W tym tygodniu rodzimy wydawcy ujawnili polskie daty premier kilku ważnych projektów. Do sklepów trafiła jedna obiecująca gra rodzimego zespołu, a kolejna została zapowiedziana.

Witajcie w kolejnym wydaniu naszego cyklu podsumowującego to, co w ciągu ostatnich siedmiu dni wydarzyło się na polskim rynku.

Firma CDP.pl ogłosiła zamiar wydania w naszym kraju gry Disney Infinity. Premiera planowana jest na 23 sierpnia. Zestaw startowy zawierać będzie:
Zestaw startowy Disney Infinity kosztować ma 299 złoty w przypadku wydań na PlayStation 3 oraz Xboksa 360, które dostępne będą pełnej polskiej wersji językowej. Lokalizacja ominie edycję na Wii, ale za to jej cena wyniesie 259,99 zł.
W tym tygodniu ujawniono grę FIFA 14. Jednocześnie polski oddział firmy Electronic Arts ogłosił, że produkcja trafi na półki rodzimych sklepów 26 września w wersjach na pecety oraz konsole PlayStation 3, PlayStation 2, Xboksa 360, PlayStation Portable, PlayStation Vita i Wii U. Trwają również prace nad edycjami na PlayStation 4 i Xboksa One, ale nie znamy jeszcze dat premier tych wydań.

Electronic Arts ogłosiło również, że Battlefield 4 zadebiutuje w Polsce 29 października tego roku w wersjach na PC, Xboksa 360 i PlayStation 3. Ponadto ujawniono, że trwają prace nad wydaniami na PlayStation 4 i Xboksa One. Jednocześnie pochwalono się, że gra otrzyma pełną polską wersję językową na wszystkich platformach docelowych.
Natomiast firma Cenega poinformowała, że zamierza wydać grę LEGO Legends of Chima: Wyprawa Lavala w wersji na konsolę przenośną PlayStation Vita. Produkcja ukaże się 21 czerwca i dostępna będzie w polskiej lub angielskiej wersji językowej do wyboru.
Doczekaliśmy się wreszcie premiery gry Call of Juarez: Gunslinger studia Techland. Sugerowana cena tytułu w dystrybucji elektronicznej wynosi 14,99 dolarów, czyli około 49 zł (PC, PS3) lub 1200 MSP (X360). Pierwsze recenzje sugerują, że projekt jest godną kontynuacją cyklu i ma spore szanse zmazać negatywne wrażenie pozostawione przez Call of Juarez: The Cartel.

Firma Techland ujawniła również swój kolejny projekt. Okazała się nim gra Dying Light, którą w dużym uproszczeniu można opisać jako mieszankę Dead Island i Mirror’s Edge. Projekt zaoferuje wypełniony zombiakami świat o otwartej strukturze. Poruszać się po nim będziemy uzdolnioną akrobatycznie postacią, potrafiącą z gracją pokonać każdą przeszkodę. Autorzy zapowiadają też cykl dnia i nocy, w którym brak promieni słonecznych zwiększy agresywność żywych trupów. Dying Light trafi do sprzedaży w przyszłym roku w wersjach na pecety i konsole nowej generacji.

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.