Pokemon GO wygenerowało już 440 mln dolarów przychodu
Z najnowszych danych dotyczących popularności gry Pokemon GO wynika, że produkcja w ciągu niecałych dwóch miesięcy została pobrana ponad 180 milionów razy i wygenerowała 440 milionów dolarów przychodu.
Kamil Zwijacz
Niecały miesiąc temu informowaliśmy, że w ciągu kilku tygodni obecności na rynku gry Pokemon GO, wygenerowała ona już ponad 200 milionów dolarów przychodu. Od tamtej pory rezultat ten znacznie urósł. Najnowsze dane mówią bowiem o 440 milionach dolarów przychodu uzyskanych w niecałe dwa miesiące od momentu premiery. Kwotę tę postanowiono porównać z tegorocznymi filmami, które ukazały się mniej więcej w tym samym czasie. Okazało się, że Pokemonom udało się pokonać m.in. Warcraft: Początek, Angry Birds Film czy też Dzień Niepodległości: Odrodzenie. Poza tym, pomimo że tytuł nie jest już tak popularny jak w pierwszych tygodniach i w niektórych krajach spadł z pierwszego miejsca najczęściej pobieranych aplikacji, to i tak każdego dnia generuje 4 miliony dolarów przychodu.
Pokemon GO to mobilna aplikacja wykorzystująca technologię rzeczywistości rozszerzonej. W grze wcielamy się w trenera Pokemonów, który łapie kolejne stworki pojawiające się w rozmaitych miejscach – w domu, parku, szkole, sklepie itd. Oprócz tego do zadań gracza należy rozwijanie złapanych stworków, rywalizowanie z podopiecznymi innych graczy itd.

Mało tego, wygląda na to, że sytuacja nie zmieni się w najbliższym czasie, albo zmieni się, ale na lepsze. Wspomniane 4 miliony dolarów to stała wartość, która utrzymuje się na tym poziomie od kilku tygodni. Dodatkowo gra nie zadebiutowała jeszcze na kilku dużych rynkach, w tym w Chinach i Indiach. Warto również zauważyć, że ludzie spędzają z nią sporo czasu – w USA średnio 32 minuty dziennie (stan na 30 sierpnia, wyliczono na podstawie aktywnych użytkowników posiadających wersję na iOS). Podobną ilość czasu gracze przeznaczali na zabawę podczas pierwszych dni po premierze.
Jak więc widać, Pokemon GO jest wielkim hitem, o czym świadczy też liczba pobrań produkcji studia Niantic, która przekroczyła już 180 milionów.

- Pokemon GO - kompendium wiedzy
- Recenzja gry Pokemon GO – społecznościowy fenomen, słaba gra
- Oficjalna strona gry Pokemon GO

GRYOnline
Gracze
- Nintendo
- statystyki (gry)
- wyniki sprzedaży (gry)
- Niantic
- AND
- iOS
Komentarze czytelników
zanonimizowany283992 Legend
Oczywiście że ze sklepiku, w takim USA inkubator do jajka czy Lucky Egg kosztują tyle co puszka Coli - wystarczy dodać do tego absurdalną popularność i kasa leci.
Jak ktoś się wkręcił to wcale nie dziwi mnie że kupuje przedmioty kiedy są tak tanie a zarazem mocno uprzyjemniają grę. My Polacy oczywiście jesteśmy dymani przez słabą walutę więc jeden przedmiot za 100+ coinów to prawie dyszka.
Inna sprawa że pewnie jest też trochę takich którzy po prostu chcą wesprzeć Niantic a nie ma płatnej wersji do kupienia w sklepie, więc kupują coiny - szczególnie że gra jest teraz w 100% darmowa i bez reklam.
Burdajewiczek Legionista
Ciężko uwierzyć, że jedynie ze sklepiku ;) Możliwe, że przychód jest również za sprzedaż danych o użytkownikach.
Kamil67 Pretorianin

Serio ludzie byliby na tyle głupi, by wydać kasę w grze, w której trzeba trochę ruchu, a nie jedynie leniwe siedzenie przed kompem? Jeszcze w dodatku ta gra jest mierna i niedopracowana, więc to strata kasy według mnie.
Ciekawe ile jeszcze potrwa szał na tą słabą grę, która ma skopane wszystko, od systemu walki, który w oryginałach na GB był turowy, a tutaj nawalenie palcem, do respawnu poków, gdzie jedyna opcja w tej chwili to pojechać do większego miasta to się wszystka złapie, a tak w kółko cholerny pidGEY i rattaty. Co zrobią wtedy twórcy? Dodadzą te upragnione zmiany? Usuną grę i dadzą coś innego w tym stylu, aby się nieogarnięty tłum na to rzucił?
Santiako Pretorianin

Wow :D
Ale szczerze to taki byl hype, ze spodziewalem sie większej sumy