„Prawdopodobnie straciliśmy miliard dolarów, ale czy wolność ma cenę?”. Szef Epic Games wreszcie może świętować
Fortnite jest w końcu dostępny na smartfonach. Szef Epic Games obwieścił koniec monopolu Apple i Google w Europie.

4-letnia batalia sądowa Epic Games z Apple i Google wreszcie ostatecznie dobiegła końca. Od dziś zagramy na smartfonach nie tylko w Fortnite’a, ale też w Fall Guys i Rocket League Sideswipe. Gry dostępne są z poziomu specjalnego, zewnętrznego sklepu firmy Epic Games dla użytkowników Androida na całym świecie oraz użytkowników iOS w większości krajów Europy. Japonia i Wielka Brytania muszę poczekać do następnego roku.
Szef Epic Games, Tim Sweeney, nie krył w związku z tym radości i całą tę „walkę z monopolem” podsumował podczas briefingu prasowego słowami:
Prawdopodobnie straciliśmy miliard dolarów przez brak Fortnite’a na iOS w ciągu ostatnich czterech lat, ale czy wolność ma cenę? (via Eurogamer).
Na swoim profilu w serwisie X Sweeney zaznaczył też, że choć Epic Games osiągnęło sukces m.in. dzięki zmianom w prawie Unii Europejskiej, to firma Apple nadal blokuje dostęp do Fortnite’a „miliardowi graczy w pozostałych częściach świata, a walka o przywrócenie wolnej konkurencji rynkowej wciąż trwa”.
Jak zainstalować Fortnite na iPhonie
Jeśli macie problem z nieco skomplikowaną instalacją usług Epic Games na sprzęcie Apple (to jeden z mankamentów, na które zwrócił uwagę także Sweeney), to firma przygotowała specjalne instruktażowe wideo. Według CEO firmy przeciętnego użytkownika systemu iOS od zagrania w jedną z jej gier ma dzielić na chwilę obecną aż 15 kroków – Apple zadania więc wcale nie ułatwia.
Więcej:Tim Sweeney uważa, że słaba optymalizacja gier na Unreal Engine 5 to wina deweloperów

GRYOnline
Gracze
OpenCritic
- Epic Games
- Fortnite (marka)
- AND
- iOS
Komentarze czytelników
Fasola Jasio Generał

Edit: Do usunięcia. Dodałem odpowiedź pod innym artykułem a pojawiła się tutaj.
dzl Legend

No ciekawe. Na PC gdzie rynek jest otwarty nie mogą się przebić, a na smartfonach, gdzie nawet Amazon poniósł sromotną porażkę ze swoim appstorem dadzą radę?
nnaimadd Legionista
Imo zapowiada się ciekawie, klimat przypomina Dredda, którego kocham strasznie. Pytanie jak podejdą do gameplayu i podtrzymaniu gry przy życiu, ale sam fakt, że zabierają się za to ogarnięci w branży ludzie (plus Mick Gordon <3) uspokaja mnie, że efekt może być ok.
Oczywiście - żadnych pre-orderów XD
asasin24 Pretorianin
Stracili miliard dolarów, jak to tragicznie brzmi. Ale stracili tak właściwie na co? Na prawników w walce z Google i Apple? Na dostosowywanie aplikacji na ich systemy? Na marketing? ALEŻ SKĄD. Oni po prostu nie zarobili, bo przez te 4 lata dzieci z fortnite mogłyby im płacić również na telefonach. Narracja jak z urzędu skarbowego, służby celnej i ministerstwa finansów. Ktoś nie zapłacił akcyzy? To państwo na tym "straciło". Tim stary hipokryta, nie cierpię tego gościa. A ten jego sklep można było zainstalować na Androidzie pół roku temu. Przypuszczam, że przez cały czas była taka możliwość, ale trzeba po prostu pobrać go ze strony Epica. Uroki Androida, tu można instalować aplikacje z dowolnego źródła. Natomiast teraz po tej komicznej batalii wyjdzie na jaw, jak tragicznym silnikiem jest Unreal Engine, bo na telefonie ta ich durna gierka dla dzieci wygląda jakby tekstury się nie doczytały. I to w czasie, gdzie Diablo Immortal i War Thunder na małym ekranie wyglądają niewiele gorzej, niż na kompie.
ziomisław_paliblant Chorąży

Co za baran, brak zysku to nie strata.