Nowa marka Capcomu wzbogaci silnik firmy o brakującą funkcję

Zespół firmy Capcom pracujący nad grą Pragmata z własnej inicjatywy dodał do silnika RE Engine realistyczną fizykę włosów.

Adrian Werner

Nowa marka Capcomu wzbogaci silnik firmy o brakującą funkcję, źródło grafiki: Capcom.
Nowa marka Capcomu wzbogaci silnik firmy o brakującą funkcję Źródło: Capcom.

Opracowany przez firmę Capcom silnik RE Engine od wielu lat dostarcza wysoki poziom detali grafiki, ale do tej pory brakowało w nim realistycznej symulacji włosów. Wkrótce ulegnie to zmianie.

Stanie się to za sprawą nadchodzącej gry Pragmata. Był to rzekomo konieczny dodatek, bo bohaterowi w przygodzie cały czas będzie towarzyszyła dziewczynka imieniem Diana. Jako że ona i jej długie włosy będą przez prawie cały czas na ekranie, twórcy uznali, iż potrzebna jest realistyczna symulacja jej włosów, a że technologia RE Engine tego nie oferowała, to deweloperzy dodali tę funkcję sami. Dzięki temu z ich osiągnięcia będą mogły korzystać wszystkie inne zespoły budujące gry oparte na tej technologii.

Twórcy gry odnieśli się także do fanowskich spekulacji, według których Pragmata jest tak naprawdę kontynuacją cyklu Mega Man. Gracze wysnuli taką teorię m.in. za sprawą podobizny niektórych gadżetów. Jednakże producent Naoto Oyama zdementował te plotki i potwierdził, że Pragmata to zupełnie nowa marka w katalogu Capcomu.

Pragmata zmierza na pecety oraz konsole Xbox Series S, Xbox Series X i PlayStation 5. Premiera ma się odbyć w przyszłym roku.

  1. Pragmata w serwisie Steam
  2. W nowej grze Capcomu każda walka jest jak zagadka. Pragmata zapowiada się na futurystyczny survival horror
Pragmata

Pragmata

PC PlayStation Xbox
przed premierą

Data wydania: 2026

Informacje o Grze
Przed premierą
47
graczy czeka na grę.
Czekasz?
Podobało się?

0

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2025-08-29
16:37

LokalnyRzezimieszek Generał

Hair Strands było już w RE4 Remake, bo ta ów "fizyka" włosów właśnie jest tym, pod względem faktycznej fizyki to trochę jej brakuje jej do TressFX (ATi/AMD) oraz HairWorks (Nvidia).

Sama gra takie sobie, rozrywka sterowanie dwoma postaciami na padzie takie sobie, obawiam się, co Japończycy zrobią na PC.

Mam nadzieję też, że będzie można włączyć japoński dubbing, bo głos dziewczynki w angielskiej wersji to tortury dla uszu.

Nie chciało się zatrudnić małej dziewczynki, woleli dorosłej kobiecie dać taką rolę, kazać jej gadać takim "głosikiem" i nałożyć tonę filtrów. Typowa Japonia, wszystko na opach.

Komentarz: LokalnyRzezimieszek

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl