PlayStation 4 pozwoli twórcom gier wykorzystać jedynie 4,5 GB pamięci RAM

Z artykułu opublikowanego przez serwis Eurogamer wynika, że konsola PlayStation 4, dysponująca 8 GB pamięci RAM, zarezerwuje 3,5 GB pamięci na działanie systemu operacyjnego.

futurebeat.pl

Kamil Zwijacz

Serwis Eurogamer przygotował artykuł dotyczący ilości dostępnej pamięci RAM w konsoli PlayStation 4. Wynika z niego, że system operacyjny i dodatkowe funkcje urządzenia wykorzystają aż 3,5 GB, więc dla twórców gier zostanie tylko 4,5 GB szybkiej pamięci GDDR5.

Z 8 GB szybkiej pamięci GDDR5 zostanie tylko 4,5 GB do wykorzystania przez deweloperów. - PlayStation 4 pozwoli twórcom gier wykorzystać jedynie 4,5 GB pamięci RAM - wiadomość - 2013-07-27
Z 8 GB szybkiej pamięci GDDR5 zostanie tylko 4,5 GB do wykorzystania przez deweloperów.

Opublikowane informacje pochodzą z dokumentacji konsoli, ujawnionej przez jednego z deweloperów. Informator witryny dodatkowo twierdzi, że deweloperzy otrzymają również możliwość dotarcia do dodatkowego 1 GB „elastycznej pamięci”.

„Twórcy gier mogą pozyskać dodatkowy gigabajt „elastycznej pamięci” jednak tylko w przypadku, gdy zezwala na to system operacyjny. Powiedziano nam, że wykorzystanie tej opcji jest trudne i może być tak, że na początku tylko wewnętrzni deweloperzy będą mogli jej używać.” – czytamy w artykule serwisu Eurogamer.

Jednocześnie zaznaczono, że w przyszłości moc urządzenia dostępna dla deweloperów może jeszcze wzrosnąć dzięki optymalizacji systemu. Niemniej w pierwszym okresie życia konsoli do wykorzystania będzie jedynie 4,5 GB pamięci GDDR5. Należy pamiętać, że takie zużycie zasobów związane jest nie tylko z podstawowym działaniem sprzętu, lecz także z dodatkowymi funkcjami (zapamiętywanie ostatnich minut rozgrywki, multitasking, chat głosowy, itd.).

PlayStation 4 trafi na rynek za kilka miesięcy. - PlayStation 4 pozwoli twórcom gier wykorzystać jedynie 4,5 GB pamięci RAM - wiadomość - 2013-07-27
PlayStation 4 trafi na rynek za kilka miesięcy.

Konsola PlayStation 4 została zapowiedziana w lutym bieżącego roku, a dzień później opublikowaliśmy jej szczegółową specyfikację. Wygląd i cenę poznaliśmy w czerwcu, w czasie targów E3. Obecnie nie wiemy jedynie kiedy dokładnie sprzęt zadebiutuje na rynku. Pewnym jest, że stanie się to w okolicy świąt Bożego Narodzenia.

Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum PlayStation
2013-07-29
14:55

mario1088 Pretorianin

mario1088
👎

Cyniczny Rewolwerowiec@

Kolego Rewolwerowiec. Uzasadnij swoją wypowiedź. Narazie posługujesz się od lat stosowaną demagogią (i dyletanctwem) konsolowców. Zatem nie traktuję ciebie jako partnera do poważnej dyskusji - póki co.
Uzasadnieniem moich kilkunastu procent to wzięta grubą krechą sfera w której odbywa się realizacja zadań podsystemow API jakimi są OpenGL czy DX, czy Windows jako kompeksowy system operacyjny. Je uważam za głowny hamulec pomiedzy realizacją zadań. Jeżeli w praktyce są one mniejsze to i tak nie ma to znaczenia w kotekście dopakowania szybszych podzespołów. Druga sprawa - w praktyce mamy tutaj jedną architekturę CPU (x86) tak więc zapomnij o tym że developerzy optymalizują cokolwiek pod konkretny sprzęt. Jedyne wyjątki są z marketigowego punktu widzenia promowane w mediach (BF4). Dzisiaj tworzenie softu to sprawa szeroko pojętej abstrakcji pomiędzy softem a sprzętem - dotyczy to również konsol. Silniki są multiplatformowe. Jeżeli nie wiesz o czym mówie, spadaj dyskutować gdzie indziej.

