Phasmophobia z dłuższym wczesnym dostępem i bez PvP
Twórca przebojowego horroru Phasmophobia poinformował, że wczesny dostęp potrwa dłużej, niż planowano, gdyż sukces gry zwiększył ambicje dotyczące jej rozwoju. Porzucono za to pomysł trybu PvP.

- dłuższy okres wczesnego dostępu,
- więcej nowej zawartości, niż pierwotnie planowano,
- brak trybu PvP,
- najpierw patche usuwające błędy i poprawiające stabilność, a dopiero potem nowe elementy.
Jednym z fenomenów ostatnich tygodni okazał sie horror Phasmophobia. Sukces gry jest tak duży, że wymusił zmianę strategii rozwoju we wczesnym dostępie. Odpowiedzialny za projekt deweloper Dknighter w wywiadzie z serwisem IGN zdradził plany odnośnie przyszłości przeboju.
To debiutancka gra autora (Kinetic Games to jednoosobowe studio), i nie spodziewał się on takiego sukcesu. Oczekiwał, że krótko po premierze na serwerach bawić się będzie ok. 500 osób, a potem populacja grających będzie spadała. W rzeczywistości produkcja sprzedała się w ponad 2 mln egzemplarzy, a rekord aktywności wynosi 112 tys. osób.
Wczesny dostęp miał był być pierwotnie bardzo krótki. Twórca chciał jedynie wprowadzić garść dodatkowych map, przedmiotów oraz typów duchów. Wielka popularność Phasmophobii sprawiła jednak, że oczekiwania graczy są znacznie większe i Dknighter musi bardziej ambitnie podejść do tematu przyszłości projektu.
Niestety, twórca nie zdradził konkretów. Z jego słów można jedynie wywnioskować, że wczesny dostęp potrwa dłużej i że zawartość produkcji stanie się obszerniejsza, niż to pierwotnie planowano. Obecnie Dknighter koncentruje się jednak na usuwaniu błędów. Następna aktualizacja ma zaoferować duży postęp w tej kwestii, jak również zwiększyć stabilność działania gry.
Dopiero po ulepszeniu technicznej strony projektu autor skupi się na rozszerzeniu zawartości. Nowe elementy mają być dodawane grupowo, w dużych aktualizacjach. Dknighter zamierza również sporo uwagi poświęcić balansowi rozgrywki.
Porzucono za to plany dodania trybu PvP, w którym jeden z graczy kontrolowałby ducha. Deweloper uznał, że ten wariant byłby zbyt odmienny od reszty gry. Phasmophobia pozwala czterem osobom zmierzyć się z jedną sztuczną inteligencją i rozwój projektu skoncentruje się na rozbudowie tych fundamentów.
Przypomnijmy, że produkcja ukazała się 18 września. Phasmophobia sprzedawana jest w Steam Early Access i tworzona wyłącznie z myślą o PC.
- Strona internetowa firmy Kinetic Games oraz gry Phasmophobia
- Phasmophobia - poradnik do gry
- Karta gry Phasmophobia na Steamie

Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
Metaverse Senator

Mogliby wprowadzic dodatkowo singla i ustawic pod to balans. Nie bawi mnie horror w ktorym slysze obok krzyki innych graczy. Tym bardziej ze juz teraz da sie grac solo tylko szanse przezycia sa niewielkie.
MineBeziX Generał

Tym bardziej ze juz teraz da sie grac solo tylko szanse przezycia sa niewielkie.
Patrząc po różnych streamach grających solo, wcale nie są niewielkie, wręcz przeciwnie. Ci gracze wręcz muszą sobie grę utrudniać, bo wszystkie narzędzia dostępne w grze sprawiają, że jest banalna.
Nie wspominając nic o AI, które musi być ostro dopracowane. Tylko ostatnio grając z dwójką znajomych duch zaczął polować dosłownie w tym samym pomieszczeniu co my (i był to akurat jego ulubiony pokój), ale miał nas gdzieś i sobie poszedł całkowicie gdzie indziej. Dopiero za drugim razem dorwał mnie, bo sam się zamknąłem, nie zwracając uwagi na wcześniej użytą Luigi board (hehe) i niskie sanity. Zaś za trzecim razem (jak już byłem martwy) duch znowu się pojawił na znajomych, ale poleciał do garażu robić kółka wokół samochodu.
To AI jest bardzo przewidywalne, chowanie się w szafach to co najmniej 90% szans przeżycia, większość duchów jest wolniejsza/tak samo szybka, więc nawet w prostej linii w szkole nas nie złapią. Po 10h gry jest ona cholernie przewidywalna i indentyfikacja ducha to banał, a i większość pobocznych celów z tablicy wykonujesz przy okazji.
HETRIX22 Legend

Gra ze świetnym pomysłem na gameplay. Bardzo wciąga i rade sporo frajdy. Niestety widać, że robiona przez jednego gościa bo praktycznie wszystko niedopracowane, a najgorsze jest to że nie mamy co liczyć na jakąś nową dużą zawartość bo autor cały czas łata bugi których jest ogromna ilość. Mam jednak nadzieję, że po sukcesie tej gry jakieś duże studio podlapie pomysł i zrobi to jak trzeba.