Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 sierpnia 2022, 12:48

Twórcy podwoją cenę dodatków do CK3, graczom to się nie podoba

Cena małych DLC do Crusader Kings 3 wzrośnie niedługo niemal dwukrotnie. Zmiana ta nie spodobała się wielu graczom.

W SKRÓCIE:
  • Paradox Interactive ogłosiło, że cena DLC do Crusader Kings 3 wzrośnie niemal dwukrotnie.
  • Wzbudziło to duże kontrowersje wśród fanów gry.
  • Wiele osób uważa, że dodatki nie są warte nowej ceny.

Paradox Interactive ogłosiło podwyżkę cen DLC do gry Crusader Kings 3. Małe dodatki, które do tej pory kosztowały 6,99 dolarów (25,49 złotych), będzie można kupować od 13 września za 12,99 dolarów (około 60 złotych). Oczywiście zmiana ta nie przypadła do gustu fanom produkcji.

DLC do CK3 dwa razy droższe

Decyzję o podwyżce ogłoszono w poniedziałek na Paradox Forum. W komunikacie przekazano, że jest ona związana z próbą lepszego odzwierciedlenia wartości wspomnianych DLC.

Dotychczasowa cena ma być po prostu zbyt mała w stosunku do zawartości, jaka będzie trafiać do gry wraz z kolejnymi tego rodzaju dodatkami. Ma też pozwolić twórcom na utrzymanie wysokiej jakości produkowanych treści.

Można było się spodziewać, że wiadomość ta nie przypadnie do gustu graczom. Reakcje pod postem są wręcz przytłaczająco negatywne. Odpowiedzi użytkowników jasno zaś sugerują, co myślą oni o zmianie oraz tłumaczeniach twórców.

Wiele osób stwierdziło, że prawie dwukrotna podwyżka ceny DLC określanych jako Flavor Packi jest całkowicie nieuzasadniona. Według niektórych przypominają one płatne aktualizacje, które nie są warte standardowej ceny, a co dopiero 60 złotych.

Twórcy podwoją cenę dodatków do CK3, graczom to się nie podoba - ilustracja #1

Źródło: Paradox Forum

Bez wątpienia zapłaciłbym 13 dolarów za wysokiej jakości Flavor Pack. Niestety nie jest to coś, co nam dostarczono. Nie jestem nawet pewien, czy byłbym skłonny dalej płacić 7 dolarów za zawartość na takim poziomie. Fakt, że cena poprzednich DLC również zostaje podniesiona sugeruje mi, że nie będzie to wiązać się z żadnym skokiem jakości.

- Tiax

Przypomnijmy bowiem, że mowa o małych dodatkach, a nie zdecydowanie bardziej rozbudowanych rozszerzeniach, takich jak wydany niedawno Royal Court. Cena większych dodatków nie ulegnie zmianie.

Gracze nie omieszkali również odnieść się do stwierdzenia, że wyższa cena pozwoli utrzymać twórcom jakość tworzonych przez nich treści. Fani gier Paradox Interactive bezlitośnie wytknęli firmie, że trudno mówić o jakości, pamiętając o takich DLC, jak Leviathan do Europy Universalis 4.

Na koniec warto też wspomnieć, że wielu fanów najbardziej oburzyła retroaktywność zmiany cen. Część osób zaakceptowała, że DLC, które zostaną wydane w przyszłości będą droższe. Nie rozumieją jednak, dlaczego podwyżka obejmie też stare dodatki, które przecież nie wiążą się z rzekomą większą zawartością.

Twórcy podwoją cenę dodatków do CK3, graczom to się nie podoba - ilustracja #2

Źródło: Paradox Forum

Nie powinni zmieniać ceny istniejących Flavor Packów. Paradox mógłby sformułować solidny argument, twierdząc, że zwiększają cenę Flavor Packów wydawanych w przyszłości, by odzwierciedlić większą ilość czasu i środków, które będą poświęcane, by DLC były lepsze, ale ten argument nie ma sensu, gdy używa się go w kontekście już istniejących paczek, które tworzono w oparciu o starszy model cenowy.

- RelVleDy

Wydawać by się więc mogło, że tym razem szwedzcy deweloperzy przesadzili i ich ruch może odbić im się czkawką. Warto jednak pamiętać, że Paradox Interactive jest wręcz znane z kontrowersji związanych z wydawanymi DLC.

Do tej pory nawet największe afery dotyczące wręcz niedziałających produktów nie odbijały się na firmie. Wątpliwym jest więc, że tym razem historia skończy się inaczej, a Paradox wycofa się z zapowiedzianych zmian.

W Crusader Kings 3 zagrasz w usłudze Game Pass

  1. Paradox Interactive – oficjalna strona

ZASTRZEŻENIE

Firma GRY-OnLine S.A. otrzymuje prowizję od wybranych sklepów, których oferty prezentowane są powyżej. Dołożyliśmy jednak wszelkich starań, żeby wybrać tylko ciekawe promocje – przede wszystkim chcemy publikować najlepsze oferty na sprzęt, gadżety i gry.

Przemysław Dygas

Przemysław Dygas

Na GRYOnline.pl opublikował masę newsów, nieco recenzji oraz trochę felietonów. Obecnie prowadzi serwis Cooldown.pl oraz pełni funkcję młodszego specjalisty SEO. Pierwsze dziennikarskie teksty publikował jeszcze na prywatnym blogu; później zajął się pisaniem na poważnie, gdy jego newsy i recenzje trafiły na nieistniejący już portal filmowy. W wolnym czasie stara się nadążać za premierami nowych strategii i RPG-ów, o ile nie powtarza po raz enty Pillars of Eternity lub Mass Effecta. Lubi też kinematografię i stara się przynajmniej raz w miesiącu odwiedzać pobliskie kino, by być na bieżąco z interesującymi go filmami.

więcej