Nowy patch do Diablo 4 ułatwi zdobycie uberunikatów
Patch 1.3.2 wkrótce trafi do Diablo 4, a wraz z nim opcja wytwarzania uberunikatów. O ile mamy już kilka takich przedmiotów w swojej kolekcji.

Do Diablo 4 zmierza kolejna aktualizacja z poprawkami do Sezonu Konstruktów. Jutro firma Blizzard Entertainment wyda nowy patch, który naprawi kolejne błędy dręczące graczy w trzecim sezonie gry.
Choć lwia część zmian to po prostu usunięte usterki, patch 1.3.2 wprowadzi także ważną nowość. Gracze w końcu będą mogli sami wytwarzać uberunikatowe przedmioty.
Dotychczas gra dawała szansę na zdobycie tego typu ekwipunku po pokonaniu wrogów na co najmniej 85. poziomie oraz – od aktualizacji 1.2.0 – za zabicie Uber Duriela. Jednakże żadne z tych działań nie gwarantuje zdobycia uberunikatu. Pokonanie mocniejszego wcielenia Duriela daje na to 2% szans, a to i tak więcej niż w przypadku tego pierwszego sposobu.
Dlatego też gracze docenili zapowiedź dodania opcji wytwarzania nowych przedmiotów rej rangi, choć już niekoniecznie sposób, w jaki twórcy rozwiązali tę mechanikę. Będzie bowiem trzeba rozkładać zdobyte uberunikaty na olśniewające iskry, które alchemicy następnie transmutują w nowe uberunikalne wyposażenie.
Sama opcja ucieszyła fanów (via Reddit), podobnie jak zwiększenie szansy na „dropnięcie” uberunikatów poza walką z Uber Durielem. Jednakże internauci mają jedno zastrzeżenie: taka transmutacja będzie wymagała pięciu olśniewających iskier. Część graczy uważa, że to zbyt wiele, bo niektórzy z nich mają nie więcej niż 3 tego typu przedmioty. W efekcie owa opcja może być de facto bezużyteczna dla wielu osób.
Należy przy tym zaznaczyć, że wpis Blizzarda nie precyzuje, ile olśniewających iskier otrzymamy po rozbiciu uberunikatu. Być może, jak podejrzewają pesymistyczni gracze, będzie to tylko jedna iskra, ale niewykluczone, że zyskamy 2 lub 3 sztuki, a nawet więcej – choć to już raczej skrajny optymizm.
Dochodzi do tego kwestia zwiększonej szansy na zdobycie uberunikatów bez walki z Durielem. Tu również nie znamy szczegółów. Jeśli Blizzard nie ograniczy się do symbolicznej zmiany, nowa transmutacja (która zastąpi u alchemików opcję „Ulepsz zasoby”) może okazać się przydatna dla sporej części graczy.
Na konkrety poczekamy do jutra, kiedy to patch 1.3.2 trafi na serwery Diablo 4 i gracze przetestują wprowadzone zmiany.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
keeper_4chan Generał

Widocznie słowo legendarny wyszło już z mody w produkcjach z klasyfikacją rzadkości.
Asmodeus Senator
Ah, to nowy sezon juz wystartowal? Cool. Wracam do WH40k: Inquisitor
liberateme_81 Pretorianin

Ta gra nie cierpi na zbyt rzadkie wypadanie uber unikatów, tylko na to, że nawet jak wypadną, to nie ma się tego poczucia ekscytacji z tego, że coś dropnęło - w D2 jak padła jakaś rzadka runa, albo item, to aż ciary przechodziły, to samo w POE jak się słyszy te magiczne "brzdęk" i na ziemi pojawia się coś w białej otoczce (standardowy loot filter ;). W D4 tego nie ma - przykład z wczoraj, dołączyłem do party rotującej duriela, wypadł mi hełm, okazało się, że to ten najrzadszy no i w sumie tyle jeżeli chodzi o ekscytację tym faktem. Chciałem ten hełm oddać kumplowi z party, ale okazało się, że nie mogę tego zrobić :). Niech ten cały zespół skupi się na poprawie itemizacji ale również na podstawowych rzeczach QoL, które powinny znaleźć się tej w grze w dniu premiery, chociażby normalny chat, możliwość dołączenia do party w zależności od tego co chcemy robić (patrz - D3) no i chociaż podstawowy loot filter, choć marzy mi się ten z Last Epoch'a. Ogólnie, to jak
Malaga Senator
ubieranie postaci jest samo w sobie fajnym doświadczeniem, ale w tej grze lepiej nie wybiegać w przyszłość pytaniami "co potem?", bo odejdzie cała ochota z tego procesu :)
Najlepiej ukończyć sezonowy questline, jak sezon jest na tyle ciekawy to wbić 100, ubrać postać żeby chociażby te 90+ ND czyściła i czekać na kolejny sezon :)
Malaga Senator
"uberunikaty" nie są po to żeby być silniejszym, bo zanim taki item wyleci to masz wszystko wymaksowane i wszystkie przedmioty BiS z najlepszymi statami.
Ta grupa przedmiotów to tzw. "chase items" i wprowadza się je wtedy gdy gra nie ma jako takiego rozbudowanego endgame'u, więc w teorii to powinno nieco dłużej przetrzymać graczy w każdym sezonie (a przynajmniej tych, którzy z matematyki są delikatnie mówiąc kiepscy i nie rozumieją jakie szanse mają na wydropienie takiego "uberunikatu")
Każdy normalny gracz szanujący swój czas i intelekt raczej nie będzie robił więcej niż 5-10 runów Duriela na sezon, a to i tak tylko po to żeby wydropiły mu normalne unikaty, bo wie że na te uber nie ma szans.