Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 lutego 2012, 11:03

autor: Aleksander Kaczmarek

Pecetowa wersja gry Alan Wake z poprawionymi teksturami... gdzieniegdzie

Nie będzie Alana Wake'a HD. Zdaniem deweloperów ze studia Remedy Entertainment podniesienie rozdzielczości tekstur w pecetowej wersji gry pochłonęłoby zbyt wiele czasu, podniosło wymagania sprzętowe i nie przełożyło się na zauważalne korzyści w oprawie graficznej. Podrasowane zostaną więc tylko te elementy, które wcześniej pomniejszono z uwagi na ograniczone możliwości konsoli Xbox 360.

Na oficjalnym forum gry Alan Wake trwa dyskusja dotycząca zawartości jej pecetowej wersji. Wielu komputerowych graczy chciałoby m.in. tekstur w wysokiej rozdzielczości. Zdaniem przedstawiciela studia Remedy Entertainment nie ma jednak takiej potrzeby. Wyjątek stanowią elementy, które celowo zoptymalizowano pod kątem możliwości konsoli Xbox 360 i to one zostaną ręcznie poprawione.

W ubiegłym miesiącu twórcy pecetowej wersji Alana Wake'a ujawnili wymagania sprzętowe swego dzieła. Nie są one wyśrubowane i prawdopodobnie zostaną jeszcze obniżone. Wśród graczy rozgorzała więc dyskusja o tym, czego można spodziewać się po grze...

Pecetowa wersja gry Alan Wake z poprawionymi teksturami... gdzieniegdzie - ilustracja #1

Wszystkich, którzy oczekują tekstur w jakości HD, musimy rozczarować. Ekipa studia Remedy Entertainment nie ma tego w planach. W opinii fińskich deweloperów pochłonęłoby to zbyt wiele czasu (wszystkich tekstur w grze jest 6991) i nie przyczyniło się do zdecydowanej poprawy strony wizualnej.

- Nie mamy żadnego automatycznego sposobu, by podnieść rozdzielczość wszystkich tekstur. W rzeczywistości nie ma sensu, by zmieniać je wszystkie, bo większość już teraz jest w bardzo dobrej rozdzielczości. To tylko podniosłoby wymagania sprzętowe gry bez wyraźnych korzyści dla oprawy graficznej – stwierdził przedstawiciel dewelopera na oficjalnym forum.

Jego zdaniem, pecetowa wersja przygód Alana Wake'a z xboksowymi teksturami prezentuje się doskonale w rozdzielczościach rzędu 1080p, a nawet 2540p. Jedyny wyjątek stanowią fragmenty gry, gdzie twórcy zmuszeni zostali dokonać optymalizacji z uwagi na ograniczoną wydajność konsoli. W tych przypadkach tekstury zostaną ręcznie poprawione.

Przypomnijmy, że zgodnie z zapowiedziami komputerowa wersja gry Alan Wake, na którą gracze czekają już prawie dwa lata, ukaże się pod koniec tego miesiąca. W Polsce dystrybutorem tytułu będzie najprawdopodobniej firma CD Projekt.