Komentarz: mario1088
2013-07-29
14:59

zanonimizowany577884 Konsul

Patrząc na przyszłe konsole to za kilka lat wyjdzie jakiś emulator który pozwoli nam na PC odpalić wszystkie tytuły z konsol.

Komentarz: zanonimizowany577884
2013-07-29
15:25

Cyniczny Rewolwerowiec Senator

@mario1088
Wow, znalazłeś w googlu kilka zwrotów żeby zabrzmieć mądrze! Zaklaskałbym ci ale nie chce mi się rąk podnieść.
Brzmisz mniej więcej jak Attyla z tym swoim pseudo-naukowym bełkotem.

Masz rację tylko w jednym - posługuję się od lat stosowaną. Tylko że nie demagogią, ani tym bardziej dyletanctwem, a faktami, które potwierdza każdy, kto kiedykolwiek programował na jakąkolwiek platformę. Nie jesteś w stanie zrozumieć podstawowego faktu - ani DX, ani OpenGL, ani architektura x86 nie ma tutaj najmniejszego znaczenia.

To co ma znaczenie, to zarządzanie zasobami i mocą obliczeniową.
W momencie pisania kodu na konsolę, każdy wie DOKŁADNIE co ma do dyspozycji i JAK może to wykorzystać. Na PC nie masz tego luksusu, konfiguracji są miliony i nie możesz sobie pozwolić na to by na którejś nie działało jak należy. Ileż to było przypadków że gra działała cudnie na kartach nvidii a na porównywalnych radeonach nie?

Komentarz: Cyniczny Rewolwerowiec
2013-07-29
16:02

mario1088 Pretorianin

mario1088

Cóż, operujesz argumentami które nie mają związaku z tematem naszej dyskusji (o tym poniżej). Nie napisałem że zamknięte konstrukcje nie mają przewagi - owszem mają, ale tylko owa "zamkniętość" daje im gwaracje jakości. Jakiej? to już kwestia jakiegoś kompromisu, o czym pisałem wcześniej. Ten "Pseudo naukowy bełkot" to coś zapewne oczym nie miałeś wcześniej pojęcia (hihi, może właśnie dzięki mnie dowiedziałeś się w google co kryje się pod skrótami HAL czy API). Żeby podsumować tą żałosną polemikę, zupełnie nie potrzebną - moj występ na tym forum miał dotyczyć trywialnej kwestii - tego że większość użytkowników konsol mając blade pojęcie nt. technologii szerzy błede poglądy jakoby gry na PC wymagały klika razy więcej RAM niż na konsoli (słynne 2GB RAM przy Win7 vs Xbox360 czy PS3). Pisałem o tym wyżej. W praktyce jednak wspomniane różnice (porównując PC o podobnych parametrach co konsola) nie mają większego znaczenia bo PC się nieustannie rozwija. Do tego przykład słynnych już 3,5GB na system PS4 pokazuje w jak śmiesznym błędzie byli ci którzy śmiali się z układu Windows + Gra. Cóż. I tutaj chciałbym zaprzestać tej pomieszanej dyskusji.

Komentarz: mario1088
2013-07-30
00:43

zanonimizowany933971 Chorąży

[86] Yhy system 4,5GB? Nawet PC z skypem, firefoxem, gg, i pierdyliardem innych programów tyle nie bierze... Więc proszę cię, z czym do ludzi, ale skoro zamiast na gry by lepiej chodziły, ładniej wyglądały ok jest że prawie połowe pamięci zeżre system no to cóż...

[89] Fajnie jest mieć swój mały świat prawda w którym się zyje i wierzy w swoje wyimaginowane fantazje :D. Prawdą jest to że exów macie tylko parę i więcej gier jest multiplatformowych i to pobijających te exy z konsol ktoś kiedyś w jakimś temacie na tym forum podawał wyniki sprzedaży exów konsolowych i PC'towych, bodajże w jakimś wątku GTA V (bo jakże by w innym). Po za tym oczywiście szydzisz z ludzi chwalących PC a sam robisz to samo z konsolami, proszę Cię nie bądź hipokrytą.

[67] A wiesz że większość ludzi zarzucających innym piractwo sami masowo pobierają z internetu? Zastanów się nad tym :).

[94] Ciekawe jak twórcom skończą się pomysły na te "super exy" co nie? Ciekawe co wtedy konsolowcy zrobią :D.

Komentarz: zanonimizowany933971

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl