Nowe obrazki z przeróbki Half-Life na silniku Source - Black Mesa powraca zza grobu

Fanowski projekt odtworzenia gry Half-Life na silniku Source żyje i ma się dobrze. Jego twórcy wypuścili właśnie 8 nowych obrazków, które dają nadzieję na zbliżającą się premierę.

Szymon Liebert

Fanowski projekt przeniesienia pierwszego Half-Life’a na silnik Source żyje! Twórcy Black Mesa, bo tak nazywa się ta modyfikacja, wypuścili nowe obrazki z gry, potwierdzając tym samym, że prace nad nią nie zostały przerwane. To dość zaskakujące, bo ostatnio o przedsięwzięciu mówiło się parę lat temu. Co prawda, data premiery Black Mesa nie została podana, ale można spodziewać się, że wkrótce ją poznamy.

Obrazki zostały wypuszczone w ramach akcji, która ma na celu zareklamowanie projektu. Twórcy obiecali je za dobicie do 20 000 polubień ich strony na Facebooku. Nie było to trudne, bo projektem interesuje się wiele osób. Black Mesa to w końcu próba przeniesienia klasycznej strzelanki na nowy silnik (wykorzystany między innymi w Half-Life 2). Autorzy chcą wiernie odtworzyć produkcję studia Valve i w ten sposób dać jej drugą młodość.

Pierwszy raz o Black Mesa usłyszeliśmy w 2004 roku. Mniej więcej cztery lata temu autorzy zapewniali, że gra zadebiutuje w 2009 roku i wypuścili nawet jej zwiastun (możecie zobaczyć go powyżej). Jak widać, nie udało się jej dokończyć. Z czasem ekipa przestała informować o postępach w pracach, więc uznano, że projekt został zaniechany. Na szczęście tak się nie stało. Modyfikacja zostanie udostępniona za darmo.

  1. 8 obrazków z Black Mesa
  2. Black Mesa na Facebooku

Half-Life

Half-Life

PC PlayStation
po premierze

Data wydania: 19 listopada 1998

Informacje o Grze
8.9

GRYOnline

8.7

Gracze

9.7

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Kalendarz Wiadomości

czerwiec
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2012-09-03
20:50

Piotrasq Legend

To jak mam oryginalnego pudełkowego HL2, to zagram za darmo ?

Komentarz: Piotrasq
2012-09-03
20:26

mikros Konsul

mikros

... a ile trzeba będzie czekać na dalszą część? do 2020?

Komentarz: mikros
2012-06-12
17:25

zanonimizowany838815 Generał

👍

Na screenach, trailerze wygląda rewelacyjnie.

Komentarz: zanonimizowany838815
2012-06-12
15:57

Rick24 Generał

Na tego moda czekam już od wielu lat i ostrze sobie na niego zęby nawet bardziej niż na Episode Three czy Half-Life'a 3. Niestety to czekanie jest już trochę męczące, bo trochę długo już to trwa. Na dodatek jakiś konkretnych informacji jest jak na lekarstwo. Z drugiej strony rozumiem - w końcu jest to rzecz robiona przez grupkę zapaleńców i to jeszcze całkowicie za darmo, więc trudno żeby poświęcali temu projektowi 24h na dobę. Mam tylko nadzieję, że projekt nie upadnie i w końcu nasze długie oczekiwanie zostanie nagrodzone dopracowanym produktem.

Komentarz: Rick24
2012-06-12
14:32

Kazioo Senator

@emadewu
Warto zaznaczyć, ze ostatnie zdanie już się zdezaktualizowało, bo Source SDK 2007 jest już darmowy i nie trzeba żadnej gry posiadać żeby zagrać w Black Mesa.

@SpecShadow
Będą achivementy. przykładowe ikony: http://wiki.blackmesasource.com/images/d/df/Icon_preview.jpg
Poślizg wynika z tego, że w 2009 zmieniono założenia projektu.
W 2008 poczynili tak ogromne postępy, że czuli, że są w stanie skończyć w ciągu roku i zmotywowali siebie zwiastunem. Prawie byli w stanie to zrobić, ale przez pośpiech wiele rzeczy, które sobie wcześniej "wymarzyli" zostało zrobionych na szybko, brakowało szlifu (np. upraszczano mapy względem założeń projektowych itd.) i rozczarowywało ich samych. W efekcie byli niezadowoleni z własnego dzieła, co więcej mod nie sprawiał takiej przyjemności jaką czerpali z oryginalnej gry. Musieli podjąć decyzję: albo dokończyć i wydać jak jest, albo wziąć się w garść, przełknąć gorycz małej porażki, zapaść się pod ziemię ze wstydu (stąd brak informacji oficjalnych) i naprawić wszystko co skopali w pośpiechu.
Teraz, jak twierdzą, Black Mesa to w dużym stopniu inna gra niż to, co mieli w 2009 i wreszcie czują się dumni z tego, co stworzyli. Niektóre całe chaptery z wersji z 2009 zostały wyrzucone w całości do kosza i nie chodziło o wygląd, chodziło wyłącznie o niewystarczająco przyjemny gameplay.

@John Terry
ciekawostka - porównanie statystyk z HL2: http://i41.tinypic.com/2n7hw9i.png
Szczerze mówiąc te nowe krzykliwe screeny średnio mi się podobają, te starsze bardziej mi pasują: http://wiki.blackmesasource.com/images/b/b6/Level_bm_6.jpg
Założeniem projektu było sprawienie, by można było zagrać w całą serię HL na jednym silniku i doświadczyć całej historii w podobnej jakości, a nie żeby zrobić jakąś supernowoczesną gierkę z grafą najnowszych produkcji AAA. Z drugiej strony wystarczyłoby, żeby Valve ruszyło zadek i udostępniło którąś z nowszych wersji silnika Source moderom, a skok w jakości byłby od razu zauważalny, bo same assety (modele, tekstury itd.) są w większości wysokiej jakości.

Komentarz: Kazioo

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl