Miniony tydzień na polskim rynku nie należał do nudnych. Zapowiedziano kilka premier, opublikowano sporo ciekawych zwiastunów, wzmocniono jedną tanią serię, a do kiosków powędrował nowy numer jednego z pism z pełnymi wersjami gier.

Witajcie w kolejnym wydaniu naszego cyklu podsumowującego to, co wydarzyło się na polskim rynku w minionym tygodniu.
Firma Cenega ogłosiła datę premiery pecetowej wersji Dishonored: Game of the Year Edition, czyli nowego wydania zeszłorocznego przeboju, które poza podstawową wersją gry zaoferuje również dodatki DLC Dunwall City Trials, The Knife of Dunwall, The Brigmore Witches oraz Void Walker’s Arsenal. Produkcja zadebiutuje 5 listopada w sugerowanej cenie detalicznej 129,99 zł.
Warto przypomnieć, że już od pewnego czasu Dishonored: Game of the Year Edition jest dostępne na naszym rynku w wydaniach konsolowych w cenie 189,99 zł.
Podczas trwającego w Warszawie XIII Światowego Szczytu Laureatów Pokojowej Nagrody Nobla ujawniono pierwsze szczegóły na temat edukacyjnej gry społecznościowej Solidarność: Menedżer Konspiracji. Projekt powstaje wspólnymi siłami Narodowego Instytutu Audiowizualnego, firmy Gudejko Studio oraz studia deweloperskiego One2Tribe. Produkcja pozwoli wcielić się w role opozycjonistów z lat 80-tych ubiegłego wieku. Akcja osadzona zostanie w fikcyjnym mieście, a zadaniem graczy będzie stworzenie i utrzymanie siatki konspiracyjnej, która dzięki zwiększaniu wpływów w lokalnych zakładach pracy oraz organizowaniu protestów spróbuje nakłonić władzę do dokonania zmian ustrojowych.
Polskie studio Bloober Team zapowiedziało grę logiczną A-Men 2, czyli kontynuację zeszłorocznej produkcji, która była jednym z tytułów startowych konsoli przenośnej PlayStation Vita. Część druga powstaje z myślą o PlayStation 3 i PS Vita, a jej premiera zaplanowana została na 6 listopada tego roku. Twórcy obiecują 44 nowe mapy oraz bardzo wysoki poziom trudności.

Wydawana przez firmę Techland tania pecetowa seria Dobra Gra wzbogaciła się o nowe pozycje w postaci:
Wszystkie trzy dostępne są w cenie 19,90 zł.

Do kiosków trafił nowy numer magazynu CD-Action. Czasopismo kosztuje 15,99 zł i dołączono do niego pełne wersje gier:
W minionym tygodniu mieliśmy okazję obejrzeć nowy zwiastun trybu kampanii w grze Battlefield 4. Rodzimy oddział firmy Electronic Arts przygotował jego polską wersję i dzięki temu mogliśmy usłyszeć jak będzie brzmiał dubbing.
Przypomnijmy, że Battlefield 4 ukaże się w naszym kraju 31 października 2013 roku na pecety, Xboksa 360 i PlayStation 3. Edycja na konsole nowej generacji zadebiutuje w późniejszym terminie.
Ukazał się nowy zwiastun Ryse: Son of Rome, czyli jednego z najważniejszych tytułów startowych konsoli Xbox One. Projekt powstaje w niemieckim studiu Crytek, ale promujący go filmik opracował polski zespół Platige Image, czy ekipa znana z wyprodukowania podobnych animacji do serii Wiedźmin oraz gry Cyberpunk 2077. Stworzenie materiału zajęło autorom pięć miesięcy, ale rezultat końcowy jest wyśmienity, co jest zresztą standardem w przypadku tej firmy.
Studio CD Projekt RED ma powody do zadowolenia. Z okazji szóstej rocznicy premiery pierwszej odsłony cyklu Wiedźmin zespół pochwalił się, że sprzedał już ponad sześć mln egzemplarzy serii. Przy okazji opublikowano infografikę podsumowującą dokonania marki.

W minionym tygodniu odbyła się w Londynie trzydziesta pierwsza edycja gali Golden Joystick Awards zorganizowanej przez magazyn Computer and Video Games. W kategorii „najbardziej wyczekiwany produkt” gracze wybrali grę Wiedźmin 3: Dziki Gon. Rodzimy projekt pokonał nie tylko tytuły takie jak Watch Dogs, Thief, The Division czy Battlefield 4, ale wygrał również z konsolami Xbox One i PlayStation 4.
Ukazał się nowy zwiastun Killzone: Shadow Fall, czyli jednego z tytułów startowych konsoli PlayStation 4. Filmik wprowadza w fabułę produkcji i został zlokalizowany przez polski oddział firmy Sony. Dzięki temu możemy się przekonać jak będzie brzmiała rodzima wersja projektu.
Przypomnijmy, że produkcja zadebiutuje w naszym kraju 29 listopada wraz z europejską premierą konsoli PlayStation 4.

Nieciekawe wieści napłynęły z polskiego studia CI Games. Firma boryka się ze sporymi problemami finansowymi, których przyczyną jest rozczarowująca sprzedaż dwóch ostatnich gier polskiego dewelopera. Do tej pory na półki sklepowe powędrowało 1,4 miliona egzemplarzy Sniper: Ghost Warrior 2. Nie podano jednak ile z nich udało się sprzedać. Nadzieje zawiódł również rozprowadzany cyfrowo Alien Rage.
Obecnie zespół pracuje nad dwoma projektami – Enemy Front oraz Lords of the Fallen i budżet każdego z nich ma przekroczyć 20 mln złotych. Tymczasem, jak podał serwis ekonomiczny Parkiet, mała popularność tegorocznych produkcji pozostawiła CI Games w finansowym dołku. Zyski ze sprzedaży Sniper: Ghost Warrior 2 wystarczyły jedynie na wykupienie obligacji o wartości 20 milionów złotych. Studio poszukuje obecnie alternatywnych źródeł pieniędzy. Rozważane są takie kroki jak emisja akcji i obligacji, zaciągnięcie kredytu bankowego oraz ograniczenie kosztów działalności. Prezes spółki, czyli Marek Tymiński, zapewnił jednak, że prace nad nowymi grami przebiegają zgodnie z harmonogramem, a ich premiery nie są zagrożone.
Polski zespół BDIP wypuścił łatki z kinowymi lokalizacjami do dwóch gier niezależnych. Pierwszą z nich jest przygodówka Gone Home, a drugą zręcznościówka Brothers: A Tale of Two Sons. Obie aktualizację udostępniono za darmo.
0

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.