Firma Paradox Interactive zapowiedziała Imperator: Rome, czyli osadzoną w czasach starożytnych strategię, która rozwija pomysły z takich tytułów jak Crusader Kings II, Europa Universalis IV czy Hearts of Iron IV.

W ten weekend odbywa się PDXCON 2018, czyli tegoroczna edycja konwentu, który firma Paradox Interactive organizuje dla swoich fanów. Wydawca ma w zwyczaju zapowiadać na tej imprezie nowe projekty i tym razem nie było inaczej. Jedną z najciekawszych ujawnionych produkcji okazała się gra Imperator: Rome, czyli strategia osadzona w czasach starożytnych. Produkcja zmierza wyłącznie na pecety, a premiera ma nastąpić w przyszłym roku.
Gra Imperator: Rome będzie strategią rozgrywaną w dużej skali, koncentrującą się na zarządzaniu państwem, a nie dowodzeniem oddziałami w trakcie potyczek. Pod względem mechaniki przypominać ma ostatnie przeboje Paradoxu, takie jak Crusader Kings II, Europa Universalis IV czy Hearts of Iron IV, i powstaje na ulepszonej wersji silnika tych tytułów.
Zakres historyczny i geograficzny gry Imperator: Rome będzie szerszy, niż to sugeruje tytuł gry. Zabawę zaczniemy bowiem w czasach świetności Aten. Autorzy obiecują najbardziej szczegółową mapę spośród opracowanych przez siebie produkcji, która rozciągać się będzie od tzw. Słupów Heraklesa (starożytna nazwa Skały Gibraltarskiej) aż po Indie i gracze będą mogli objąć kontrolę nad każdą z nacji znajdujących się na tych terenach.
Świat gry zamieszkiwać będzie wiele postaci o różnych umiejętnościach i cechach, które wpłyną na przebieg rozgrywki, podejmując samodzielne decyzje i dynamicznie reagując na nasze poczynania. Do tego mapa zapełniona zostanie różnorodnymi społecznościami o odmiennych kulturach i religiach, a obok obywateli znajdziemy także m.in. wolnych ludzi, plemiona i niewolników.
Imperator: Rome zaoferuje wiele różnych typów rządu, takich jak monarchie, struktury plemienne z klanami czy republiki z senatami. Kluczową rolę odegra również handel oraz inwestycje w rozwój prowincji, ulepszające np. budynki, drogi czy obiekty obronne.
Oczywiście, sporo czasu spędzimy także na toczeniu wojen. Gracz będzie mógł ustalać taktyki przed bitwami, a każda kultura posiadać ma odmienne tradycyjne wojenne, zapewniające dostęp do unikalnych bonusów, zdolności i jednostek. Nie zabraknie również rebelii oraz inwazji barbarzyńców na nasze terytoria.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
45

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.