Firma Nintendo ujawniła wymagane miejsce na dysku dla gier na platformie Nintento Switch. Jak się okazuje, osoby lubujące się w dystrybucji cyfrowej oraz instalowaniu gier na konsoli powinny przygotować się na zakup dodatkowej pamięci.
Nieco ponad tydzień dzieli nas od premiery Nintendo Switch – nowej, hybrydowej platformy firmy Nintendo. Urządzenie trafi do sklepów 3 marca. Mimo rychłego debiutu sprzętu japoński koncern oficjalnie wciąż nie ujawnia za wiele na temat konsoli, choćby na temat dokładnej specyfikacji – tę poznaliśmy niedawno dzięki przeciekom, a później za sprawą nagrania i zdjęć z rozpakowania konsoli, która – jak informuje serwis IGN – została skradziona przez pracowników jednego z dystrybutorów. Jednak dziś Nintendo wypowiedziało się w sprawie wielkości gier na Switcha (podajemy za serwisem GameSpot). I tak The Legend of Zelda: Breath of the Wild ma zajmować 13,4 GB miejsca na dysku, Mario Kart 8 Deluxe 8 GB, a Disgaea 5: Alliance of Vengeance – 5,29 GB. Najbardziej wymagające okaże się wspólne wydanie dwóch odsłon serii Dragon Quest, które wymusi posiadanie 32 GB wolnej przestrzeni – tyle, ile wynosi całkowita pojemność wbudowanej pamięci Switcha.

Wypada dodać, że prawie jedna piąta dysku (6,1 GB) będzie zarezerwowana dla systemu konsoli, także nie obejdzie się bez zakupu dodatkowej pamięci, a karty Micro SD nie są zbyt pojemne. Co prawda, Nintendo Switch ma wspierać karty Micro SDXC o rozmiarze do 2 TB, tyle że na razie tak wielkie egzemplarze są niedostępne, a nawet te o pojemności 512 GB nie należą do najtańszych. Trzeba jednak pamiętać, że platforma Nintendo nie wymusza instalacji gier, jak ma to miejsce w przypadku konkurencyjnych konsol – tytuły uruchomimy również bezpośrednio z kartridżów. Niemniej osoby preferujące dystrybucję cyfrową lub przechowywanie produkcji na dysku muszą liczyć się z dodatkowymi wydatkami.
3

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).