Path tracing na PS5 Pro „technicznie jest możliwy”; deweloper zdradził, od czego zależy wydajność technologii

Jeden z deweloperów rozważa wprowadzenie path tracingu w swojej grze na PlayStation 5 Pro. Problemem jest wydajność i są wymagane testy, zanim aktualizacja mogłaby wejść w życie.

futurebeat.pl

Zbigniew Woźnicki

Komentarze

Path tracing na PS5 Pro „technicznie jest możliwy”; deweloper zdradził, od czego zależy wydajność technologii, źródło grafiki: Amanz; Unsplash.com; 2024.
Path tracing na PS5 Pro „technicznie jest możliwy”; deweloper zdradził, od czego zależy wydajność technologii Źródło: Amanz; Unsplash.com; 2024.

W przyszłym miesiącu PlayStation 5 Pro skończy rok i jest szansa, że w nadchodzących miesiącach jeden z deweloperów przygotuje aktualizację wprowadzającą obsługę path tracingu do swojej gry. Przed twórcami jeszcze długa droga, bo w pierwszej kolejności chcą w pełni wprowadzić śledzenie promieni, ale biorą pod uwagę pójście o krok dalej. Byłaby to pierwsza gra na PS5 Pro z path tracingiem.

Path tracing na PS5 Pro „technicznie jest możliwy”

War Thunder jest jedną z najpopularniejszych gier sieciowych, która jest dostępna na wielu platformach, w tym na PlayStation 5. Wersja Pro konsoli oferuje lepsze osiągi i oprawę graficzną dzięki obsłudze upscalingu PSSR. Aktualnie deweloperzy War Thunder pracują nad wprowadzeniem śledzenia promieni do wersji konsolowej gry. W niedawnym wywiadzie główny programista László Perneky zdradził, czy jego zdaniem PS5 Pro poradzi sobie z path tracingiem:

Technicznie rzecz biorąc powinno i jedyną problematyczną kwestią jest wydajność. To sprawa na przyszłość i w pierwszej kolejności skupiamy się na wsparciu śledzenia promieni na konsolach ze wszystkimi efektami oprócz path tracingu (z nadzieją na szybką zmianę). Potem będziemy mieli lepszy obraz tego, jak dużo GPU potrzeba do działania PTGI [Path-Traced Global Illumination] i czy możemy wprowadzić zmiany, żeby spełnić wymagania.

Gdyby udało się zrealizować plan, to War Thunder byłby pierwszym tytułem od Gaijin Entertainment na PS5 Pro z path tracingiem. Na razie technologia trafi do wersji gier wydawcy przeznaczonych na komputery takich jak Enlisted, o której Perneky wypowiedział się w wywiadzie. Deweloperzy celują jeszcze w 2025 rok z odpowiednią aktualizacją, ale nie mogą obiecać konkretnego terminu, kiedy PTGI trafiło do wspomnianej produkcji.

Natomiast w cierpliwość muszą uzbroić się posiadacze Switcha 2 – jeśli planowali oni zagrać w War Thunder na nowej konsoli Nintendo, to pozostaje tylko czekanie, ponieważ deweloperzy do teraz nie dostali dev kitów.

Zbigniew Woźnicki

Autor: Zbigniew Woźnicki

Przygodę z publicystyką i pisaniem zaczął w serwisie Allegro, gdzie publikował newsy związane z grami, technologią oraz mediami społecznościowymi. Wkrótce zawitał na GRYOnline.pl i Filmomaniaka, pisząc o nowościach związanych z branżą filmową. Mimo związku z serialami, jego serce należy do gier wszelakiego typu. Żaden gatunek mu nie straszny, a przygoda z Tibią nauczyła go, że niebo i muzyka w grach są całkowicie zbędne. Przed laty dzielił się swoimi doświadczeniami, moderując forum mmorpg.org.pl. Uwielbia ponarzekać, ale oczywiście konstruktywnie i z umiarem. Na forum pisze pod ksywką Canaton.

„Must have każdego melomana” prawie 50% taniej! Ten głośnik Ankera podbija Wielkie Okazje Prime 2025 Amazona

Następny
„Must have każdego melomana” prawie 50% taniej! Ten głośnik Ankera podbija Wielkie Okazje Prime 2025 Amazona

180 kart graficznych w jednym teście. RTX 5090 jest aż 25 razy szybszy od legendarnego Radeona HD 5870

Poprzedni
180 kart graficznych w jednym teście. RTX 5090 jest aż 25 razy szybszy od legendarnego Radeona HD 5870

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl