Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 października 2022, 15:00

Polski mroczny FPS Witchfire dopiero w 2023 roku, ale z dużą zmianą

Rodzime studio The Astronauts zdecydowało się przełożyć na 2023 rok premierę gry Witchfire – FPS-a osadzonego w klimatach dark fantasy. Powód? Umożliwienie walki w quasi-otwartym świecie.

Źródło fot. Witchfire / The Astronauts.
i

Przynoszę Wam dwie wiadomości – jedną złą, drugą dobrą. Zła jest taka, że polskie studio The Astronauts (twórcy Zaginięcia Ethana Cartera) ogłosiło, iż osadzony w klimatach dark fantasy FPS Witchfire nie zadebiutuje w 2022 roku we wczesnym dostępie, tak jak dotąd planowano. Twórcy postanowili przełożyć premierę gry na początek 2023 r., lecz mają ku temu dobry powód – i to jest ta dobra wiadomość.

„Astronauci” zdecydowali się bowiem rozszerzyć walkę na cały otwarty świat, jaki zaoferuje Witchfire. Początkowa koncepcja zakładała, że starcia będziemy toczyć na przeznaczonych ku temu arenach – podobnie jak ma to miejsce w tegorocznym Shadow Warrior 3 od innego polskiego studia, Flying Wild Hog.

Dyrektor kreatywny Witchfire i współzałożyciel The Astronauts, Adrian Chmielarz, skomentował tę zmianę w następujący sposób:

Funkcję zaimplementowano w 95%. Czyni ona grę lepszą. Trudno mi sobie wyobrazić, że wcześniej gracz nie miał takiej swobody. Jasne, nadal można zostać uwięzionym przez wiedźmę w tym lub innym miejscu, niektóre drzwi pozostaną zamknięte, dopóki nie znajdzie się klucza, a wejście do obszarów położonych bliżej bossa może okazać się zbyt niebezpieczne bez przygotowania się – ale świat jest szeroko otwarty, aby dało się eksplorować go w niemal dowolnej kolejności, i można było zarówno przeć do przodu, jak i wycofać się, jeśli zechcemy.

Adrian Chmielarz podsumował swoją wypowiedź zapewnieniem co do premiery gry w 2023 roku, a także stwierdzeniem, że dla jego zespołu ważniejsza jest jakość produkcji, niż jej jak najszybszy debiut. Tu warto przypomnieć, iż „Astronauci” ujawnili Witchfire w 2017 roku. W kolejnych latach otrzymaliśmy garść świeżych informacji, a także kilka gameplayów. Deweloper potraktował jednak trailer zaprezentowany na Summer Game Fest 2022 (powyżej) jako swego rodzaju drugą zapowiedź gry – co wiele tłumaczy, zwłaszcza biorąc pod uwagę dzisiejszy komunikat.

Więcej informacji na temat Witchfire znajdziecie w Encyklopedii Gier. Kolejne otrzymamy w drugiej połowie października, a konkretnie w okolicy Halloween. The Astronauts ogłosiło bowiem „halloweenowy tydzień Witchfire”. Jednocześnie deweloper zastrzegł, by nie spodziewać się gameplayu, a informacji o fabule i świecie gry, a także nowych grafik.

Witchfire zmierza wyłącznie na PC. W pierwszej kolejności tytuł ukaże się w Epic Games Store.

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej