"Uwielbiamy rozsadzać karty grafiki" - Metro Exodus ma być wyzwaniem dla sprzętu
W wypowiedzi dla pisma Game Informer Jon Bloch, producent gry Metro Exodus, zdradził, że chciałby, aby najnowsze dzieło studia 4A Games stało się doskonałym polem do testów mocy komputerów. Tytuł ma ukazać się jesienią na PC, PlayStation 4 oraz Xboksie One.
Oparta na prozie Dmitrija Głuchowskiego seria postapokaliptycznych strzelanek FPP Metro ma już niemal osiem lat. Przez ten czas doczekaliśmy się dwóch części przygód mieszkającego w moskiewskim metrze Artema i ich dwóch reedycji. Wszystkie te produkcje łączy jedna, dość specyficzna cecha – każda z nich w momencie premiery robiła ogromne wrażenie pod względem graficznym. Do dziś zrujnowane podziemne tunele i zniszczona Moskwa potrafią cieszyć oko. Niestety, nie wszyscy mogą tego doświadczyć w pełnej okazałości. Dzieła studia 4A Games są bowiem tytułami dość wymagającymi sprzętowo. Z tego powodu do dziś często używa się ich do testów wydajności kart grafiki, laptopów dla graczy itp. Nie inaczej ma być z trzecią częścią popularnej serii, Metro Exodus. Jak zdradził w wypowiedzi dla pisma Game Informer Jon Bloch, producent gry, jego marzeniem jest, by najnowsze „dziecko” 4A Games poszło w ślady swoich starszych braci:
Mam nadzieję, że uda nam się zachować markę Metro jako standard dla wszystkich możliwych testów wydajnościowych. Po prostu uwielbiamy rozsadzać karty grafiki.

Rzeczywiście, patrząc na zaprezentowane dotąd grafiki i czytając obietnice twórców trudno nie zgodzić się ze stwierdzeniem, że ulepszona wersja silnika stworzonego przez 4A Games może okazać się prawdziwym zabójcą sprzętu. W Metro Exodus znajdą się otwarte na eksplorację, zajmujące około 2 kilometry kwadratowe mapy z dynamiczną pogodą i cyklem dnia i nocy, na których będzie można znaleźć między innymi sterowane zaawansowaną sztuczną inteligencją potwory. Ponadto tytuł zaoferuje poprawione, ultrarealistyczne efekty świetlne, uzyskane dzięki technologii PBR (Physics-based rendering), wysokiej jakości tekstury otoczenia oraz szczegółowe modele postaci, których ruchy i mimika zostały stworzone w oparciu o sesje motion-capture.

Warto przypomnieć, że pięknem grafiki Metro Exodus będą mogli cieszyć się nie tylko posiadacze pecetów z górnej półki. Twórcy z 4A Games starają się również wycisnąć co się da z konsol. Już teraz zapowiedzieli, że na Xboksie One X powinno pojawić się wsparcie dla rozdzielczości 4K z efektem HDR. Zamierzają oni także skorzystać z dodatkowej mocy PlayStation 4 Pro, lecz szczegóły na temat tego, w jaki sposób to zrobią, nie są na razie znane.
Wszystko to brzmi doskonale, pytanie tylko, czy obietnice sprostają rzeczywistości i czy rozgrywka w Metro Exodus będzie robiła podobne wrażenie, co grafika? Odpowiedzi poznamy jesienią tego roku, kiedy najnowsza produkcja studia 4A Games ukaże się na PC, PlayStation 4 oraz Xboksie One.
Więcej:Pierwsze wielkie zmiany w Battlefield 6 są w drodze. EA DICE wycofuje się z niepopularnej decyzji

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
maggotsic Pretorianin
Metro Last Light i Redux były bardzo dobre pod względem grafiki i optymalizacji, więc o Exodus się nie martwię pomimo takich zapowiedzi. Jest to jedna z nielicznych gier tworzona specjalnie na PC-ty, nie jak większość portów z konsol. Mam nadzieję, że 1070-tka wystarczy do grania w qhd i z wysokimi ustawieniami.
UNTA Legionista
pewnie jełopy nie potrafią optymalizować, a gra na screenach wygląda jak sraka
Marder Senator

conrad_owl ---- Tym bardziej gość powinien zachować umiar w tym co mówi bo robi zły piar wokół produkcji. W momencie kiedy ceny kart szaleją nie mówi się graczom, że będą potrzebować karty za 6 koła bo zrobiliśmy tak wymagającą grę.
Herned Centurion

Czyli oznacza to zapewne skopaną optymalizację reklamowaną jako coś dobrego, bo na pewno nie jakiś duży skok graficzny w porównaniu do konsol, które są głównymi platformami.