Prace nad Divinity: Fallen Heroes zostały wstrzymane; Baldur's Gate 3 priorytetem
Firmy Larian Studios i Logic Artists ogłosiły, że wstrzymały prace nad grą Divinity: Fallen Heroes. Oba zespoły zamierzają teraz skoncentrować się na swoich własnych projektach, na czele z Baldur’s Gate III oraz trzecią częścią serii Expeditions.
Zespoły Logic Artists i Larian Studios ogłosiły, że musiały przerwać prace nad swoim wspólnym projektem, czyli Divinity: Fallen Heroes. Ten taktyczny spin-off cyklu Divinity miał zadebiutować w listopadzie bieżącego roku. Niemniej, kiedy w marcu deweloperzy oficjalnie zaprezentowali go światu, nie zdawali sobie jeszcze sprawy, że „gra będzie wymagać znacznie więcej czasu i zasobów, niż obecnie są dostępne, by zrealizować ją w przyjemny i zrównoważony sposób”. W rezultacie autorzy zdecydowali się na wstrzymanie projektu i poświęcenie się pracy nad swoimi indywidualnymi dziełami.

Należy przy tym zaznaczyć, że wstrzymanie nie jest równoznaczne z anulowaniem. Jeśli jednak kiedykolwiek usłyszymy jeszcze o Divinity: Fallen Heroes, ten moment raczej nie nadejdzie zbyt prędko. Jak pisze ekipa Larian Studios:
Przykro nam z powodu tego, że gracze podekscytowani Fallen Heroes będą musieli czekać przez nieokreślony czas, jednak głęboko wierzymy, że oddanie gry w ręce fanów powinno nastąpić po czasie, który pozwoli na jej solidne dopracowanie. Doceniamy pracę, jaką każdy włożył w Fallen Heroes, i choć rozpaczamy nad jego obecnym statusem, wszyscy zgadzamy się, że to doskonały tytuł, który kiedyś trafi do czekających na niego osób.
Czym teraz zajmą się deweloperzy z obu studiów? Podczas gdy studio Logic Artists skupi się na pracy nad trzecią częścią serii Expeditions i reprezentantem zupełnie nowej marki, Larian Studios skoncentruje się na tworzeniu Baldur's Gate III; nowe informacje na temat tego ostatniego mają ujrzeć światło dzienne „wkrótce”.
Na koniec warto dodać, że choć drogi obu ekip zaangażowanych w omawiany projekt ostatecznie się rozeszły, pozostają one ze sobą w zgodzie. Zespół Logic Artists pisze, że „praca z Larianem nad marką Divinity była niesamowitym zaszczytem, a wszyscy w Logic Artists byli zachwyceni tym, jak pomocny i serdeczny był Larian”. Deweloperzy z Larian Studios przekonują natomiast, że jako niezależne studio „rozumieją i doceniają znaczenie inwestycji we własne IP i własną przyszłość”.
- Oficjalna strona internetowa zespołu Larian Studios
- Oficjalna strona internetowa studia Logic Artists

- Divinity (marka)
- Logic Artists
- Larian Studios
- taktyczne RPG i strategie
- zawieszone prace / skasowane gry
- PC
Komentarze czytelników
zanonimizowany946917 Generał
Strasznie szkoda...
Larian zaufał mniejszemu zespołowi i zapewne to co zobaczył na jakiś czas przed premierą doprowadził ich do właśnie tej "rozpaczy", po czym ich drogi się rozeszły - zapewne na wieki.
Cóż, koniec końców lepiej anulować niż wypuścić badziew.
siera97 Senator
Z tego co rozumiem to projekt jest zamrożony i będzie wznowiony po BG3. Lepiej jest wypuścić dwie dobre gry w dłuższym odstępie czasu niż dwa średniaki jeden po drugim.
zanonimizowany946917 Generał
@darkpalladinPL
Panu się tematy pomyliły. To nie jest news o BioWare a o Larianie.
zanonimizowany307509 Legend
@siera97 -> Dokładnie. Nie wspominając o tym, że również zabezpieczyli dodatkowe pieniędzy, które były przeznaczone na dokończenie Fallen Heroes. To na wypadek, gdyby projekt BG3 będzie kosztowało za dużo czasu i pieniędzy niż przewidywano, a wtedy zabraknie środków na dodanie reszty zawartości i poprawienie błędy. Wtedy nie będą musieli wydać niedopracowany i okrojony BG3.
Czego jest wspomniany taki tekst podczas zapowiedzi BG3:
"A kiedy trafi ona do sprzedaży? Jak mówi Vincke, stanie się to dopiero wówczas, gdy deweloperzy poczują, że mają do czynienia z grą, w którą sami chcieliby zagrać... albo kiedy zabraknie im pieniędzy i będą zmuszeni do jej wydania"
To bardzo ambitny projekt, dlatego Larian nie chcą zawieść oczekiwanie graczy.
Zysk uzyskany od sprzedaży BG3 będzie przeznaczony na dokończenie projekt Divinity: Fallen Heroes. Takie są moje przypuszczenie.
Gambrinus84 Generał

Od początku kręciłem nosem na "taktycznego RPG-a" - system walki w Original Sin jest super, ale jako uzupełnienie szperania w świecie, interakcji. Zarówno przy jedynce i dwójce walka potrafiła mnie zmęczyć i nie dało się jej jakoś szczególnie przyspieszyć.
Zakładam, że twórcy zauważyli, że ograniczenie mechaniki do samej walki jest po prostu nużące i wymaga nowego podejścia.
Nie zdziwiłbym się, jakby projekt został ubity na amen, szczególnie jeśli BG3 okaże się świetną grą (czego jestem niemal pewien).