W tym tygodniu polscy dystrybutorzy nie zapowiedzieli premiery żadnej ważnej produkcji. Sporo ciekawych wieści napłynęło natomiast od polskich zespołów deweloperskich.

Witajcie w kolejnym wydaniu naszego cyklu podsumowującego to, co w ciągu ostatnich siedmiu dni wydarzyło się na polskim rynku. W tym tygodniu rodzimy wydawcy byli pogrążeni w letargu, ale za to sporą aktywnością wykazali się deweloperzy.

Do kiosków trafił najnowszy numer pisma Komputer CD. Magazyn kosztuje 9,90 zł, a na dołączonej do niego płytce znalazła się pełna wersja gry:
Z kolei najnowsze wydanie tekturki Komputerowa Encyklopedia Maluszka za 9,90 zł oferuje pełną wersję gry:
Na crowdfundingowym serwisie Indiegogo ruszyła zbiórka na pecetową grę Darkwood polskiego studia Acid Wizard. Projekt zapowiadany jest jako survival horror, w którym akcja ukazana zostanie z lotu ptaka. Rozgrywka podzielona będzie na dwa etapy. Nocą zmuszeni zostaniemy do obrony przed siłami ciemności, a w dzień zajmiemy się przygotowaniami do odparcia kolejnego ataku. Autorzy potrzebują minimum 40 tys. dolarów, a zbiórka dobiegnie końca 5 maja.

Firma Cenega poinformowała, że gra Grand Theft Auto V ukaże się w naszym kraju w wersji zlokalizowanej kinowo, czyli z polskimi napisami. Produkcja powstaje z myślą o konsolach PlayStation 3 oraz Xbox 360 i trafi na półki rodzimych sklepów 17 września tego roku, czyli dniu światowej premiery.
Studio Techland wreszcie podzieliło się pokaźnym zestawem informacji i materiałów graficznych z projektu Hellraid, czyli gry akcji FPP osadzonej w realiach mrocznego fantasy. Dowiedzieliśmy się m.in., że do wyboru będą cztery klasy postaci i duży nacisk położony zostanie na tryb kooperacyjny. Produkcja ma ukazać się jeszcze w tym roku na PC, PlayStation 3 oraz Xboksa 360.

Prawdopodobnie najciekawsza informacja tego tygodnia napłynęła ze studia Flying Wild Hog, znanego z udanej strzelanki Hard Reset. Zespół ujawnił, że pracuje nad kontynuacją FPS-a Shadow Warrior z 1997 roku. Wcielaliśmy się w nim w wojownika ninja, który próbował powstrzymać złowrogie plany swojego dawnego pracodawcy. Niestety, na razie nie wiemy nic konkretnego na temat drugiej części serii.

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.