P.O.L.L.E.N - przygodówkowy thriller VR trafi na PC i PS4
Zespół Mindfield Games powoli kończy prace nad przygodówkowym thrillerem P.O.L.L.E.N. Gra przeniesie nas do alternatywnej wersji lat 90. i pozwoli wcielić się w astronautę, który próbuje odkryć tajemnicę swoich zaginionych kolegów w bazie wybudowanej na powierzchni jednego z księżyców Saturna.
Niezależne fińskie studio Mindfield Games pracuje nad projektem P.O.L.L.E.N, który zaprezentuje alternatywną historię podboju kosmosu, pozwalając na wcielenie się w astronautę wysłanego na jeden z księżyców Saturna w latach 90. ubiegłego wieku. Produkcja zmierza na pecety i konsolę PlayStation 4, a jej premiera zaplanowana została na pierwszy kwartał przyszłego roku. Tytuł powstaje głównie z myślą o technologii VR, ale umożliwi także tradycyjną zabawę na monitorach i telewizorach. Warto wspomnieć, że autorzy wczoraj umieścili swoje dzieło na Steam Greenlight i w ciągu jednej doby zebrało ono wystarczająco dużo głosów, aby zostać zaakceptowane do dystrybucji w usłudze studia Valve.
P.O.L.L.E.N przeniesie nas do alternatywnej wersji lat 90. W zaprezentowanej przez autorów wizji, historia świata pobiegła innym torem dzięki temu, że 22 listopada 1963 roku prezydent John F. Kennedy przeżył zamach na swoje życie. Zapoczątkowało to ciąg wydarzeń, który doprowadził do połączenia amerykańskiego i radzieckiego programu kosmicznego. To z kolei spowodowało gwałtowne przyśpieszenie rozwoju w tej dziedzinie. Już w latach 70. powstała baza na Księżycu, a podbój Układu Słonecznego stał się możliwy dzięki odkryciu technologii anty-grawitacji, pozwalającej na tanie wynoszenie obiektów na orbitę.
Gracz wcieli się w nowego pracownika zajmującej się eksploracją kosmosu korporacji Rama Industries. Jej najnowszym projektem jest budowa bazy na powierzchni Tytana, czyli największego księżyca Saturna. Pięcioosobowa grupa astronautów od roku zajmuje się tym przedsięwzięciem, ale w wyniku wypadku jeden z nich stracił życie i nasza postać zostaje zatrudniona, aby go zastąpić. Po dotarciu na miejsce okaże się, że reszta załogi gdzieś przepadła, a pracodawca nie był z nami do końca szczery.
P.O.L.L.E.N ma być przygodówkowym thrillerem, w którym akcję obserwować będziemy z perspektywy pierwszoosobowej. Zabawa skoncentruje się głównie na eksploracji oraz rozwiązywaniu zagadek. Łamigłówki mają być logiczne i większość z nich będzie można rozwiązać na kilka różnych sposób. Umożliwić ma to daleko posunięta interaktywność otoczenia. Gracz będzie mógł manipulować wszystkimi napotkanymi maszynami, urządzeniami oraz przedmiotami.

Gracze
OpenCritic
Komentarze czytelników
Mówca Umarłych Generał

I dobrze. Gier fantasy jest tyle, że się niedobrze czasem robi. Do pełni szczęścia brakuje mi już tylko porządnej, rozbudowanej gry sci-fi z gatunku RPG i czegoś na modłę Freelancera (wyłącznie tryb dla pojedynczego gracza).
domino310 Generał

Mówca Umarłych
Pełna zgoda ale na razie w większości wychodzą horrory czy inne thrillery. Powoli nudne się to robi...
T_D_i Generał
screeny "work in progress" , 100 x lepiej wygladają niż to demo
robinsongg Chorąży
Dla mnie to masakra ztymi grami sience-fiction, czy gier akcji czy przygodowych czy strategii. Brakuje mi takich gier strzelanek np w drugiej wojnie światowej albo w czasach współczesnych a nie wszystko przyszłość, jakieś roboty, ultra jakieś dziwne bronie masakra. I coraz mniej przygodówek w stylu Gothica robionych w czasach starożytnych i wyglądających jak starożytność. Czy strategii strasznie twórcy od kilku lat idą tylko w Zombiaki, kosmitów, roboty, nawet Seria Call of Duty od czasów współczesnych jak wojny z terrorystami jakieś konfilkty współczesne idzie coraz bardziej w kierunku gry z robotami jakimiś cholera wie czym szkoda... Coraz mniej gier jak Max Payne i tp gdzie walczyło się tylko z ludźmi w normalnym świecie, używając normalnych broni.