Studio Obsidian Entertainment, twórcy zapowiedzianego na 8 maja RPG Pillars of Eternity II: Deadfire, ujawnili, że na potrzeby gry nagrano z udziałem aktorów wszystkie kwestie dialogowe w scenariuszu.
Premiera Pillars of Eternity II: Deadfire tuż za rogiem – gra zadebiutuje 8 maja – toteż studio Obsidian Entertainment postanowiło nieco podgrzać atmosferę. Deweloperzy za pośrednictwem Twittera zdradzili, jak duży będzie zakres mówionych dialogów w nadchodzącym RPG-u. Wszystkich wyczekujących premiery czeka miła niespodzianka – Justin Bell, odpowiadający w Obsidian Entertainment za oprawę audio, ujawnił, że na potrzeby Deadfire nagrano z udziałem aktorów absolutnie każdą kwestię w scenariuszu.


Podwojenie ilości mówionych kwestii w stosunku do pierwszego Pillars of Eternity było jednym z celów dodatkowych kampanii w serwisie Fig.co, który miał zostać zapewniony po dotarciu do kwoty 2,4 miliona dolarów. Biorąc jednak pod uwagę, że zbiórka ostatecznie zatrzymała się na sumie niemal 4,5 miliona, deweloperzy najwidoczniej stwierdzili, że mogą pójść o krok dalej – co dla wielu graczy będzie na pewno miłym zaskoczeniem.
Jest to o tyle godne podziwu, że jeśli kontynuacja Pillars of Eternity będzie co najmniej równa poprzedniczce w swojej skali, to otrzymamy przygodę na dobre kilkadziesiąt godzin. To z kolei oznacza całą masę dialogów, opcjonalnych kwestii czy wypowiedzi zależnych od umiejętności naszych postaci. A warto pamiętać, że choć Obsidian Entertainment do biednych zespołów na pewno nie należy, to jednak nie posiada takich budżetów jak największe studia, tworzące produkcje z segmentu AAA. Tymczasem nagranie wszystkich kwestii dialogowych było z pewnością nie tylko czasochłonne, ale i kosztowne. Czy te dodatkowe wydatki poskutkują jeszcze lepszą grą? Fani klasycznych RPG na pewno mają na to wielkie nadzieje – wszak pierwsze Pillars of Eternity to jedna z najbardziej udanych nowych marek ostatnich lat – ale na odpowiedź, czy Deadfire uda się dorównać pierwszej części, musimy poczekać jeszcze trzy tygodnie.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
26

Autor: Jakub Mirowski
Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.