

Cały Ubi$oft. Czego się nie dotknie to zje...
Beyond Good & Evil 2, który ma tyle wspólnego z oryginałem co Call of Duty i Need for Speed. Mam nadzieję, że nie wyjdzie ta profanacja marki.
Prince of Persia VR, który wyjdzie (oby nie) w uproszczonej wersji dla casuali ( kto z nas dałby radę skakać po ścianach?).
Oprócz tego klony swoich tasiemców. Pełno season passów, dlc, bugów, grindu oraz fatalnej optymalizacji.