Polacy stworzyli petycję do UOKiK. Domagają się Siri w ojczystym języku
Polscy użytkownicy Apple mówią „dość!”. Brak wsparcia dla języka polskiego w asystencie głosowym Siri doprowadził do wszczęcia petycji do UOKiK. Konsumenci domagają się równego traktowania i zadośćuczynienia za lata zaniedbań ze strony giganta technologicznego.

Spis treści:
Frustracja polskich użytkowników Apple osiągnęła punkt kulminacyjny. Brak wsparcia dla języka polskiego w asystencie głosowym Siri, pomimo znaczącej obecności marki w Polsce, doprowadził do stworzenia petycji skierowanej do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).
„Płacimy tyle samo, a otrzymujemy mniej”
Autor petycji, Bartosz B., argumentuje, że polscy konsumenci są traktowani jako „klienci drugiej kategorii”, którzy płacą za produkty Apple ceny porównywalne, a często nawet wyższe niż w innych krajach, ale nie mają dostępu do pełnej funkcjonalności oferowanej przez firmę.

W petycji autor wymienił szereg brakujących funkcji, takich jak Siri, Apple Fitness+, Apple News+, Apple Card, Apple Cash, subskrypcje Apple Podcasts, zaawansowane funkcje Apple Maps oraz HomePody. W szczególności podkreślił brak Siri, asystenta głosowego, który pomimo 12 lat istnienia, wciąż nie obsługuje języka polskiego.
Choć Polska ma większą populację niż Dania, Finlandia, Szwecja i Norwegia razem wzięte, wraz ze wszystkimi ludźmi na Ziemi mówiącymi po Hebrajsku – Siri w języku polskim nie ma, a we wszystkich wymienionych wyżej językach jest – czytamy w petycji.
Cel petycji: Równe traktowanie i zadośćuczynienie
Celem petycji jest nie tylko wprowadzenie Siri w języku polskim, ale także zmuszenie Apple do zrównania oferty w Polsce z ofertami z innych krajów oraz wypłaty zadośćuczynienia dla użytkowników za „prawdopodobne łamanie prawa unijnego”.
Autor petycji powołuje się na unijną Dyrektywę 2005/29/WE oraz Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/302, które zakazują dyskryminacji konsumentów ze względu na narodowość lub miejsce zamieszkania.
Co dalej?
Po zebraniu 10 tysięcy podpisów, petycja wraz z wnioskiem zostanie przekazana do UOKiK. Jeśli urząd uzna zarzuty za zasadne, może wszcząć postępowanie przeciwko Apple, co potencjalnie może doprowadzić do nałożenia kar finansowych lub zmuszenia firmy do zmiany obecnych praktyk i dostosowanie się do wymogu polaków.
Od wprowadzenia Siri na rynek minęło już 12 lat, a polscy użytkownicy wciąż czekają na możliwość korzystania z tego asystenta w swoim ojczystym języku. Nic zatem dziewnego, że konsumenci z naszego kraju tracą cierpliwość do giganta z Cupertino.
W momencie pisania tego tekstu, petycja zgromadził już ponad 9 tysięcy podpisów z 10 tysięcy wymaganych.
Jeśli znajdujecie się w gronie osób, które pragną wyrazić swoje niezadowolenie z braku polskiej wersji Siri, możecie wesprzeć inicjatywę, podpisując petycję pod tym linkiem.
Więcej:Wikipedia traci czytelników. Google podkrada ruch, AI podcina skrzydła, Elon Musk odpala Grokipedię
Komentarze czytelników
Narmo Generał

Jako pracownik korpo, który musi siedzieć na callach i słuchać jak Polacy mówią po angielsku - nie dziwię się.
Haszon Senator
Google jakoś potrafiło nauczyć swojego asystenta języka polskiego , a Apple wciąż tego nie umie. Petycja jest więc jak najbardziej słuszna.
SetnyKonkret Konsul
Jo bych tam chcioł coby Siri godała po śląsku, dyć to już prawie nie jes gwara.
Kohut, kajś polozł jak cię trza?
Annac1 Generał
Czy usługi również z jezykiem innym niz angielski lepiej sie sprzedaja. Mozna smialo zalozyc ze tak. Czy mam na to dane? Nie.
Styropian333 Chorąży

Oczywiście, że powinna być. Tak jak wiedźmin Keralt w naszym ojczystym języku.