Phasmophobia z dłuższym wczesnym dostępem i bez PvP

Twórca przebojowego horroru Phasmophobia poinformował, że wczesny dostęp potrwa dłużej, niż planowano, gdyż sukces gry zwiększył ambicje dotyczące jej rozwoju. Porzucono za to pomysł trybu PvP.

Adrian Werner

Phasmophobia z dłuższym wczesnym dostępem i bez PvP.
Phasmophobia z dłuższym wczesnym dostępem i bez PvP.
PRZYSZŁOŚĆ GRY PHASMOPHOBIA:
  • dłuższy okres wczesnego dostępu,
  • więcej nowej zawartości, niż pierwotnie planowano,
  • brak trybu PvP,
  • najpierw patche usuwające błędy i poprawiające stabilność, a dopiero potem nowe elementy.

Jednym z fenomenów ostatnich tygodni okazał sie horror Phasmophobia. Sukces gry jest tak duży, że wymusił zmianę strategii rozwoju we wczesnym dostępie. Odpowiedzialny za projekt deweloper Dknighter w wywiadzie z serwisem IGN zdradził plany odnośnie przyszłości przeboju.

To debiutancka gra autora (Kinetic Games to jednoosobowe studio), i nie spodziewał się on takiego sukcesu. Oczekiwał, że krótko po premierze na serwerach bawić się będzie ok. 500 osób, a potem populacja grających będzie spadała. W rzeczywistości produkcja sprzedała się w ponad 2 mln egzemplarzy, a rekord aktywności wynosi 112 tys. osób.

Wczesny dostęp miał był być pierwotnie bardzo krótki. Twórca chciał jedynie wprowadzić garść dodatkowych map, przedmiotów oraz typów duchów. Wielka popularność Phasmophobii sprawiła jednak, że oczekiwania graczy są znacznie większe i Dknighter musi bardziej ambitnie podejść do tematu przyszłości projektu.

Niestety, twórca nie zdradził konkretów. Z jego słów można jedynie wywnioskować, że wczesny dostęp potrwa dłużej i że zawartość produkcji stanie się obszerniejsza, niż to pierwotnie planowano. Obecnie Dknighter koncentruje się jednak na usuwaniu błędów. Następna aktualizacja ma zaoferować duży postęp w tej kwestii, jak również zwiększyć stabilność działania gry.

Dopiero po ulepszeniu technicznej strony projektu autor skupi się na rozszerzeniu zawartości. Nowe elementy mają być dodawane grupowo, w dużych aktualizacjach. Dknighter zamierza również sporo uwagi poświęcić balansowi rozgrywki.

Porzucono za to plany dodania trybu PvP, w którym jeden z graczy kontrolowałby ducha. Deweloper uznał, że ten wariant byłby zbyt odmienny od reszty gry. Phasmophobia pozwala czterem osobom zmierzyć się z jedną sztuczną inteligencją i rozwój projektu skoncentruje się na rozbudowie tych fundamentów.

Przypomnijmy, że produkcja ukazała się 18 września. Phasmophobia sprzedawana jest w Steam Early Access i tworzona wyłącznie z myślą o PC.

  1. Strona internetowa firmy Kinetic Games oraz gry Phasmophobia
  2. Phasmophobia - poradnik do gry
  3. Karta gry Phasmophobia na Steamie
Phasmophobia

Phasmophobia

PC PlayStation Xbox
wczesny dostęp

Data wydania: 18 września 2020 Wczesny dostęp

Informacje o Grze
7.6

Gracze

9.6

Steam

7.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

20

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Przygodowe
2020-11-05
15:19

Metaverse Senator

Metaverse

Mogliby wprowadzic dodatkowo singla i ustawic pod to balans. Nie bawi mnie horror w ktorym slysze obok krzyki innych graczy. Tym bardziej ze juz teraz da sie grac solo tylko szanse przezycia sa niewielkie.

Komentarz: Metaverse
2020-11-05
17:41

MineBeziX Generał

MineBeziX

Tym bardziej ze juz teraz da sie grac solo tylko szanse przezycia sa niewielkie.
Patrząc po różnych streamach grających solo, wcale nie są niewielkie, wręcz przeciwnie. Ci gracze wręcz muszą sobie grę utrudniać, bo wszystkie narzędzia dostępne w grze sprawiają, że jest banalna.
Nie wspominając nic o AI, które musi być ostro dopracowane. Tylko ostatnio grając z dwójką znajomych duch zaczął polować dosłownie w tym samym pomieszczeniu co my (i był to akurat jego ulubiony pokój), ale miał nas gdzieś i sobie poszedł całkowicie gdzie indziej. Dopiero za drugim razem dorwał mnie, bo sam się zamknąłem, nie zwracając uwagi na wcześniej użytą Luigi board (hehe) i niskie sanity. Zaś za trzecim razem (jak już byłem martwy) duch znowu się pojawił na znajomych, ale poleciał do garażu robić kółka wokół samochodu.
To AI jest bardzo przewidywalne, chowanie się w szafach to co najmniej 90% szans przeżycia, większość duchów jest wolniejsza/tak samo szybka, więc nawet w prostej linii w szkole nas nie złapią. Po 10h gry jest ona cholernie przewidywalna i indentyfikacja ducha to banał, a i większość pobocznych celów z tablicy wykonujesz przy okazji.

Komentarz: MineBeziX
2020-11-05
18:56

HETRIX22 Legend

HETRIX22

Gra ze świetnym pomysłem na gameplay. Bardzo wciąga i rade sporo frajdy. Niestety widać, że robiona przez jednego gościa bo praktycznie wszystko niedopracowane, a najgorsze jest to że nie mamy co liczyć na jakąś nową dużą zawartość bo autor cały czas łata bugi których jest ogromna ilość. Mam jednak nadzieję, że po sukcesie tej gry jakieś duże studio podlapie pomysł i zrobi to jak trzeba.

Komentarz: HETRIX22

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl