Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 października 2005, 09:46

Nowy nabór beta-testerów do Ballerium

Firma Majorem ogłosiła wczoraj, że znalazła tysiąc wolnych miejsc dla kolejnych beta-testerów, którzy chcieliby spróbować swoich sił w grze Ballerium. Wszyscy chętni powinni udać się pod ten adres i wypełnić zgłoszenie. Wnioski rozpatrywane są najpóźniej w 48 godzin. Kolejna faza beta-testów rozpocznie się pod koniec października.

Firma Majorem ogłosiła wczoraj, że znalazła tysiąc wolnych miejsc dla kolejnych beta-testerów, którzy chcieliby spróbować swoich sił w grze Ballerium. Wszyscy chętni powinni udać się pod ten adres i wypełnić zgłoszenie. Wnioski rozpatrywane są najpóźniej w 48 godzin. Kolejna faza beta-testów rozpocznie się pod koniec października.

Aktualnie Majorem wciąż poszukuje wydawcy swojej gry. Z poprzednim partnerem w interesach – Interplay – autorzy zerwali kontakt, po informacjach o marnej kondycji firmy na rynku i nieustannych problemach z zadłużeniem.

Nowy nabór beta-testerów do Ballerium - ilustracja #1

Ballerium to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego z elementami role-playing, przeznaczona do rozgrywki w trybie massively multiplayer online. Jako że jest to tytuł dedykowany symultanicznej grze setek, a nawet tysięcy graczy, znaczenie słowa RTS oraz takie aspekty rozgrywki jak: budowa państwa, formowanie armii, szukanie i pozyskiwanie surowców oraz rozwój posiadanego bohatera (avatara) czy zbieranie magicznych przedmiotów podnoszących jego umiejętności; nabierają tu nowego wymiaru. Gracze mogą łączyć się w organizacje, klany, gildie czy też lokalne rządy i rozwijać swoje organizacje, współdziałać ze sobą, wspólnie budować miasta, wspólnie uczestniczyć w wielkich bitwach, itd.

W świecie gry występuje siedem inteligentnych ras (oraz ósma, mistyczna, której przedstawicieli nikt nie widział od setek lat), a także spora liczba krwiożerczych bestii i potworów. Możemy dowodzić dziesiątkami różnych jednostek i oddziałów bojowych, przy czym istnieje możliwość dowolnego konfigurowania i budowania własnej armii, mieszania oddziałów rdzennie należących do różnych nacji i wyposażania wojsk w machiny bojowe. Ciekawostką jest to, iż w chwili, gdy gracz fizycznie nie gra na serwerze gry, jego bohater i wojska nie znikają, a kontrolę nad nimi przejmuje komputerowe A.I., któremu można wcześniej zaprogramować odpowiednie reakcje (system skryptów). Naturalnie Ci, którzy nie ufają sztucznej inteligencji mogą przemieścić swoje siły do miejsca (sanktuarium), gdzie nie mogą zostać uszkodzone.

Więcej informacji na temat Ballerium znajdziesz w naszej Encyklopedii Gier.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej