Remaster Twierdzy dostał pierwszą łatkę [Aktualizacja: świetna sprzedaż]

Twierdza: Edycja ostateczna otrzymała pierwszą aktualizację. Usuwa ona szereg małych błędów technicznych. Autorzy pracują również nad poprawkami problemów z multiplayerem.

Adrian Werner

Remaster Twierdzy dostał pierwszą łatkę [Aktualizacja: świetna sprzedaż], źródło grafiki: Firefly Studios.
Remaster Twierdzy dostał pierwszą łatkę [Aktualizacja: świetna sprzedaż] Źródło: Firefly Studios.

Aktualizacja

Studio FireFly poinformowało, że w ciągu 72 godzin od premiery Twierdza: Edycja ostateczna znalazła 100 tysięcy nabywców. To znakomity wynik dla remastera gry strategicznej sprzed 22 lat.

Oryginalna wiadomość (11 listopada)

Kilka dni temu na Steamie zadebiutowała Twierdza: Edycja ostateczna, czyli odświeżona wersja kultowej strategii z 2001 roku. Gra została przyjęta bardzo ciepło, ale twórcy nie uniknęli kilku problemów. Część z nich eliminuje wypuszczona niedawno pierwsza aktualizacja, oznaczona numerem 1.01.

  1. To mały patch, który naprawia kilkadziesiąt błędów technicznych. Przykładowo wyeliminowano problemy, które powodowały, że obelgi nie były słyszalne w multiplayerze, a robotnicy nie zawsze udawali się do swoich miejsc pracy.
  2. Autorzy potwierdzili także, iż są świadomi problemów z multiplayerem, takich jak lagi, desynchronizacje czy utrata połączeń. Obecnie pracują nad poprawkami tych aspektów gry.

Przypomnijmy, że Twierdza: Edycja ostateczna ukazała się 7 listopada, wyłącznie na PC. Gra oferuje lokalizację kinową, czyli z polskimi napisami. Obecnie grę na Steamie można nadal kupić za 61,19 zł. Jest to cena promocyjna, obniżona o 10% z okazji premiery. Oferta pozostanie ważna do 14 listopada.

Tytuł spotkał się z ciepłym przyjęciem. Na Steamie 84% recenzji chwali ten remaster, co serwis kategoryzuje jako „bardzo pozytywny” odbiór gry. Produkcja osiąga również okazałe wyniki aktywności – wczoraj w najgorętszym momencie dnia w Stronghold: Definitive Edition bawiły się 7663 osoby równocześnie.

Warto na koniec wspomnieć, że twórcy mają ambitne plany rozwoju gry. W planach są m.in. dwa płatne DLC z nowymi kampaniami oraz dwie duże aktualizacje z dodatkową zawartością.

  1. Twierdza: Edycja ostateczna na Steamie
Stronghold: Definitive Edition

Twierdza: Edycja ostateczna

Stronghold: Definitive Edition

PC
po premierze

Data wydania: 7 listopada 2023

Informacje o Grze
8.2

Gracze

8.6

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

14

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2023-11-11
07:48

zanonimizowany558287 Senator

Przechodzę ponownie i gra się miodzio. Tylko kiedyś wydawały się te misje dłuższe, teraz nawet zamek Wieprza w obydwóch misjach zdobyłem względnie łatwo i szybko.

Komentarz: zanonimizowany558287
2023-11-11
10:36

SpoconaZofia Legend

SpoconaZofia

To prawda poziom trudności jest niższy. Może chcieli, żeby gra była bardziej dostępna dla wszystkich ?

Komentarz: SpoconaZofia
2023-11-12
11:49

makaronZserem Generał

Wielki Gracz od 2000 roku

Przechodzę ponownie i gra się miodzio. Tylko kiedyś wydawały się te misje dłuższe, teraz nawet zamek Wieprza w obydwóch misjach zdobyłem względnie łatwo i szybko.

Mówisz o poziomie trudności "bardzo trudny" czy po prostu nie zauważyłeś ze grasz na poziomie normalnym?

Komentarz: makaronZserem
2023-11-13
11:17

Samaritan Generał

Załatania wymagałoby kilka innych rzeczy:
- problemy z zaznaczaniem wojsk na niskiej prędkości (nie łapie całej grupy)
- błędnym zaznaczaniem jednostek/budynków które są blisko siebie. Jeśli za budynkiem jest żołnierz i chcę kliknąć budynek - dość często zaznaczony jest żołnierz. Muszę go przesłać w inne miejsce albo się wklikiwać, trochę irytujące.
- żołnierze włażący na palisady
Trochę tych mniejszych i większych problemów jest, mam nadzieję, że w miarę szybko wypuszczą łatki. Gra się przyjemnie, ale te błędy bywają upierdliwe i czasem zmuszają do reloadu.

Brakuje mi też jednego pośredniego stopnia w zoomie i możliwości przejścia do rynku po kliknięciu na surowiec w składzie zapasów - jak w Krzyżowcu :(

Komentarz: Samaritan
2023-11-13
11:57

gamerX Konsul

😉

Fajnie to wygląda, ale ja myślę, żę mogli pójść o krok dalej. Dodać nowe jednostki, Lordów, fizykę murów (o ile to możliwe jak w AOE II remaster).
Imo zamiast klepać te bezseonsowe wersje w pełnym 3D, powinni pozostać przy 2D. Oby ten remaster ich obudził i nabrali odwagi na kolejne projekty. Może Krzyżowiec remaster? może nowa cześć w 2D? Po prostu róbcie to co Wam wychodziło najlepiej :D

Komentarz: gamerX

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl