Projekt Hadar od studia CD Projekt Red wciąż jest pełen tajemnic, ale nowe ogłoszenie o pracę rzuca nieco światła na kierunek rozwoju gry.
 
Pojawiły się nowe strzępki informacji na temat nadchodzącego tajemniczego tytułu od CD Projekt Red, znanego obecnie pod nazwą Projekt Hadar. Na stronie internetowej polskiego studia udostępniono bowiem ofertę pracy dla senior gameplay designera (starszego projektanta rozgrywki) tego dzieła. Zawiera ona kilka interesujących poszlak na temat tego, co może się kryć pod tą oryginalną nazwą.
Najważniejsza wskazówka kryje się w sekcji kwalifikacji – pierwszy punkt na liście umiejętności wymaganych od potencjalnych kandydatów traktuje bezpośrednio o doświadczeniu w produkcji gier akcji i/lub RPG-ów ze szczególnym naciskiem na walkę wręcz. Sugeruje to, że odegra ona istotną rolę w całym tytule i najprawdopodobniej będzie jednym z jego fundamentów. Można więc pokusić się o wniosek, że nie mamy do czynienia ze strzelanką.
Z ogłoszenia dowiadujemy się też, że Projekt Hadar jest ciągle na bardzo wczesnym etapie rozwoju. Mowa w nim także o budowaniu nowego uniwersum od podstaw, jak również o możliwości wpłynięcia na kształt całego dzieła w istotny sposób – zatem dopiero nabiera ono kształtów. Sami twórcy i pracownicy firmy określili Hadar mianem „czegoś wyjątkowego” oraz „jedynej takiej okazji w życiu”.
Nie jest to jedyna otwarta rekrutacja związana z tym projektem. Równolegle trwa także nabór dla projektantów questów i artystów specjalizujących się w efektach wizualnych, ale dotyczące ich ogłoszenia nie mówią nic konkretnego na temat natury samego projektu. Kto z Was ma zatem doświadczenie wymagane przez CD Projekt Red, może skusić się na tę propozycję.
Przypomnijmy, że polskie studio planuje osiągnąć status „globalnego twórcy popkultury i rozrywki”. Projekt Hadar może w tym pomóc, gdyż będzie to pierwsza w pełni autorska marka „Redów”. W przypadku Wiedźmina i Cyberpunka 2077 bazowali oni bowiem na już istniejących uniwersach.
 
2

Autor: Danuta Repelowicz
Hiszpańskie serce i japońska dusza. Absolwentka filmoznawstwa ze szczególną słabością do RPG-ów i bijatyk. Miłośniczka wiedzy tajemnej, nauk o kosmosie, musicali i wulkanów. Dorastała na Onimushy, Tekkenie i Singstarze. Wcześniej związana z serwisem GamesGuru, pisze i tworzy od najmłodszych lat. Prywatnie także wokalistka i wojowniczka Shorinji Kempo stopnia 4 Kyu. Specjalizuje się w narratologii i ewolucji postaci. Świetnie porusza się też po tematyce archetypów i symboli. Jej znakiem rozpoznawczym jest wszechstronność, a jej ciekawość często prowadzi ją w najdziksze ostępy umysłu i wyobraźni.