„Szykujemy plan działania”. Titan Quest 2 sprzedaje się powyżej oczekiwań i otrzymuje więcej treści niż oczekiwano
Sukces Titan Questa 2 przekroczył oczekiwania twórców. Dzięki temu mogą oni pracować bez presji, a sama gra otrzyma w przyszłości więcej zawartości.

Na początku sierpnia we wczesnym dostępie zadebiutował Titan Quest 2. Gra spotkała się sporym zainteresowaniem graczy, ale jednocześnie pokazała, że Grimlore Games wciąż ma przed sobą wiele pracy. Serwis GameStar rozmawiał niedawno z twórcami gry m.in. na temat sprzedaży oraz konkurencji.
Sukces przekroczył oczekiwania
Deweloperzy przyznali, że są zadowoleni z wyników sprzedaży. Choć byli pewni, że stworzyli udany produkt, do ostatniej chwili nie wiedzieli, czy dadzą radę osiągnąć sukces. Tymczasem sprzedaż w pierwszym tygodniu po premierze przekroczyła ich oczekiwania.
Nie ma to jednak znaczenia w kontekście najbliższej przyszłości gry. Grimlore Games ma konkretny plan działania aż do wersji 1.0, poszerzany o opinie graczy. Sukces daje jednak studiu spokój i możliwość pracy bez dużej presji. Długoterminowo pozwoli jednak dostarczyć jeszcze więcej treści.
Wiemy już dość dokładnie, nad czym możemy i chcemy pracować do początku 2026 roku, ponieważ prace w tym zakresie są już bardzo zaawansowane. Pojawią się nowe treści w postaci światów, zadań i fabuły, a także kolejne mistrzostwa. Planujemy również wprowadzenie mechanik, takich jak edytor postaci, umożliwiający personalizację wyglądu bohatera.
Warto wspomnieć, że Titan Quest 2 otrzyma niedługo drugi rozdział przygody, który zabierze graczy na mityczne wybrzeża i morza. Podczas rozmowy twórcy przekazali, że zamierzają przyjrzeć się też systemowi łupów, który zdaniem części graczy wymaga poprawy. Zapewnili także, iż usprawnią optymalizację gry, również pod kątem Steam Decka.
Duża konkurencja
Nie da się ukryć, że rynek hack’n’slashy stał się ostatnimi czasy nieco ciasny. Titan Quest 2 dołączył do rywalizacji z takimi produkcjami jak Diablo IV, Last Epoch czy obie części Path of Exile. Grimlore Games wyjaśniło, z czym się to wiąże, oraz dlaczego ich zdaniem ludzie lubią tego typu gry.
Chociaż zawsze pojawiały się dobre gry z gatunku, to obecna sytuacja, w której dostępnych jest tak wiele mocnych tytułów, jest nieco inna. Z jednej strony utrudnia to znalezienie odpowiedniego miejsca na rynku, z drugiej – gracze mają dzięki temu wybór, a prawdziwi fani i tak sprawdzą wszystkie gry. Myślę, że mechaniki rozgrywki są po prostu bardzo przystępne i zachęcają, by grać dalej i stale się doskonalić. Postęp własnej postaci widać przecież bezpośrednio w każdej walce.
Mając tak mocną konkurencję, deweloperzy wiedzieli, że muszą zaoferować tytuł, który będzie w stanie stanąć z nimi w szranki. Uznali Titan Questa 2 za gotowego do premiery we wczesnym dostępie dopiero wtedy, gdy zapewniał minimalną liczbę możliwości rozwoju postaci, odpowiedni czas rozgrywki i był w niemal bezbłędnym stanie.