Nowe opcje graficzne dla World of Warcraft w patchu 6.1

Firma Blizzard wprowadziła nowe opcje graficzne na serwery testowe World of Warcraft, które pojawią się wraz z udostępnieniem patcha 6.1. Zmiany dotyczą lepszego oświetlenia i cieniowania oraz rozszerzonych opcji antyaliasingu.

Jakub Błażewicz

Niby mała rzecz, ale ładniejsze cieniowanie nadal cieszy.

Dwa tygodnie temu informowaliśmy o udostępnieniu patcha 6.1 na serwerze testowym (PTR) World of Warcraft. Pierwsza duża łatka od czasu premiery udanego dodatku Warlords of Draenor wprowadza m.in. nowe modele Krwawych elfów, integrację konta z Twitterem oraz… możliwość robienia selfie. Lista zmian jest długa (możecie ją znaleźć na oficjalnym blogu twórców) i wciąż rozszerzana o kolejne punkty. Z komunikatu opublikowanego na oficjalnym blogu wynika, że wkrótce doczekamy się nie tylko lepszego, ale i piękniejszego WoWa – wszystko za sprawą nowych opcji graficznych, które zostały udostępnione na PTR.

Jedną z nowości jest wprowadzenie nowego, bardziej realistycznego sposobu cieniowania powierzchni przy wykorzystaniu technologii HBAO+ autorstwa firmy Nvidia. Efekt można zobaczyć na poniższych screenach. Warto też dodać, że technologia jest znacznie wydajniejsza od dotychczasowego SSAO.

Ponadto w łatce powrócił antyaliasing, zarówno w formie znanego już graczom MSAA (multisample anti-aliasing), jak udostępnionego po raz pierwszy w WoWie SSAA (supersample anti-aliasing). Jak twierdzą twórcy, opcji tych jest znacznie więcej niż poprzednio, od najbardziej optymalnych poczynając, a na najbardziej wymagających kończąc. Lepsze będzie również oświetlenie, co ma być szczególnie widoczne przy ogniskach oraz wszelkiego rodzaju pochodniach.

Trzeba zaznaczyć, że opcje te wprowadzono z myślą o najbardziej wymagających użytkownikach i w związku z tym jakość poszczególnych efektów (np. ilość punktów światła) zależna jest od konfiguracji komputera. Więcej szczegółów oraz porównania grafiki możecie znaleźć tutaj.

World of Warcraft

World of Warcraft

PC
po premierze

Data wydania: 23 listopada 2004

Informacje o Grze
8.9

GRYOnline

8.6

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2015-02-13
12:46

Bezi2598 Legend

Nie ma to jak w tytule newsa podać jedną z mniej ważnych części patcha.

Komentarz: Bezi2598
2015-02-13
13:12

Entelarmer Pretorianin

Entelarmer

@Bezi2598: I w tytule, i w treści. O reszcie pisaliśmy już raz czy dwa.

Komentarz: Entelarmer
2015-02-13
18:29

DeadPL Pretorianin

DeadPL

i przed każdym raidem detale na low ;) i tyle widziano ich "super" poprawę graficzną ;)

Komentarz: DeadPL
2015-02-13
23:21

laki2217 Generał

Ja zauważyłem różnice w czaszkach i kolcach przy rogu obrazu.

Komentarz: laki2217
2015-02-14
23:10

zanonimizowany1058941 Pretorianin

Nie zauważyłem różnic ;<.

Komentarz: zanonimizowany1058941

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl