ARC Raiders otrzymało dziś jedną z bardziej zaskakujących aktualizacji. Embark Studios nie tylko naprawiło dziesiątki błędów i wyraźnie poprawiło balans broni, ale też spełniło nietypową prośbę gracza.
Pamiętacie, jak w jednej z poprzednich wiadomości wspominałem Wam o graczu ARC Raiders, który zgromadził pokaźną kolekcję kilkuset gumowych kaczuszek, lecz nie miał jak jej wyeksponować w swojej kryjówce? Wygląda na to, że jego „dramat” nie uszedł uwadze Embark Studios. W najnowszej aktualizacji twórcy pozwalają wreszcie nacieszyć oczy żółtą armią w pełnej krasie. A to dopiero początek – patch wprowadza także szereg poprawek balansu oraz eliminuje błędy nękające hitową strzelankę.
W oficjalnym komunikacie twórcy napisali lakonicznie: „Twoja kryjówka została wypełniona kaczuszkami”. Oznacza to tyle, że jeśli w ARC Raiders zbieraliście gumowe kaczuszki, teraz możecie je podziwiać… dosłownie wszędzie. Pomieszczenie w Waszej kryjówce dekorowane jest imponującą liczbą żółtych maskotek, co jest bezpośrednim ukłonem w stronę społeczności i wspomnianego wcześniej kolekcjonera. Nie wiadomo jeszcze, ile dokładnie kaczek trzeba uzbierać, by osiągnąć ten efekt, ale wygląda na to, że Embark Studios potraktowało sprawę z humorem i pełnym zaangażowaniem.
Aktualizacja przynosi również poważne zmiany w balansie, w tym mocne osłabienie pistoletu Venator. Broń ta – według deweloperów – „osiągała ostatnio zbyt wysoką skuteczność, pozwalając pokonać całe oddziały”. Z tego powodu zmniejszono jej szybkostrzelność, a wagę zwiększono z 2 do 5, aby ujednolicić ją z resztą pistoletów. Dzięki temu Venator powinien pozostać celny i śmiercionośny, ale jednocześnie wymuszać bardziej przemyślane podejście do starć.
Kilka istotnych zmian dotyczy również przedmiotów.
Zmodyfikowano także sposób działania eksplozji. Wybuchy nie będą już zadawać dużych obrażeń większym jednostkom – takim jak Bastiony – co ma uczynić rozgrywkę bardziej przewidywalną. Mniejsze cele, jak wieżyczki, niemal nie odczują zmian. Dostosowano również moc Hullcrackera, by zbalansować jego efektywność.
Twórcy wprowadzili też poprawki na wielu mapach, w szczególności na odblokowanej w zeszłym tygodniu Stella Montis. Usunięto tam dwie strefy odrodzeń graczy znajdujące się zbyt blisko pojawiających się oddziałów ARC, usunięto liczne problemy z kolizjami oraz wyeliminowano miejsca, w których gracze mogli utknąć.
Pod lupę trafił również przeciwnik Shredder – teraz działa lepiej z wabikami i porusza się bardziej płynnie.
Pod postem na X informującym o aktualizacji pojawiło się wiele pozytywnych reakcji. Gracze nie kryją entuzjazmu na wieść o tym, że wreszcie mogą pochwalić się większą liczbą kaczuszek w swojej kryjówce. Nie zabrakło jednak głosów krytycznych, głównie dotyczących osłabienia Venatora. Jak zauważył jeden z użytkowników:
Czas pokaże, ale wydaje mi się, że osłabienie szybkostrzelności Venatora zabije grę dla graczy solo. Teraz będzie im jeszcze trudniej niż dotychczas wydostać się z mapy, gdy wiele osób zdecyduje się oblegać punkt ewakuacyjny. Może zamiast tego należało zmienić spadek obrażeń.
Oczywiście jest to tylko część poprawek i ulepszeń w aktualizacji 1.3.0 – pełną listę znajdziecie na oficjalnej stronie gry.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic

Autor: Kamil Kleszyk
Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.