Ciekawych rzeczy możemy się dowiedzieć analizując dokładnie ogłoszenia o zatrudnieniu firmy Nintendo. Niektóre określenia mogą naprowadzić nas na prawdopodobną datę premiery konsoli Switch 2.
Praktycznie pewne jest, że Nintendo pracuje nad nową generacją swojej przenośnej konsoli – Switch 2. Nowe urządzenie według przecieków ma mieć moc obliczeniową nawet 4 Tflopsów, dzięki czemu nie będzie musiało się wstydzić w obliczu handheldów, takich jak Steam Deck. Nie wiemy jednak, kiedy może mieć miejsca premiera Switcha 2. Choć jeśli przenalizujemy dokładniej ogłoszenia o zatrudnieniu, opublikowane przez Nintendo, możemy poznać odpowiedź.
Japoński producent konsol szuka m.in. specjalistów od marketingu. Na co zwraca uwagę np. serwis WCCFtech, to szczegóły tej oferty pracy. W ogłoszeniu możemy przeczytać, że w okresie od czerwca do sierpnia 2024 roku doświadczenie zawodowe pracowników zostanie wzbogacone o możliwości nawiązywania kontaktów i ekspozycję na liderów branży z całej firmy.

To oznacza, że w tym okresie Nintendo może szykować jakąś większą kampanię reklamową, a to z kolei przywodzi na myśl właśnie premierę nowej generacji sprzętu, najprawdopodobniej Switch 2. Być może chodzi tu o wrzesień 2024 roku, co może być najbardziej racjonalną propozycją wprowadzenia na rynek nowej konsolki.
O premierze Switch 2 w drugiej połowie roku wspomina też jeden z insiderów, co pokrywa się z naszymi domysłami, a według innych doniesień, konsola może zostać oficjalnie zaprezentowana już w marcu przyszłego roku. To całkiem ciekawe, że jednym ze źródeł przecieków jest samo Nintendo, poszukujące specjalistów. Czytając ogłoszenia o zatrudnieniu firmy m.in. możemy dowiedzieć się, że są pewne szanse na obsługę DLSS w Switch 2.
CEO Nintendo, Shuntaro Furukawa, zapewnia, że Switch będzie otrzymywał aktualizacje oprogramowania do marca 2025 roku, czyli jeszcze przez pewien okres czasu po domniemywanej premierze nowej konsoli.
3

Autor: Arkadiusz Strzała
Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.