Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 stycznia 2022, 11:39

Duży patch do Cyberpunka 2077 coraz bliżej - są ślady na Steamie

Cyberpunk 2077 może wkrótce otrzymać kolejną aktualizację – tym razem naprawdę dużą. Fani gry studia CD Projekt RED zauważyli, że po raz pierwszy od września zmienił się numer jej wersji w bazie danych serwisu Steam.

Studio CD Projekt RED nie rozpieszczało fanów aktualizacjami do Cyberpunka 2077 – ostatni update, oznaczony numerem 1.31, wyszedł 14 września ubiegłego roku, a pod koniec października rodzimy deweloper zapowiedział, że na kolejne będziemy musieli poczekać do 2022 roku. Minęła połowa stycznia, a jedyne, co dostaliśmy, to zdementowanie plotek o Samurai Edition, patchu 1.5 i pierwszym dużym dodatku. Niewykluczone jednak, że „Redzi” szykują kolejną „łatę” – i to dużą.

Trzy dni temu zauważono bowiem, iż po raz pierwszy od czterech miesięcy w bazie danych serwisu Steam zmienił się numer wersji gry (build ID) – z 7618477 na 8022836. Najprawdopodobniej oznacza to, że CD Projekt RED ma w nieodległych planach patch do Cyberpunka 2077. Biorąc pod uwagę czas, jaki minął od poprzedniej łatki, można założyć, iż ta będzie naprawdę duża. Być może plotki o wersji 1.5 nie były wyssane z palca.

Źródło: SteamDB.

Kiedy miałaby zadebiutować owa aktualizacja? Cóż, wydaje się, że już raczej nie w styczniu. Luty można jednak uznać za całkiem prawdopodobny termin publikacji. Na pierwszy kwartał 2022 roku „Redzi” zapowiadali w końcu wersję gry na konsole dziewiątej generacji – PS5 i XSX|S. Deweloperzy mogliby w ten sposób upiec dwie pieczenie na jednym ogniu, co wydaje się dobrym pomysłem.

Istnieje rzecz jasna scenariusz, w którym next-genowa wersja Cyberpunka 2077 zostanie wydana w marcu lub jeszcze bardziej się opóźni. Dlatego też warto podchodzić do tych informacji z odpowiednim dystansem. Niemniej powiało optymizmem, prawda? Warto tutaj dodać, że według dataminerów wraz z patchem ma zostać wydane przynajmniej jedno darmowe DLC – mówi się o Nowej Grze Plus, a także dodatkowych pistoletach, koncertach i (prawdopodobnie) zadaniach (znalezione nazwy to: „lustro” i „potwór”).

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej