Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 grudnia 2010, 12:10

Prezes City Interactive o przyszłych planach firmy

Marek Tymiński, prezes City Interactive, wziął udział w rozmowie z redakcją TVN CNBC, w trakcie której podjął temat przyszłych planów firmy. I choć zabrakło w jej trakcie nowych wieści na temat nowego, londyńskiego studia deweloperskiego, na czele którego stanął Stuart Black (Black Bodycount), to i tak nie możemy narzekać na brak interesujących szczegółów.

Marek Tymiński, prezes City Interactive, wziął dzisiaj rano udział w rozmowie z redakcją TVN CNBC, w trakcie której podjął temat przyszłych planów firmy. I choć zabrakło w jej trakcie nowych wieści na temat nowego, londyńskiego studia deweloperskiego, na czele którego stanął Stuart Black (Black Bodycount), to i tak nie możemy narzekać na brak interesujących szczegółów.

Tymiński potwierdził przede wszystkim, że drugim – obok CryENGINE 3 (na bazie silnika firmy Crytek powstaje Sniper: Ghost Warrior 2 i nowa strzelanina FPP osadzona w realiach II wojny światowej) – rozwiązaniem technologicznym, z którego w najbliższym czasie korzystać będzie City Interactive, jest Unreal Engine 3 od Epic Games. Jeden z najcieplej przyjętych silników graficznych ostatnich lat zostanie użyty w produkcji kosmicznej strzelaniny Alien Fear, nad którą pracuje gliwickie studio The Farm 51 (NecroVision), z którym firma City Interactive zawarła w sierpniu umowę wydawniczą.

Prezes City Interactive o przyszłych planach firmy - ilustracja #1

Sniper: Ghost Warrior w wersji na PlayStation 3

Ponadto dowiedzieliśmy się, że konwersja Sniper: Ghost Warrior na PlayStation 3 zostanie wydana najprawdopodobniej w ostatni piątek przyszłego miesiąca, czyli 28 stycznia 2011 roku (choć sam Tymiński podaje oficjalnie jedynie przełom stycznia i lutego). Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, gra zostanie odpowiednio rozbudowana względem oryginałów na Xboksa 360 i PC, oraz uzupełniona o wszelkie łatki. Podrasowana zostanie oprawa graficzna, a główny tryb dla pojedynczego gracza doczeka się poszerzenia o zestaw nowych misji. Nie zabraknie także możliwości wyboru wyższego poziomu trudności, dodatkowych mapek multiplayer, a także trybu Capture the Flag.

Jednocześnie Tymiński oznajmił w trakcie innego wywiadu, udzielonego tym razem Polygamii, że część wymienionych wyżej dodatków być może zostanie w przyszłości wydana w formie dodatku DLC dla użytkowników Xboksa 360 i PC. Natomiast niewiele będą się pomiędzy sobą różniły poszczególne wersje Sniper: Ghost Warrior 2. Kontynuacja bestsellerowego Snipera zadebiutuje na rynku w połowie przyszłego roku, jednocześnie na PC, X360 i PS3. Gra zostanie opracowana na bazie silnika CryENGINE 3, w związku z czym możemy spodziewać się jeszcze lepszych doznań wizualnych, aniżeli w przypadku części pierwszej. Jej produkcja pochłonie około 6 milionów złotych (dwa razy więcej, aniżeli w przypadku „jedynki”).

Na koniec Tymiński zauważył, że w dniu swojej premiery Sniper: Ghost Warrior w wersji na PlayStation 3 będzie dostępny w nakładzie 250 tysięcy egzemplarzy (większym aniżeli w przypadku edycji na Xboksa 360 i PC razem wziętych). Przypominamy, że według nieoficjalnych danych serwisu VGChartz, Sniper w wydaniu na Xboksa 360 znalazł na całym świecie około 500 tysięcy nabywców.