Pagan Online – RPG Wargamingu klapą. Gra straci multiplayer
Firmy Wargaming.net oraz Mad Head Games ogłosiły plany zamknięcia serwerów trybu multiplayer RPG-a akcji Pagan Online. Od przyszłego miesiąca gra stanie się produkcją wyłącznie dla pojedynczego gracza.

Wargaming.net znane jest z takich przebojów, jak World of Tanks czy World of Warships. Nie wszystkie projekty tej firmy odnoszą jednak sukcesy. Porażką okazało się RPG akcji Pagan Online. Dlatego zdecydowano się porzucić tryb multiplayer i przerobić tytuł na produkcję dla pojedynczego gracza.
Zmiana ta zostanie wprowadzona za sprawą aktualizacji 4 sierpnia tego roku. Wtedy też wyłączone zostaną serwery trybu wieloosobowego. Do tej pory rozwój projektu był owocem współpracy Wargaming.net oraz studia Mad Head Games. Po porzuceniu multiplayera druga z tych firm całkowicie przejmie pieczę nad grą.
W wyniku zakończenia współpracy obu przedsiębiorstw Pagan Online zniknie również z launchera Wargaming Center. Osoby, które kupiły tam grę otrzymają kod pozwalający odblokować ją na Steamie. Będzie można również przetransferować postępy swoich postaci na platformę firmy Valve.
W ramach pożegnania gracze otrzymają siedmiodniowy dostęp do konta Premium, zapewniającego przydatne bonusy w World of Tanks, World of Warships, World of Warplanes oraz World of Tanks Blitz. W każdej z tych produkcji będą mogli również odblokować jedną wskazaną maszynę z III kategorii.
Powodem tej decyzji są oczywiście rozczarowujące wyniki trybu wieloosobowego. Na samym Steamie w najgorętszym momencie wczorajszego dnia w Pagan Online bawiło się tylko 11 osób jednocześnie. Mimo to gracze zareagowali bardzo źle na decyzję o porzuceniu multiplayera. Profil gry w serwisie Steam został zasypany negatywnymi recenzjami. Tylko 5% ocen użytkowników z ostatnich 30 dni jest pozytywnych.
Przypomnijmy, że pełna wersja Pagan Online zadebiutowała 27 sierpnia ubiegłego roku. Gra dostępna jest tylko na PC i oferuje lokalizację kinową, czyli z polskimi napisami.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- Wargaming.net
- action RPG
- wyłączenie serwerów
- hack'n'slash
- Mad Head Games
- PC
Komentarze czytelników
Felo74 Konsul
Pagan Online stanie się Pagan Offline :D Jak już gra która ma w nazwie Online traci tryb multiplayer to faktycznie musiała być szmira.
Mazarian Konsul
Wydaje mi się, że zadziała tutaj metoda "jak ci od WoT robią grę online to bezie dobrze" a jednak nie było. Sama gra była bardzo przeciętna z olbrzymią ilością grindu (nowe postacie) oraz ogólną nijakością.
Reklamowana swego czasu jako "słowiańskie diablo" była nim tylko z nazwy (kilka nazw własnych pochodziło z ogólnie pojętej mitologii Słowian i tyle).Sama rozgrywka słabo zbalansowana (część postaci była prawie nie grywalna samodzielnie). To co zabiło te grę to moim zdaniem nijakość i świat podzielony na areny wszystko zaś polane sosem "to już było".