Pokazano prototyp Dreamfall: Chapters – The Longest Journey
Studio Red Thread Games pokazało pierwszy prototype gry Dreamfall: Chapters – The Longest Journey, która walczy o fundusze na Kickstarterze. Produkcja będzie łączyła mechanikę klasycznych przygodówek z bardziej otwartymi lokacjami.
Szymon Liebert
Twórcy Dreamfall: Chapters pokazali prototyp rozgrywki w ramach swojej akcji na Kickstarterze. W ten sposób deweloper chciał udowodnić, że wypuszczony jakiś czas temu pierwszy obrazek z gry pochodzi z jej grywalnego fragmentu. Aktualizacja powinna zachęcić nowe osoby do przekazania pieniędzy na projekt. Nawet bez tej pomocy radzi on sobie świetnie – zebrano już 780 tysięcy z potrzebnych 850 tysięcy dolarów, a do końca zbiórki zostały 22 dni.
Pokazany prototyp oczywiście nie reprezentuje jakości finalnej gry. Martin Bruusgaard, główny projektant, wytłumaczył, że jest on raczej bazą, na której studio Red Thread Games testuje pomysły. Zmianie ulegną więc takie elementy jak jakość tekstur, animacje, płynność, interfejs, czy model bohaterki (zastosowano tymczasową wersję). Mimo wczesnej wersji, produkcja wygląda bardzo ciekawie. Jeśli jesteście podobnego zdania, możecie wesprzeć ją na kickstarterowej stronie.
W nieco ponad sześciominutowym materiale omówiono takie kwestie jak sterowanie oraz konstrukcja rozgrywki. Gra połączy klasyczną przygodówkową mechanikę z odrobiną swobody, jaką mają oferować duże, zróżnicowane i co najważniejsze otwarte lokacje. W każdej z nich znajdziemy wiele poszlak, zagadek, czy postaci. Wchodzenie w interakcję z otoczeniem nie nastręczy problemów, bo obiekty będziemy wskazywać myszką niczym w typowej grze point’n’click.
W ostatnich kilku dniach studio Red Thread Games potwierdziło także, że w pracach nad Dreamfall Chapters weźmie udział aktorka Sarah Hamilton, która użyczyła głosu postaci April Ryan w obu poprzednich odsłonach serii (w polskiej wersji zrobiła to Edyta Olszówka). Ryan to bohaterka pierwszej gry (The Longest Journey) i ważna postać poboczna w drugiej części (Dreamfall), więc jej obecność w kontynuacji wydaje się kolejnym ważnym atutem Red Thread Games.
Dreamfall: Chapters – The Longest Journey to oczekiwana od wielu lat trzecia część serii gier przygodówkowych, zapoczątkowanych przez firmę FunCom w 1999 roku. Po wydaniu kontynuacji deweloper skoncentrował się na tytułach MMO, więc The Longest Journey zeszło na dalszy plan. W ubiegłym roku Ragnar Tornquist założył własne studio Red Thread Games i podpisał umowę licencyjną z FunCom. Ostatnią przeszkodą w stworzeniu gry są finanse – tu z pomocą przyszedł Kickstarter.

GRYOnline
Gracze
Steam
- Kickstarter
- Ragnar Třrnquist
- Red Thread Games
- PC
Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
Kazioo Senator
Oni już dostali wsparcie finansowe od państwa oraz inwestują w to własne oszczędności. Twierdzą, że gdyby nie Kickstarter musieliby najpierw robić bardziej mainstreamowe gry, by zarobić pieniądze na kontynuacje TLJ, więc zamiast grę robić już teraz może zobaczylibyśmy ją w 2020, albo nigdy ;p
Tak czy siak Kickstarter nie był tutaj ostatnią deską ratunku, ale bez niego byłoby dla nich ciężko z realizacją.
Akachi Legionista
"Tak z ciekawości - czo by były gdyby nie uzbierali tych 850 tysi ?Oczywiście na to się nie zapowiada ,ale co by było ?"
To samo co z wszystkimi nieudanymi zbiórkami: nie dostaliby ani grosza. Nawet jakby brakowało tylko kilku dolarów.
Sądzę, że spokojnie zbiorą te 2 miliony. Kickstartery potrafia naprawdę zadziwiająco przyspieszać pod sam koniec.
kaszanka9 Legend

I przypadkiem w podtytule użyli słówka "journey".
Predi2222 Legend

Czekam aż ktoś przetłumaczy wypowiedz Martina Bruusgaarda,jakoś źle mi się skleja to co mówi .
Tak z ciekawości - czo by były gdyby nie uzbierali tych 850 tysi ?Oczywiście na to się nie zapowiada ,ale co by było ?