Nowa beta Total War: Warhammer 3 bierze na celownik uprzedzone i agresywne AI
W Total War: Warhammer 3 trwają testy kolejnych poprawek sztucznej inteligencji, która m.in. ograniczy uprzedzenie i samobójczą agresję sztucznej inteligencji.

Sztuczna inteligencja w Total War: Warhammer 3 doczeka się drugiego pakietu usprawnień w kampanii fabularnej.
Beta-testy tych ulepszeń rozpoczęły się w połowie lutego, jeszcze przed wydaniem marcowej aktualizacji 1.6. Część z nich trafiła do gry w ramach małej łatki, w tym jedno usuwające „bojaźń” AI przed herosami (w skrócie: wystarczyło pojawienie się jednego, by komputer zaczynał grać bardzo defensywnie).
Szczegóły następnych omówiono w kolejnym wpisie udostępnionym na oficjalnym forum studia Creative Assembly. Druga beta skupi się m.in. na ograniczeniu „uprzedzenia” sztucznej inteligencji wobec gracza, tak, by ten nie był traktowany przez komputer inaczej, niż inne stronnictwa AI w rozgrywce.
To uwzględni także dalsze poprawki „bezsensownej agresji” komputera, by nie skupiał się na działaniach wrogich wobec gracza czy wręcz „samobójczych” wyprawach wojennych (albo pozostawianiu zbyt słabego garnizonu do obrony terytorium).
To samo tyczy się „skalowania dystansu”, na podstawie którego AI priorytetyzuje zadania (przy czym „dystans” liczony jest w turach). Sztuczna inteligencja obecnie ma problem z najeżdżaniem na co odleglejsze regiony, takie jak góry na krawędzi świata (czyli prowincję Southlands World's Edge Mountains). W podobny sposób zostaną zmodyfikowane obliczenia „potencjału” stronnictw, czyli wzmocnienia niektórych z nich, by – w największym skrócie – miały większą szansę na przetrwanie do późniejszych etapów rozgrywki.
Na tym oczywiście nie koniec rozwoju, nawet jeśli pominąć pomniejsze usprawnienia. Po poprawkach AI zespół Creative Assembly planuje wziąć się za mechaniki oblężeń, którym już teraz przygląda się wydzielona ekipa. Więcej na ten temat mamy dowiedzieć się tego lata.
Druga beta AI jest dostępna z poziomu Biblioteki Steama, we „Właściwościach” gry (widocznych po kliknięciu prawym przyciskiem myszy na daną pozycję). W zakładca „BETA” należy wybrać opcję „proving_grounds - Campaign AI Beta #2”.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
Shadoukira Generał

Problemy z AI istnieją w tej serii od zarania dziejów. Miło że próbują coś z tym zrobić i mam nadzieje, że faktycznie uda się im coś w tym zakresie poprawić.
Dzięki temu rozgrywka może stać się ciekawsza, zwłaszcza w dalszych etapach rozgrywki.
Rumcykcyk Legend

Pamiętam od czasów Rome jak przeciwnik robił do nas wyprawy kilkoma wojakami albo wypowiadał wojnę z góry przegraną. W W3 denerwuje czasem taki "szał" na gracza czyli nikomu nie wadzimy, a wszyscy dookoła wypowiedzą nam wojnę lub taka wojna z tyłka z frakcją z drugiego końca mapy i jeszcze zaczynają tą swoją gadką "zapłać (daj podarunek) albo wojna".
Wyłączyłem też ostateczny kryzys na szczury bo to było chore jak nam ze wszystkich stron robiły wjazdy 3-4 wymaksowane armie szczurów + wojny w okolicy z innymi frakcjami, a co najlepsze szczury z większością miały pokój.
szopen469 Konsul
Po kilku latach naprawiają coś co od początku szwankuje.
AI dyplomacji i strategii zawsze w serii było problemem.
Ale przynajmniej dało się je jakoś przewidzieć. Ja w tą część grać nie mogę. Walczę sobie spokojnie z wrogami a nagle ktoś kto przegrywa na dwóch frontach wypowiada wojnę i wysyła wszystko co mu zostało na mnie. Albo ma armię złożona z podstawowych jednostek atakuje mój zamek wiedząc że dostaną wpierdziel.
Jeszcze mogli by poprawić żeby frakcje naprawdę robiły sensowną dyplomację. Zamiast odrzucać paktu i nieagresji albo propozycji handlowych nawet w momencie gdy walczymy z tym samym wrogiem i mamy po 300 pozytywnych relacji
Dobrze że coś z tym robią.
Mogli by zatrudnić kogoś z Paradoxu. W EU4 dyplomacja działa chyba najlepiej ze znanych mi gier
Fyrdraka Pretorianin

Bardzo fajnie, że cały czas poprawiają grę. Te dwa elementy rzeczywiście potrzebują gruntownej przebudowy. Ja bym jeszcze chciał większe mapy bitewne, bardziej różnorodne gdzie można by zastawiać zasadzki. Naprawdę świetne mapy są w Faraonie a skoro teraz CA Sophia pomaga przy WH, to mam nadzieję, że wykorzystają swoje doświadczenia.
Tak na marginesie, TW Faraon jest mocno niedoceniony, mam już przegrane około 100h i jest to bardzo solidna część serii.
Link Senator

Oj, tak. AI w Total War: Empire w dniu premiery to dopiero niezły cyrk.