Rynek platform streamingowych cały czas rozrasta się, a konkurujące ze sobą serwisy starają się przygotować jak najlepszą ofertę, aby przyciągnąć nowych klientów. Jak w tym wszystkim prezentuje się Netflix?
Logo Netflix/Netflix/ materiały promocyjne
Globalny rynek serwisów VOD został opanowany m.in. przez platformy HBO Max, Amazon Prime Video, Apple TV+ oraz Disney+, które ostro rywalizują z czołowym graczem. Mowa tu oczywiście o Netfliksie, który przez długi czas stał na szczycie. Ostatnie miesiące nie były jednak dla serwisu łatwe, gdyż mierzy się on z pierwszym od dekady spadkiem ogólnej liczby subskrybentów.
Czerwona platforma walczy dzielnie, jednak próby ratowania zysków za pomocą takich metod, jak pobieranie opłaty od współdzielenia kont czy wprowadzenie reklam, negatywnie odbiły się na wizerunku streamingowego giganta.
Zjawisko to idealnie zobrazowało najnowsze badanie przeprowadzone na amerykańskich klientach płatnych usług streamingowych. Jak informuje portal Variety, firma Whip Media zebrała od ponad 2,4 tys. osób opinie dotyczące ich nastawienia do poszczególnych serwisów. Jak wynika z owej ankiety, Netflix bardzo dużo stracił w oczach odbiorców.
Może Cię zainteresować:
Oferta Netflixa jest przez badanych użytkowników uważana jako dosyć nieopłacalna. Zaledwie 62% badanych przyznało, że jest zadowolona ze stosunku ceny do oferty serwisu. Zwycięzcą w tej kategorii zostało HBO Max z wynikiem 85%. Na niższych miejscach uplasował się Disney+, Hulu i Paramount+.
Netflix zajął ostatnie miejsce. Powody do niepokoju mają również szefowie Apple TV+, gdyż ten serwis również uznawany jest za zbyt drogi względem oferowanych treści.

HBO Max pozostaje liderem, jeśli chodzi o jakość produkcji oryginalnych i różnorodność oferowanych treści. Netflix został doceniony za polecanie nowych filmów i seriali do oglądania oraz za ogólne doświadczenia korzystania z usługi. Niestety subskrybentów wciąż ubywa i na razie nic nie zapowiada poprawy sytuacji czerwonej platformy.
Karty podarunkowe do Netflixa kupisz tutaj
W 2021 roku aż 41% pytanych twierdziło, że nie zrezygnuje z Netflixa. W 2022 roku jest to już tylko 31%. Za to wynik HBO Max wzrósł o 6 punktów procentowych, a Disney+ o 5 punktów procentowych.

Na naszych oczach budowana przez lata dominacja streamingowego giganta rozpada się niczym domek z kart. Zwłaszcza, że ogólna ocena zadowolenia z korzystania z serwisu VOD w przypadku Netflixa również zmalała o 10 punktów procentowych.
Amazon Prime Video kupisz tutaj

Czy Netflix zdoła się jeszcze podnieść? Aby to zrobić na pewno potrzebuje dużej, gruntownej reformy, która na nowo przyciągnęłaby klientów.
6