Netflix obniża cenę subskrypcji w ponad 100 krajach
Obniżono cenę miesięcznej subskrypcji Netfliksa nawet o połowę w ponad 100 krajach na całym świecie. Platforma celuje w rynki, które nie zostały przez nią wystarczająco wyeksploatowane.

Netflix obniżył cenę subskrypcji w ponad 100 krajach na całym świecie. Platforma celuje w rynki, które nie są przez nią jeszcze wyeksploatowane.
Subskrypcja na Netfliksie będzie tańsza
Obniżka kwoty wymaganej za subskrypcję nie objęła krajów Ameryki Północnej i niektórych państw położonych w Europie, w tym Polski. Wśród krajów wybranych, w których Netflix obniżył cenę abonamentu, znalazły się m.in. Rumunia, Bułgaria, Serbia, Bośnia i Hercegowina, Albania, Chorwacja czy Słowenia.
Może Cię zainteresować:
- Netflix na marzec 2023 - lista seriali i filmów
- Użytkownicy Netflixa są wierni serwisowi; nie szukają alternatyw
- Netflix chwieje się na pozycji lidera, wkrótce może ją stracić
W przypadku Wenezueli wartość subskrypcji została obniżona aż o połowę. Miesięczny plan basic jest aktualnie warty 3,99 dolarów zamiast 7,99 dolarów, zaś standard kosztuje 5,99 dolarów, choć poprzednio Wenezuelczycy płacili za niego 10,99 dolarów. Najdroższy pakiet – premium – to wydatek rzędu 7,99 dolarów miesięcznie, co zastąpiło wcześniejszą kwotę 13,99 dolarów.
Netflix celuje w mniejsze rynki
Dyrektor generalny Netfliksa, Greg Peters, przekazał na początku tego roku, iż platforma stara się być atrakcyjna dla konsumentów pochodzących z rynków, które nie zostały głęboko wyeksploatowane.
[…] chcemy rozszerzyć spektrum obsługiwanych klientów na całym świecie, próbując zapewnić odpowiednią wartość usługi w różnych przedziałach cenowych. […] Na całym świecie jest mnóstwo ludzi w krajach, gdzie nie jesteśmy wystarczająco głęboko zakorzenieni i mamy więcej możliwości, aby ich przyciągnąć – powiedział Greg Peters.
Wychodzi więc na to, że Netflix chce dostosować swoją politykę cenową do zamożności obywateli danego regionu. W ten sposób chce poszerzyć swoją bazę klientów. Platforma aktualnie funkcjonuje w ponad 190 krajach i terytoriach na całym świecie. Pod koniec 2022 roku globalna liczba subskrybentów Netfliksa zwiększyła się o 7,7 milionów i osiągnęła liczbę ponad 230 milionów użytkowników na całym świecie.