Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 grudnia 2014, 22:10

autor: Adrian Werner

Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (8-14 grudnia 2014 r.)

W minionym tygodniu na polskim rynku działo się sporo. Zapowiedziano wydanie kilku tytułów, poinformowano o opóźnieniu premiery rodzimego projektu oraz ujawniono jedną nową produkcję.

Raven’s Cry zostało ponownie opóźnione. - Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (8-14 grudnia 2014 r.) - wiadomość - 2014-12-15
Raven’s Cry zostało ponownie opóźnione.

Witajcie w kolejnym wydaniu naszego cyklu podsumowującego to, co wydarzyło się na polskim rynku w minionym tygodniu.

Zapowiedzi wydawnicze

Pillars of Eternity

Firma Cenega poinformowała, że zamierza wydać w naszym kraju pudełkową wersję Pillars of Eternity, czyli pecetowego cRPG-a studia Obsidian Entertainment.

Produkcja ukaże się w polskiej (napisy) i angielskiej wersji językowej do wyboru. Premiera zaplanowana została na przyszły rok, ale na razie dystrybutor nie jest w stanie podać dokładniejszej daty.

Kolekcja Fighting Edition

Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (8-14 grudnia 2014 r.) - ilustracja #2

Do planów wydawniczych firmy Cenega dołączyło również Fighting Edition. Jest to zestaw trzech popularnych bijatyk firmy Bandai Namco:

  1. Tekken 6
  2. Tekken Tag Tournament 2
  3. Soulcalibur V

Kolekcja ukaże 23 stycznia na konsolę PlayStation 3 w sugerowanej cenie detalicznej 99 złotych. Wszystkie gry wchodzące w jej skład będą w angielskiej wersji językowej.

Corridor Z

Znane z Run Like Hell! warszawskie studio Mass Creation ujawniło swój kolejny projekt. Okazała się nim mobilna zręcznościówka Corridor Z, w której jako jedna z trzech postaci będziemy próbowali uciec przed hordami zombie.

Gra czerpie inspiracje z runnerów, ale podchodzi do ich tematyki w sposób nietypowy. Naszym głównym zadaniem będzie bowiem spowalnianie biegnących za nami żywych trupów. W tym celu konieczne ma być szybkie tworzenie przeszkód i pułapek, np. przewracając szafki, czy doprowadzając do zawalenia fragmentów sufitu.

Coriddor Z powstaje na razie wyłącznie z myślą o urządzeniach mobilnych dysponujących systemem iOS, ale w późniejszym terminie mają zostać opracowane także konwersje na Windows Phone i Androida.

Wieści

Kholat – w polskim horrorze usłyszymy Seana Beana

Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (8-14 grudnia 2014 r.) - ilustracja #3

Niezależne polskie studio IMGN.PRO pochwaliło się, że w tworzonej przez nie grze Kholat usłyszymy głos znanego aktora Seana Beana, który odegra rolę narratora. Niestety, na razie nie udostępniono żadnych próbek dźwiękowych.

Przy okazji autorzy potwierdzili, że premiera gry nastąpi w pierwszym kwartale 2015 roku – najpewniej pod jego koniec, czyli w marcu. Obecnie w planach jest jedynie wersja pecetowa.

Intro Dying Light

Studio Techland opublikowało filmik pokazujący sekwencję startową Dying Light. Intro wprowadza w fabułę gry i dostarcza informacji o początkowym okresie wybuchu epidemii zombie.

Przypomnijmy, że Dying Light zmierza na pecety i konsole Xbox One oraz PlayStation 4. W Polsce gra trafi do sprzedaży 30 stycznia.

Kolejne opóźnienie Raven’s Cry

Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (8-14 grudnia 2014 r.) - ilustracja #5

Już trudno zliczyć, który to raz z rzędu opóźniono premierę gry Raven’s Sky, powstającej w studiu Reality Pump. Raptem kilka tygodniu temu pisaliśmy o przełożeniu dnia debiutu rynkowego na 16 grudnia, a teraz twórcy poinformowali, że termin ten również nie zostanie dotrzymany. Teraz twórcy twierdzą, że projekt trafi do sprzedaży 26 stycznia na PC. W dalszych planach są konwersje na konsole.

Ciekawe linki

  1. Premiery gier w Polsce + Ryk Premier (8-12 grudnia 2014)
  2. Zimowe żniwa w Symulatorze Farmy 2015. Top Empik - Tydzień 49
  3. Gry w pudełkach: najciekawsze oferty na weekend 13-14 grudnia

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej