Oto jak będzie będzie prezentować się PS VR2
Wreszcie ujawniono finalny wygląd hełmu PlayStation VR2 oraz nowych kontrolerów Sense. Dowiedzieliśmy się również nieco o systemie wentylacji urządzenia, regulowanych soczewkach oraz sposobie podłączenia gogli do PS5.

- Ujawniono finalny wygląd gogli PS VR2 – designem z zaokrąglonymi krawędziami mają przypominać PS5.
- Wbudowano w nie specjalny kanał wentylacyjny, poprawiający komfort użytkowania.
- W PS VR2 dodano opcję wyregulowania soczewek.
- Hełm podłączymy do PS5 za pośrednictwem pojedynczego kabla.
W serwisie PlayStation.Blog pojawiła się kolejna porcja informacji o PlayStation VR2. Tym razem skupiono się głównie na aspektach estetycznych zestawu i komforcie użytkownika. Zaprezentowano również finalny wygląd kontrolerów oraz hełmu.
Warto przypomnieć, że już zapowiedziano pierwszy tytuł powstający z myślą o tych goglach – Horizon: Call of the Mountain.
- Design zestawu jest mocno inspirowany konsolą PlayStation 5.
- Dlatego w PlayStation VR2 (oraz kontrolerach PS VR2 Sense) uświadczymy o wiele więcej zaokrąglonych krawędzi w stosunku do poprzednika.
- Ma to na celu zwiększenie komfortu w kontakcie z ludzką skórą.
Na PlayStation.Blog czytamy:
Naszym celem jest stworzenie zestawu, który nie tylko stanie się atrakcyjnym elementem wystroju salonu, ale także pozwoli ci zanurzyć się w świecie gry do tego stopnia, że niemal zapomnisz, iż używasz hełmu lub kontrolera.
Więcej o PS VR2 dowiecie się stąd:
- PS VR 2 oficjalnie zaprezentowane - znamy specyfikację
- Premiera PlayStation VR 2 może nastąpić później, niż oczekiwano
- Twórca PlayStation krytycznie o wirtualnej rzeczywistości i metaverse
Świeża bryza
Jedną z nowości w PlayStation VR2, które mają zdecydowanie poprawić doznania z użytkowania hełmu, jest nowy system wentylacji.
Yujin Morisawa, starszy dyrektor artystyczny w Sony Interactive Entertainment, który czuwa nad projektem PS VR2, wyjaśnia, dlaczego jest to jego ulubiona nowość:
Kiedy zacząłem pracować nad PlayStation VR2, jednym z obszarów, na których chciałem się skupić w pierwszej kolejności, był pomysł stworzenia otworu wentylacyjnego w hełmie. Umożliwiałby on wymianę powietrza, podobnie jak analogiczne otwory w konsoli PS5. (…)
Jestem naprawdę dumny z tego, jak to wyszło, i z pozytywnych opinii, które do tej pory otrzymałem. Mam nadzieję, że nasi fani PlayStation również się z nimi zgodzą. Nie mogę się doczekać, aż będą mogli wypróbować hełm.
- Wentylacja znajduje się tuż nad wyświetlaczem.
- Jej wlot widoczny jest na poniższym zdjęciu (z lewej górnej strony hełmu; tuż nad białą płytką z logo PlayStation na boku).
Bez zmian…
PlayStation VR2 ma być przystosowane do wielu typów głów – zarówno pod względem kształtów, jak i rozmiarów. Na PlayStation.Blog czytamy:
Otrzymaliśmy wiele pozytywnych opinii na temat ergonomii pierwszego zestawu PS VR, dzięki jego starannemu wyważeniu i prostemu, regulowanemu pałąkowi na głowę. Dlatego w PS VR2 nie zmieniliśmy tej koncepcji.
- Guzik kontrolujący odległość wyświetlacza od głowy także pozostanie bez zmian.
- To samo tyczy się miejsca umieszczenia złącza jack na zestaw słuchawkowy (w oryginalnym PS VR znajdowało się ono na kablu łączącym hełm z konsolą).
Pomniejsze nowości
Pomimo wbudowania silniczków w sam hełm – dodających w nim wibracje – nowy model ma być lżejszy od poprzednika.
- Co więcej, w PS VR2 dodano opcję wyregulowania soczewek. Dzięki temu użytkownicy będą mogli lepiej dostosować ostrość obrazu.
- Zestaw podłączymy do PS5 za pomocą pojedynczego przewodu.
- gadżety
- gaming
- wirtualna rzeczywistość
- PlayStation VR
- gogle VR
- dziewiąta generacja
- Sony Interactive Entertainment
- PS5 / PlayStation 5
- PlayStation
- PS5
Komentarze czytelników
Szefoxxx Senator

Będzie albo nie będzie, nie wiesz tego, quest czy obecność usb c to żaden dowód.
Usb c jest chętnie wykorzystywane, bo jest małe i uniwersalne.
Quest to sprzęt mobilny, który miał osprzęt jak smarty, włącznie z wifi już na pokładzie, więc prosta sprawa.
PS VR2 nie wygląda na gogle samodzielne i sony też ich jako takich nie zapowiedziało, o ile może tam być już wifi czy coś w środku, to z usb c to nie ma nic wspólnego.
Nie ma też zbytnio widocznego miejsca na akumulatory.
Także obstawiam, że jeżeli już to sony zaproponuje bezprzewodowy adapter, ale wbudowanej opcji nie będzie, więc jeżeli ktoś nie potrzebuje, to nie będzie musiał kupować dodatkowego adaptera, a wycięcie tej opcji obniża koszt startowy gogli, osobny adapter zarobi dodatkowo dla sony, bo raczej za tani nie będzie.
Najlepsze rozwiązanie.
zanonimizowany1369429 Pretorianin
Ale to będzie tak jak z Q1. Na początku brak wsparcia podlaczenia do PC, potem kabel, na końcu pelny wireless. Obstawiam, że tutaj na bank będzie wsparcie przez wifi.
Szefoxxx Senator

Jeżeli jeden kabel usb c i bez żadnych przystawek to na 99% jest pewne, że będzie też działać na PC, sony co prawda może próbować maksymalnie utrudnić, ale ostatecznie nie zablokują.
Szefoxxx Senator

Ale to nie jest urządzanie na usb c z wyświetlaczem, to całkowicie customowy sprzęt sony i może oferować cokolwiek lub nic, zależy tylko od nich, a nie że jakiś tam sprzęt ma to w goglach vr tak samo zrobią.
Natomiast z jednym kablem daje nadzieję, nie gwarantuje, że coś tam będzie się dało zrobić lub samo sony zaoferuje adapter.
BIGPSFANBOY Generał

Kto designował te kontrolery? Przecież to już na zdjęciu widać że będzie nie wygodne, Już wolę jak mi w Oculusie uderzają pierścienie o siebie podczas przeładowywania broni niż jak nie mogę pistoletu trzymać oburącz.
Zresztą abstrachując od gameplayu, wyobrażacie sobie jakie to musi być niewygodne? przekładacie swoją dłoń przez te pierścienie od śledzenia i jak wychylacie nadgarstek to w nadgarstek wrzyna się wam ten pierścien, imerssion breaker.