Nie otwarty świat z masą znaczników, lecz „żywy świat” ma stanowić serce nowej strzelanki science fiction. Atomic Heart 2 zaoferuje też „rozbudowaną warstwę RPG”
Twórca Atomic Heart 2 ujawnił, w jakich aspektach produkcja będzie się różnić względem pierwszej części. Deweloper zdradził też, czego możemy się spodziewać po kontynuacji pierwszoosobowej strzelanki.

Szef studia Mundfish i reżyser obu odsłon Atomic Heart – Robert Bagratuni – w rozmowie z serwisem Wccftech podzielił się pierwszymi konkretami na temat nadchodzącego Atomic Heart 2. Choć twórca nie zdradził zbyt wielu szczegółów, fani mogą spodziewać się kilku istotnych zmian i nowości względem „jedynki”.
Jednym z kluczowych elementów kontynuacji ma być bardziej rozbudowany system RPG. Bagratuni zapowiedział, że gracze otrzymają dostęp do większych drzewek umiejętności, które pozwolą na bardziej zróżnicowany rozwój postaci. Studio stawia również na usprawnioną personalizację broni, chcąc zapewnić więcej swobody w dostosowywaniu jej do preferowanego stylu walki.
Podczas rozmowy twórca wspomniał także o „żywym świecie”, który nie będzie tylko tłem dla wydarzeń. Zamiast tego ma on reagować na działania gracza, co zwiększy immersję i poczucie wpływu na otoczenie.
Tak, wprowadzamy bardziej rozbudowaną warstwę RPG w Atomic Heart 2, ale w stylu Mundfish – zintegrowaną ze światem i doświadczeniem, a nie nałożoną na wierzch tylko dla złożoności. „Żywy świat” oznacza, że chcemy, aby nie był on tylko tłem, a bardziej responsywnym, ewoluującym systemem – wyjaśnił Bagratuni.
Dowiedzieliśmy się również, że aktywności poboczne odegrają istotną rolę w Atomic Heart 2. Bagratuni podkreślił, że studio nie chce zamieniać projektu w grę z otwartym światem, z listą zadań do odhaczenia. Zamiast tego wszystko ma pasować do głównej historii i zachować ręcznie wykonany, surrealistyczny charakter, który wyróżniał pierwszą część.
Co więcej, gracze nie będą osamotnieni – chociaż deweloper nie zdradził szczegółów, potwierdził, że towarzysze wezmą wraz z nami udział w misjach. Możliwość dokonywania wyborów również ma wpływać na przebieg niektórych zadań, co może sugerować większą nieliniowość rozgrywki.
Na koniec przypomnijmy, że pierwszy trailer Atomic Heart 2 został zaprezentowany podczas tegorocznego Summer Game Fest. Dzieło studia Mundfish zmierza na PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S. Data debiutu strzelanki nie jest znana.