Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 czerwca 2013, 20:50

autor: Adrian Werner

Prezentacja Konami przed E3 (PES 2014, Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain i Castlevania: Lords of Shadow 2)

Konami stało się firmą, która zainaugurowała tegoroczne E3. Na zaprezentowanym przez wydawcę materiale video omówiono gry PES 2014, Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain oraz Castlevania: Lords of Shadow 2. Zabrakło niestety zapowiedzi nowych tytułów.

Świętujące w tym roku czterdziestą rocznicę założenia Konami było pierwszym wydawcą, który zorganizował demonstrację przed targami E3. Miała ona niestety postać przygotowanego wcześniej materiału video, ale i tak dowiedzieliśmy się sporo o nadchodzących projektach firmy.

Gry mobilne i przeglądarkowe

Prezentacja Konami przed E3 (PES 2014, Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain i Castlevania: Lords of Shadow 2) - ilustracja #1

Obecnie Konami inwestuje coraz mocniej w gry społecznościowe. Odpowiedzialne za to studia zwiększyły trzykrotnie zatrudnienie w ciągu ostatniego roku. Zwłaszcza dynamicznie rozwija się zespół Dragon Collection, który odpowiada za cieszące się sporą popularnością facebookowe MLB Dream Nine oraz konwersję tego tytułu na urządzenia mobilne z systemem iOS. Autorzy pracują również nad MLB Live Challenge, który połączy zręcznościowe mechanizmy zabawy z aspektem menadżerskim.

Doskonale radzi sobie również inny przeglądarkowy projekt zespołu, czyli Puzzle Chasers, w który bawią się obecnie regularnie dwa miliony osób. Firma zamierza również agresywnie wejść na rynek społecznościowych wirtualnych kasyn, dzięki grom takim jak Slot Revolution czy Casino League.

Na rynku mobilnych Konami pełni także rolę wydawcy gier niezależnych zespołów. Firma podpisała niedawno umowę ze studiem Kung Fu Factory i jej pierwszy owocem będzie projekt Domo Jumo!.

PES 2014

Prezentacja Konami przed E3 (PES 2014, Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain i Castlevania: Lords of Shadow 2) - ilustracja #2

Po mobilno-społecznościowym wstępie Konami zajęło się wreszcie grą PES 2014. Projekt powstaje na nowym silniku, którego opracowanie zajęło twórcom kilka ostatnich lat. Technologia ta ma umożliwić autorom uchwycenie „prawdziwej esencji futbolu”. Korzystający z tych rozwiązań system rządzący rozgrywką nazwano Fluidity (płynność). Pozwoli on na wykreowanie bardziej naturalnych rozgrywek, w których zawodnicy cały czas mają zmieniać swoje pozycje.

Autorzy podzielili nowości wprowadzone w PES 2014 na kilka kategorii. Pierwszą z nich jest TrueBall Tech, które umożliwi pełną kontrolę nad piłką i posyłanie jej w dowolnym kierunku, nawet jeśli znajduje się ona w powietrzu. System sterowania pozwoli też na niezależnie kierowanie centrum grawitacyjnym zawodnika i piłki, co zapewni znacznie bardziej realistyczne doznania. Drugim filarem zmian jest M.A.S.S, czyli technologia odpowiadająca za animację postaci. Odwzoruje ona sposób w jaki grawitacja wpływa na zachowanie ciała ludzkiego.

Prezentacja Konami przed E3 (PES 2014, Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain i Castlevania: Lords of Shadow 2) - ilustracja #3

Trzecia kategoria nowości to Team Play, która ma zagwarantować lepsze zgranie wirtualnych zawodników i sprawienie, że będą oni działali jak jedna drużyna. Czwarty filar nazwano Heart i odwzoruje on różne emocje, jakie towarzyszą meczom na własnym boisku oraz na wyjeździe. Gra będzie symulowała zmiany motywacji sportowców oraz ich wpływ na wyniki podczas gry.

Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain

Prezentacja Konami przed E3 (PES 2014, Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain i Castlevania: Lords of Shadow 2) - ilustracja #4

Kolejna część prezentacji poświęcona była Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain. Fabuła gry skoncentruje się na takich aspektach jak rasizm czy pragnienie zemsty. Scenariusz będzie poważniejszy i mroczniejszy niż w poprzednich odsłonach. W opowiedzeniu tej historii pomoże nowy silnik, umożliwiające bardziej subtelną grę wirtualnych aktorów.

Akcja toczyć się ma w 1984 roku. Snake liczy już wtedy 49 wiosen. Z tego powodu autorzy musieli znaleźć aktora pasującego do takiej roli. Wybór padł na Kiefera Sutherlanda, znanego głównie z roli Jacka Bauera w serialu 24.

Prezentacja Konami przed E3 (PES 2014, Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain i Castlevania: Lords of Shadow 2) - ilustracja #5

Zespół Hideo Kojimy nie tylko zarejestrował głos aktora, ale nagrał również jego mimikę. W ten sposób o stanie emocjonalnym Snake’a poinformuje nas głównie intonacja oraz grymasy twarzy. W przeszłość odejdą zatem mocno przesadzone popisy aktorskie z poprzednich odsłon.

Castlevania: Lords of Shadow 2

Prezentacja Konami przed E3 (PES 2014, Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain i Castlevania: Lords of Shadow 2) - ilustracja #6

Poważniejsza i bardziej okrutna historia czeka nas również w grze Castlevania: Lords of Shadow 2. W porównaniu z poprzednią częścią, bohater otrzyma trzy nowe zdolności. Rozbudowie ulegnie system walki. Przeciwnicy wykorzystywać mają teraz zbroje i tarcze, które trzeba będzie zneutralizować zanim pozbawimy wroga życia. Poziomy zostaną zaprojektowane tak, aby wydawały się bardziej naturalne, w czym pomoże brak ekranów ładowania. Zachęcać ma to graczy do powracania w zwiedzone już miejsca i odkrywania nowych ich elementów. Podziwianie lokacji ułatwi kamera, która zaoferuje znacznie większą swobodę rozglądania się po otoczeniu.

Akcja gry toczyć się będzie w czasach współczesnych i jest to pierwszy taki przypadek w historii serii. Oczywiście nie zabraknie również gotyckich lokacji będących elementem charakterystycznym cyklu. Konami pokazało nowy zwiastun Castlevania: Lords of Shadow 2 i poinformowało, że grywalna wersja projektu dostępna będzie na stoisku firmy na E3.

Niestety na tym zakończyła się przygotowana przez firmę prezentacja. Konami na pewno ma mocny zestaw nadchodzących tytułów, ale nie da się jednocześnie ukryć, że brak zapowiedzi jakiegokolwiek nowego tytułu był sporym rozczarowaniem.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej