Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 października 2018, 16:00

Premiera RimWorld 1.0

Studio Ludeon udostępniło wersję 1.0 gry RimWorld. Po pięciu latach kosmiczna strategia wreszcie wychodzi z Wczesnego Dostępu Steam.

Gotowi na kolonizację kosmosu? - Premiera RimWorld 1.0 - wiadomość - 2018-10-17
Gotowi na kolonizację kosmosu?
RimWorld w skrócie:
  • producent/wydawca: Ludeon Studios
  • gatunek: strategia ekonomiczna
  • platformy sprzętowe: PC
  • data premiery: 17 października 2018 roku
  • inne: kolonizacja obcych planet; nacisk na relacje między kolonistami; taktyczny system walki; dynamiczny system narracji

Na początku miesiąca studio Ludeon zapowiedziało rychłe ukazanie się pełnej wersji RimWorld – strategii ekonomicznej skupiającej się na kolonizacji planet. Słowa dotrzymano i po ponad pięciu latach tytuł wyszedł z wczesnego dostępu. Należy zaznaczyć, że patch 1.0 nie różni się zbytnio od ostatniej bety, oznaczonej numerem 19. Autorzy skupili się na usunięciu błędów, dodając tylko jedną nowość w postaci modyfikacji systemu racjonowania jedzenia. Od teraz gracze mogą zadecydować, co dokładnie będą jeść koloniści oraz więźniowie.

RimWorld trafiło na Steama w lipcu 2016, po prawie trzech latach testów poza platformą Valve, a na wersję beta przyszło nam czekać do końca 2017 roku. Pełne wydanie miało ukazać się nieco później i wprowadzić sporo zmian, jednak ostatecznie twórcy zdecydowali się na przedłużenie testów. W efekcie nowości planowane dla wersji 1.0 trafiły do bety w sierpniu. Przez ten czas gra wyrobiła sobie reputację wśród graczy, zachwyconych rozbudowaną rozgrywką. Dość powiedzieć, że z ponad 21 tysięcy użytkowników 97% wypowiedziało się o tytule pozytywnie, a do lutego debiutanckie dzieło Ludeon Studios znalazło ponad milion nabywców.

Przez pięć lat autorzy znacząco rozwinęli grę. - Premiera RimWorld 1.0 - wiadomość - 2018-10-17
Przez pięć lat autorzy znacząco rozwinęli grę.

Choć premiera wersji 1.0 nie oznacza końca rozwoju RimWorld, nie należy się spodziewać niczego nowego w najbliższym czasie. Autorzy mają kilka pomysłów na dalsze rozbudowanie gry, jednak na razie skupią się usuwaniu błędów i poprawkach związanych z modami.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej