PlayStation 4 – szczegółowa specyfikacja
Na dzisiejszej imprezie PlayStation Meeting zaprezentowano nową konsolę Sony. Poznaliśmy również szczegóły dotyczące jej specyfikacji technicznej. Sercem PlayStation 4 będą podzespoły produkowane przez firmę AMD.
Nasza relacja tekstowa z nowojorskiego PlayStation Meeting obrodziła w dużą ilość ciekawych informacji. Dowiedzieliśmy się między innymi, że sercem konsoli będzie procesor oparty na architekturze x86, któremu towarzyszyło będzie 8 GB pamięci RAM DDR5. Na szczegóły związane z technikaliami nowego dziecka Sony musieliśmy jednak poczekać chwilę dłużej. Na szczęście już je znamy!
Procesorem będzie ośmiordzeniowy, 64-bitowy „Jaguar”, stworzony od podstaw przez AMD. Domyślacie się już zapewne, że skoro ten istotny element pochodzi z obozu „czerwonych”, to nie inaczej będzie z układem graficznym. Za wyświetlanie grafiki odpowiadał będzie układ AMD Radeon o mocy obliczeniowej sięgającej 1.84 TFLOPS (liczba oznaczająca ilość operacji zmiennoprzecinkowych mających miejsce w jednej sekundzie - FLOPS, poprzedzona rzędem wielkości T - Tera, a więc 10^12).

Oczywistym dodatkiem będzie napęd Blu-ray, odtwarzający płyty wykonane w tej technologii z prędkością 6X oraz płyty DVD z prędkością 8X. Jeśli chodzi o resztę kwestii związanych z szeroko pojętą łącznością, ujrzymy kilka portów USB 3.0, Bluetooth 2.1, kartę sieciową w standardzie 802.11n, wyjścia audio oraz złącze HDMI. Informacje dotyczące parametrów konsoli wieńczy krótka notka o wewnętrznym dysku twardym. Wiem tyle, że takowy będzie umieszczony w konsoli. Jego pojemność pozostaje wielką niewiadomą.
Sony potwierdziło także rewelacje dotyczące nowego kontrolera DualShock 4. Odświeżona wersja oldschoolowego pada posiadała będzie nie tylko ekran dotykowy, ale także specjalny przycisk "share", który pozwoli na udostępnianie materiałów, uprzednio zarejestrowanych przez konsolę. To oznacza, że konsola PlayStation 4 będzie posiadała wbudowaną funkcję nagrywania filmów z rozgrywki. Koniec z dodatkowymi, drogimi kartami.


Jeśli chodzi o inne peryferia, Sony zaprezentowało także nową kamerkę PlayStation 4 Eye. Z wyglądu przypomina nieco kontroler Microsoft Kinect. Eye spoglądać będzie na grających za pomocą dwóch szerokokątnych kamer (85-stopniowych), które umożliwią wykorzystanie funkcji rozpoznawania twarzy. Dźwięk rejestrowany ma być za pośrednictwem czterech mikrofonów.

Sony w kilku słowach odniosło się do problemu związanego z rzekomym brakiem wstecznej kompatybilności PlayStation 4 z tytułami z wcześniejszych generacji konsoli, wydanymi na płytach. Otóż zostaną one rozwiązane za pomocą wszechobecnej ostatnio technologii „chmury”. Sony wspólnie z Gaikai udostępniać będzie hity sprzed lat (z PS1, PS2 i PS3) w serwisie PlayStation Cloud, który wystartuje w momencie, gdy PlayStation 4 trafi do sprzedaży. Kiedy to nastąpi? Podobno już pod koniec tego roku. Dokładnej daty na chwilę obecną nie znamy.
Owocem współpracy z Gaikai jest także system Remote Play, który dzięki streamingowi pozwoli na granie w tytuły z PlayStation 4 na konsoli przenośnej PS Vita. Wszystko to oczywiście kosztem jakości obrazu.

Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
biss Centurion
"Sony w kilku słowach odniosło się do problemu związanego z rzekomym brakiem wstecznej kompatybilności PlayStation 4 z tytułami z wcześniejszych generacji konsoli, wydanymi na płytach. Otóż zostaną one rozwiązane za pomocą wszechobecnej ostatnio technologii „chmury”. " CZYLI POSIADACZE GIER ZE STARSZYCH SYSTEMÓW MOGA SOBIE JE WSADZIĆ W ... I MUSZĄ PŁACIĆ JESZCZE RAZ ZA TE SAME TYTUŁY ŻEBY ZAGRAĆ!!! TO NIE RZEKOMY BRAK KOMPATYBILNOŚCI TYLKO FAKTYCZNY JEJ BRAK!!!!
JaspeR90k Generał

I co z tego jak po kilku latach PC-ty będą cały czas ewoluować a PlayStation 4 będzie stać w miejscu, i co by jej do środka nie włożyli to i tak przepaść technologiczna i wydajnościowa dzieląca rynek PC i konsol, w ciągu najbliższych kilku lat będzie się stale pogłębiać, a czas w tym wszystkim odgrywa kluczową rolę działając na niekorzyść konsol.
I jeszcze jedno następnym razem jak zaczniecie rzucać na prawo i lewo pojęciami typu architektura x86 64 lub 32 bit to polecam każdemu niewtajemniczonemu zajrzeć pierw do Wikipedii i na własną rękę zapoznać się z ich objaśnieniami tam wszytko jest wytłumaczone czarno na białym, a nie później na forum udawać "wszystko wiedzących" w temacie ekspertów prześcigających się nawzajem swoją "wiedzą" . W ten sposób przynajmniej uniknie się bezsensownych i niepotrzebnych dyskusji.
zanonimizowany755084 Generał
a w ps3 co masz za grafe? a mimo to gry wyglądają bardzo fajnie , np. infamous 2 , god of war 3 , fifa , nba , ufc itp.
zanonimizowany672164 Pretorianin
Grafa na poziomie Radka 7850... dupska nie urywa, za rok jak wyjdzie PS4 w EU to już będzie 2 lata do tyłu za PCtami na starcie..
krzemas80 Legionista
Procesor raczej na pewno 64 bit ze względu na deklarowane 8GB ram, systemy 32 bitowe muszą pracować z PAE, żeby były w stanie "zobaczyć" i wykorzystać więcej niż 4GB RAM a na to rozwiązanie raczej się nie zdecydują.