Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 stycznia 2019, 12:15

GRYOnline.pl liderem, serwisy e-sportowe mało popularne - polskie strony w listopadzie

Serwis wirtualnemedia.pl opracował statystyki z badania Gemius/PBI, dotyczącego odwiedzin polskich portali związanych z grami w listopadzie ubiegłego roku. GRYOnline.pl było liderem niemal pod każdym względem. Warto zauważyć kiepskie wyniki stron związanych z e-sportem.

GRYOnline.pl króluje na rynku polskich portali o grach. - GRYOnline.pl liderem, Serwisy o e-sporcie mało popularne - branża gier w listopadzie - wiadomość - 2019-01-22
GRYOnline.pl króluje na rynku polskich portali o grach.

Jak zapewne wiecie, GRYOnline.pl jest największym serwisem o grach w Polsce. Potwierdzają to liczne badania, w tym te przeprowadzone przez Gemius/PBI, które niedawno opublikowano na wirtualnemedia.pl (z niewiadomych przyczyn zostało ono później usunięte; wysłaliśmy do przedstawicieli strony wiadomość w tej sprawie, lecz nie uzyskaliśmy żadnej odpowiedzi). Wynika z nich, że w listopadzie ubiegłego roku nasz portal posiadał 2 347 788 realnych użytkowników, był otwierany 27 751 133 razy (wzrost o 4,4% w porównaniu z tym samym miesiącem w 2017 roku), przeglądany średnio przez 9 minut i 57 sekund (dłużej o 55 sekund niż rok wcześniej), a jego zasięg wynosił 8,39%. Za wszystkie odwiedziny serdecznie Wam dziękujemy.

Źródło: wirtualnemedia.pl
Źródło: wirtualnemedia.pl

Choć większość z tych liczb została wygenerowana na komputerach osobistych, GRYOnline.pl jest także bardzo często odwiedzane za pośrednictwem urządzeń mobilnych. W listopadzie ubiegłego roku użytkownicy telefonów i tabletów wchodzili na naszą stronę 9 907 322 razy i spędzali na niej średnio niemal 8 minut.

GRYOnline.pl liderem, Serwisy o e-sporcie mało popularne - branża gier w listopadzie - ilustracja #3
Źródło: wirtualnemedia.pl
Źródło: wirtualnemedia.pl

Warto również przyjrzeć się statystykom tvgry.pl. Mogło się ono pochwalić się 150 804 użytkownikami i 378 045 odsłonami. Należy jednak pamiętać, że obecnie redakcja działa głównie na YouTube.

Choć GRYOnline.pl zostawiło inne serwisy wyraźnie w tyle, nie oznacza to, że poradziły sobie one w listopadzie ubiegłego roku źle. Na przykład PPE.pl odwiedzono w tym okresie 7 469 474 razy (wzrost aż o 634% w porównaniu z rokiem wcześniejszym), Polygamię 650 739 razy (wzrost o 56,9%), a PlanetęGracza.pl 225 952 razy (skok o 220,5%).

Źródło: wirtualnemedia.pl
Źródło: wirtualnemedia.pl

Powoli, lecz regularnie rośnie również znaczenie Twitcha. W listopadzie ubiegłego roku liczba realnych polskich użytkowników tej popularnej strony oferującej różne transmisje na żywo wynosiła 895 871. Z naszego kraju portal odwiedzono 147 482 611 razy i spędzono na nim średnio godzinę, 19 minut i 24 sekundy. Skok zainteresowania Twitchem w Polsce jest zasługą użytkowników mobilnych, którzy coraz chętniej oglądają streamy ze swoich ulubionych gier na posiadanych urządzeniach przenośnych. Wciąż nie są to jednak wyniki specjalnie zwalające z nóg. Dla porównania, samo tvgry w listopadzie ubiegłego roku miało na YouTube 1,7 miliona widzów.

GRYOnline.pl liderem, Serwisy o e-sporcie mało popularne - branża gier w listopadzie - ilustracja #6
Źródło: wirtualnemedia.pl
Źródło: wirtualnemedia.pl

Z drugiej strony, kiepsko poradziły sobie portale związane stricte z e-sportem, takie jak Esptv.pl, eWeszlo.pl, Esportnow.pl czy Esportmania.pl. Jak podały wirtualnemedia.pl, listopadowe badania Gemius/PBI objęły jedynie ten ostatni serwis. W tym okresie zanotował on 62,5 tysiąca odsłon, przy czym zaznaczono tutaj, że liczba ta nie jest bardzo dokładna, bo „odwiedziło go zbyt mało uczestników badania, żeby oszacować liczbę jego użytkowników i odsłon".

Uwaga! Należy zaznaczyć, że w powyższych zestawieniach nie brano pod uwagę serwisów o tematyce IT (na przykład Komputerswiat.pl czy Pcformat.pl) oraz zajmujących się szeroko pojętą kulturą popularną (takich jak chociażby NaEkranie.pl).

Miłosz Szubert

Miłosz Szubert

Filmoznawca z wykształcenia. W GRYOnline.pl pracuje od stycznia 2017 roku. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek, historii oraz gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle). Przez parę lat montował filmy na kanale Notatnik Kinomana na YouTube.

więcej