People Can Fly ma więcej oddziałów niż CD Projekt, właśnie otwiera kolejny

Polskie People Can Fly pochwaliło się otwarciem kolejnego oddziału – tym razem w Krakowie. Firma ma ich więcej niż choćby CD Projekt.

Hubert Śledziewski

People Can Fly ma więcej oddziałów niż CD Projekt, właśnie otwiera kolejny, źródło grafiki: Outriders / People Can Fly..
People Can Fly ma więcej oddziałów niż CD Projekt, właśnie otwiera kolejny Źródło: Outriders / People Can Fly..

Nasze rodzime studio People Can Fly poinformowało dziś o otwarciu nowego oddziału. Mieści się on w Krakowie i jest piątą lokalizacją firmy w Polsce.

Cztery pozostałe znajdują się w Warszawie, Łodzi, Rzeszowie i Katowicach. Jeśli zaś chodzi o oddziały spoza granic naszego kraju, mieszczą się one w Nowym Jorku i Chicago (Stany Zjednoczone), w Montrealu i Toronto (Kanada), w Newcastle (Wielka Brytania) oraz we Lwowie (Ukraina). W sumie People Can Fly zatrudnia ponad 600 osób.

Nad czym pracuje ten sztab ludzi? Na tapecie jest kilka projektów – ich kodowe nazwy to Bifrost, Thunder, Dagger (ten powstaje we współpracy z firmą Take Two), Victoria oraz Gemini. Na temat żadnego z nich nie otrzymaliśmy do tej pory jakichkolwiek konkretów. Jakby tego było mało, nowy zespół ma się skoncentrować na zupełnie czymś innym, mianowicie Projekcie Red.

Oznacza to, że People Can Fly może pochwalić się większą liczbą oddziałów niż znacznie bardziej popularny CD Projekt – firma-matka studia CD Projekt Red, czyli twórców m.in. Wiedźmina 3 czy Cyberpunka 2077. Całkiem nieźle jak na dwadzieścia lat istnienia na rynku, które minęły w lutym tego roku. Najnowszą produkcją People Can Fly jest strzelanka Outriders.

Outriders

Outriders

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 1 kwietnia 2021

Informacje o Grze
6.7

GRYOnline

6.7

Gracze

6.7

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

14

Hubert Śledziewski

Autor: Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2022-11-24
21:21

albertk Chorąży

Niestety ilość nie idzie w parze z jakością.

Komentarz: albertk
2022-11-24
21:25

raziel88ck Legend

raziel88ck

People Can Fly... wielki skok na skalę światową za sprawą Painkillera. Potem pecetowa konwersja z dodatkowymi etapami w Gears of War. Następnie wielka klapa i crap w postaci Gears of War: Judgment i na koniec Bulletstorm. Fajna gra, ale z debilnym otwartym zakończeniem. I dalej losy PCF przestały mnie interesować.

Komentarz: raziel88ck
2022-11-24
22:13

Zdzichsiu Senator

Zdzichsiu

Bociek69
People Can Fly zrobiło Fortnite'a.

Komentarz: Zdzichsiu
2022-11-25
09:57

Jaya Generał

Tworzenie nowych oddziałów wiązało by się ze szkoleniem nowych pracowników. Widać było to po Outriders. Dla mnie był duży przeskok jakości między pierwszymi mapami, a późniejszymi.
Dobrym krokiem byłoby przepisanie universum Outridersów pod inną nazwą i zmiana krok po kroku szczegółów takich jak przeprojektowanie pojazdów lądowych - źle mi się kojarzyły. Można z tamtąd dobre klocki wyciągnąć i rozwinąć universum.

Gearsy miały większy potencjał przez AI companionów i ich rozwój, myślę, że dużo by gra zyskała z nimi, a jakby nie korzystali z dorobku. W każdym razie umią robić rozpierdziel niekoniecznie dobrze wymyślają zasady, nie mają opanowanych technologii i nie znali ograniczeń designu/optymizacji. Fabularnie wygląda, że robią jak większość niszowych firm - pomysł wymyślają na bieżąco, zazwyczaj jeden jakiś szefu z Brytanii, który kto wie z czego zasłynął - zamiast mieć jeden dobry na miarę Wiedźmina czy wielkich filmów. Jak nie mają fabuły to przydałyby im się wyróżniające zasady jak ma np. Mount And Blade, zamiast wchodzić w drogę Destiny i innym już w tej chwili bardzo ciężkim do przebicia loot shoterom.

Liczba projektów też świadczy o tym, że szukają pomysłu znoszącego złote jaja. Większość projektów pewnie będzie poniżej oczekiwań, ale będzie możliwość przeniesienia kadry do rozwijania najbardziej dochodowych gałęzi.

Komentarz: Jaya
2022-11-25
12:58

Wronski Senator

Wronski

Tyle osob i tyle oddzialow w Polsce przy obecnej sytuacji? Cos jest nie tak...

Komentarz: Wronski

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl