Majowy trend w Internecie nie umknął uwadze Paradoxu. Firma wykorzystała niedawny mem, by wyśmiać krytykę swoich gier.
Paradox Interactive jest równie często chwalone, jak i krytykowane za swoje skądinąd popularne produkcje. Dla niektórych problemem nie jest nawet kwestia zbyt licznych DLC, lecz ogromnie rozbudowane mechaniki gry. Najwyraźniej Paradox nic sobie nie robi z krytyki skomplikowania rozgrywki i nawet wyśmiał ją nieco kontrowersyjnym memem.
Na początku tygodnia oficjalne konto firmy zamieściło na Twitterze wpis ze zdjęciem Park Yeonmi, północnokoreańskiej imigrantki i aktywistki. W tekście pozowanym na cytat miała ona stwierdzić, jak to w Szwecji tworzy się gry „będące tylko mapami”, w które nikt nie potrafi grać, a „ludzie gapią się godzinami i patrzą na zmieniające się kolory”.
Do dziś wpis wyświetlono 3,5 miliona razy, a polubiło go 73,2 tysiąca użytkowników Twittera.

Intencja kryjąca się za wpisem jest poniekąd oczywista, ale sam mem wymaga wyjaśnień:
Internet – jak to internet – szybko podchwycił te oskarżenia, przemieniając je w liczne memy z Yeonmi opisującą absurdalne sytuacje z różnych części świata. Dość powiedzieć, że są one porównywalne do memów z „odwróconą logiką” w Związku Radzieckim, które doczekały się nawet własnej strony na Wikipedii.
Tak więc Paradox porównał popularne zarzuty wysuwane wobec swoich gier do wyssanych z palca historii. Nie uszło to uwadze przeciwnikom Yeonmi (via Reddit), choć – jak z niesmakiem odnotowali użytkownicy Twittera – pokłosiem tego były „ciekawe” wpisy. Dość wspomnieć, że spora część „dyskusji” została ukryta przez serwis.
Pomijając ten epizod, konto Paradoxu kontynuowało zabawę, odpowiadając w humorystyczny sposób na komentarze tak graczy, jak i pewnej firmy. Dzień po pierwszym wpisie prowadzący stronę wydawcy odniósł się do pytania Nvidii na temat liczby gier ukończonych od początku do „finiszu” (nie, nie w sensie deweloperskim… chyba), odpowiadając: „To skomplikowane”.

Niektóre odpowiedzi Paradoxu były, tak to nazwijmy, co najmniej intrygujące. Nie mniej ciekawe okazały się te komentarze internautów, z których część niejako zgadzała się z „opinią” Yeonmi (najczęściej żartobliwie).

Część fanów była bardziej złośliwa, zwracając uwagę na kwestię liczby i ceny DLC Paradoxu, która jakoś nie została wspomniana w „cytacie” z wpisu wydawcy. Niemniej tego typu komentarzy jest znacznie mniej niż memów lub nawet pochwał pod adresem twórców.
Tak więc można stwierdzić, że w ogólnym rozrachunku Paradox zyskał w oczach internautów (zwłaszcza że konto na Twitterze pozostaje bardzo aktywne, ku uciesze fanów firmy). Choć raczej nie zapobiegnie to narzekaniom na co słabsze dodatki.
Może Cię zainteresować:
Więcej:Hideo Kojima powróci w Cyberpunku 2? Nowe, tajemnicze spotkanie z CD Projekt Red rozpaliło Internet
GRYOnline
Gracze
Steam
19

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).